Повреден телескоп откри 95 нови екзопланети | IT.dir.bg

NASA/Dana Berry/SkyWorks

Повреден телескоп откри 95 нови екзопланети

Международна група от астрономи оповести, че открила близо 100 нови екзопланети с помощта на излезлия от строя през 2013 г. космически телескоп "Кеплер".

Учените изследвали 275 сигнала, които били идентифицирани чрез т.нар. транзитен метод. Той е базиран върху намаляване светимостта на звезда, когато пред нея минава небесно тяло.

При това затъмнението на звездата трябва да е забележимо и периодично. В такъв случай се говори за наличие на кръжащи около нея обекти, съобщава Лента, цитирана от БТА.

149 от небесните тела, идентифицирани с помощта на транзитния метод, се оказали планети, като 95 от тях били нови за учените. Някои изменения в светимостта били предизвикани от съседни звезди или от смущения във функционирането на космически апарати на околоземна орбита.

Учените открили екзопланета, на която една година продължава 10 дни. Екзопланетата орбитира около звездата HD 212657. Става въпрос за най-ярката открита от телескопа "Кеплер" звезда, около която кръжи планета.

Космическият телескоп "Кеплер" бе изстрелян през 2009 г. и имаше за цел да търси екзопланети. Той се оказа много успешен, а въпреки възникнали технически проблеми се оказа, че той продължава да изпълнява мисията си.

Резултатите от изследването са качени на сайта Phys.org.

7 317 NASA/Dana Berry/SkyWorks

Резултатите от изследването са качени на сайта Phys.org.