Намериха етилов алкохол на комета | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Намериха етилов алкохол на комета

Две нови сложни органични молекули - етилов алкохол и най-простата захар гликоалдехид, бяха открити на кометата Лавджой.

Освен тях астрофизиците от Парижката обсерватория са открили на Лавджой 19 органични съединения, които вече са регистрирани на други комети, съобщава АФП, цитирана от БТА.

От къде е дошла водата на Земята >> >> >>

През юли миналата година научният екип на мисията "Розета" обяви, че за пръв път е открил на комета четири органични съединения, сред които метил и ацетон, които са прекурсори на важни за живота молекули като захарите и аминокиселините.

Витамин В3 може да е с... извънземен произход >> >> >>

Кометите пазят в леда си ценна информация за състава, физическите и химически условия, съществували в облака от прах и газ, от който са се образували планетите преди 4,6 милиарда години.

Наличието на органични съединения в тях показва, че те може да са се появили още в първите етапи на това формиране.

Кометите вероятно са допринесли за появата на вода и други съставки на живота на Земята през първите стотици милиони години от историята ѝ.

Кога се е зародил животът на Земята >> >> >>

Кометата Лавджой (C/2014 Q2) е открита през август 2014 г. от австралийския аматьор астроном Тери Лавджой.

Тя е много интересна за специалистите, защото ядрото ѝ е много активно, а орбитата й е сравнително близо до Земята.

При преминаването край Слънцето и Земята през януари тя остана видима с невъоръжено око повече от месец, като при максималната си активност изхвърляше над 20 тона водни пари в секунда.

На кометата 67Р може да има извънземен живот >> >> >>

Когато една комета се доближава до Слънцето, ледът се изпарява и освобождава разнообразни молекули, които могат да бъдат анализирани с наземни апарати.

Учените са изследвали Лавджой с 30-метровия телескоп в Сиера Невада, близо до Гренада в Испания.

От къде е дошла водата на Земята >> >> >>