Онлайн магазините в България са се увеличили | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Онлайн магазините в България са се увеличили
freeimages.com

Онлайн магазините в България са се увеличили

За шест месеца - от февруари до юли, онлайн магазините в България са се увеличили с близо 10 процента.

12 156
Това съобщава българска хостинг компания, позовавайки се на данни за типовете онлайн платформи, инсталирани от нейни клиенти, пише БТА.

При най-популярната система за онлайн търговия - OpenCart, ръстът в инсталациите е 10.94 на сто, при системата Magento той е 10.1 на сто, а при системата Prestashop инсталираните сайтове са се увеличили с 8.5 процента. Ръст от 25 процента има и при използването на платформата за онлайн магазини от типа SAAS - Shopiko.

"Този ръст на онлайн магазините у нас показва предприемчивостта на българите за създаване на реално работещи бизнес модели, самото изграждане на онлайн магазин вече е много лесно, а SaaS платформите като Shopiko свалят много летвата по отношение на цената и техническите познания, необходими за старт на онлайн бизнес", посочват от фирмата.

Според проучването технологичните продукти и облеклото остават най-често пазаруваните стоки по интернет в България. Изнесените данни съответстват и на възходящия тренд в бранша, отчетен от Ecommerce Europe.

По данни на международната организация, ръстът в онлайн търговията у нас през отминалата година е 27 на сто, като страната ни запазва четвъртото си място в региона на Източна Европа по онлайн продажби.

Делът на интернет икономиката от Брутния вътрешен продукт на страните от Европейския съюз през отминалата година пък е достигнал 2.45 на сто, а очакванията са през тази година потребителите на Стария континент, пазаруващи по интернет, да се увеличат с 25 на сто, в сравнение с 2014 г. От организацията отчитат бизнес модел, който съвместява онлайн и традиционни магазини, тъй като все повече потребители проучват търсените от тях продукти в интернет, след което ги купуват от обикновени магазини.
Онлайн магазините в България са се увеличили

Онлайн магазините в България са се увеличили

За шест месеца - от февруари до юли, онлайн магазините в България са се увеличили с близо 10 процента.

12 156 freeimages.com
Това съобщава българска хостинг компания, позовавайки се на данни за типовете онлайн платформи, инсталирани от нейни клиенти, пише БТА.

При най-популярната система за онлайн търговия - OpenCart, ръстът в инсталациите е 10.94 на сто, при системата Magento той е 10.1 на сто, а при системата Prestashop инсталираните сайтове са се увеличили с 8.5 процента. Ръст от 25 процента има и при използването на платформата за онлайн магазини от типа SAAS - Shopiko.

"Този ръст на онлайн магазините у нас показва предприемчивостта на българите за създаване на реално работещи бизнес модели, самото изграждане на онлайн магазин вече е много лесно, а SaaS платформите като Shopiko свалят много летвата по отношение на цената и техническите познания, необходими за старт на онлайн бизнес", посочват от фирмата.

Според проучването технологичните продукти и облеклото остават най-често пазаруваните стоки по интернет в България. Изнесените данни съответстват и на възходящия тренд в бранша, отчетен от Ecommerce Europe.

По данни на международната организация, ръстът в онлайн търговията у нас през отминалата година е 27 на сто, като страната ни запазва четвъртото си място в региона на Източна Европа по онлайн продажби.

Делът на интернет икономиката от Брутния вътрешен продукт на страните от Европейския съюз през отминалата година пък е достигнал 2.45 на сто, а очакванията са през тази година потребителите на Стария континент, пазаруващи по интернет, да се увеличат с 25 на сто, в сравнение с 2014 г. От организацията отчитат бизнес модел, който съвместява онлайн и традиционни магазини, тъй като все повече потребители проучват търсените от тях продукти в интернет, след което ги купуват от обикновени магазини.