EPA/БГНЕС
Apple се срива при смарт часовниците
Доставките на умни часовници Apple Watch са намалели с 55% през второто тримесечие на 2016 г., докато Samsung бележи ръст от 51% за същия период
75
216
За първи път пазарът на смарт часовници бележи спад – в периода април-юни са продадени 3,5 млн. броя, което е с 32% по-малко спрямо второто тримесечие на миналата година (5,1 млн. броя), сочи анализ на IDC, цитиран от technews.bg.
Особено голям е спадът в търсенето на Apple Watch. Продажбите на тези устройства са паднали от 3,6 млн. до 1,6 млн. броя, или с 55%, в резултат на което пазарният дял на Apple е намалял от 72% до 47%, но компанията остава лидер.
На второ място е Samsung, която увеличава продажбите на смарт часовници с 51% през тримесечието и пазарният й дял нараства от 7% до 16%. Следва Lenovo с ръст от 75% в продажбите и увеличение на пазарния дял от 3% до 9%.
В челната петица попадат още LG Electronics и Garmin. Корейската компания бележи ръст на доставките с 26% и на пазарния дял от 4% до 8%, докато Garmin постига 25% ръст и увеличение на пазарния си дял от 2% до 4%.
Данните показват, че спадът на пазара като цяло се дължи на влошаващите се продажби на Apple. Ръстът при всички останали производители свидетелства, че интересът на потребителите към този клас устройства нараства.
Особено голям е спадът в търсенето на Apple Watch. Продажбите на тези устройства са паднали от 3,6 млн. до 1,6 млн. броя, или с 55%, в резултат на което пазарният дял на Apple е намалял от 72% до 47%, но компанията остава лидер.
Какво знаем за умните часовници на Google >> >> >>
На второ място е Samsung, която увеличава продажбите на смарт часовници с 51% през тримесечието и пазарният й дял нараства от 7% до 16%. Следва Lenovo с ръст от 75% в продажбите и увеличение на пазарния дял от 3% до 9%.
В челната петица попадат още LG Electronics и Garmin. Корейската компания бележи ръст на доставките с 26% и на пазарния дял от 4% до 8%, докато Garmin постига 25% ръст и увеличение на пазарния си дял от 2% до 4%.
Данните показват, че спадът на пазара като цяло се дължи на влошаващите се продажби на Apple. Ръстът при всички останали производители свидетелства, че интересът на потребителите към този клас устройства нараства.