Най-голямата батерия включена в мрежата на Китай | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Най-голямата батерия включена в мрежата на Китай
EPA/БГНЕС

Най-голямата батерия включена в мрежата на Китай

Най-голямата батерия в света беше включена в електропреносната мрежа в Шенцен, близо до Хонконг.

24 206
Възможностите на новата батерия са четири пъти по-големи от тези на досегашния световен рекордьор, който се намира в германския град Шверин, пише Ingenieur.de, цитиран от "Фокус".

Китайският производител на батерии BYD е изградил съоръжението на собствен терен. Основното предназначение на гигантската батерия е да съхранява излишното електричество, произвеждано нощем от китайските електроцентрали и да го разпределя в мрежата през деня.

“Мащабите на тази система са впечатляващи. В една сграда е инсталиран капацитет за съхранение, който се равнява на всички подобни системи, които функционират в Германия понастоящем”, казва Франц-Йозеф Файлмайер, директор на германска компания, която си сътрудничи тясно с BYD.

Исполинската батерия се състои от 60 хиляди литиево-желязо-фосфатни клетки, всяка от които има капацитет 230 ампер часа. Възможностите на системата за складиране на енергия съответстват на около половин милион батерии за преносими компютри или 2000 електрически автомобила.

Рекордно е и времето на изграждане на съоръжението. От старта на строителството до включването на батерията в електрическата мрежа са минали девет месеца.

Китайската компания не смята, че с това е постигнала целите си. В момента BYD проучва три терена за изграждане на съоръжение, което е с няколко пъти по-голям капацитет.

BYD е съкращение за “Build your Dreams”. Компанията е основана през 1995 година, като първоначалната ѝ дейност е в областта на информационните технологии. Сега фирмата се утвърждава и като производител на автомобили. Заедно с германския автопроизводител Daimler тя е разработила електрическата кола Denza.
Най-голямата батерия включена в мрежата на Китай

Най-голямата батерия включена в мрежата на Китай

Най-голямата батерия в света беше включена в електропреносната мрежа в Шенцен, близо до Хонконг.

24 206 EPA/БГНЕС
Възможностите на новата батерия са четири пъти по-големи от тези на досегашния световен рекордьор, който се намира в германския град Шверин, пише Ingenieur.de, цитиран от "Фокус".

Китайският производител на батерии BYD е изградил съоръжението на собствен терен. Основното предназначение на гигантската батерия е да съхранява излишното електричество, произвеждано нощем от китайските електроцентрали и да го разпределя в мрежата през деня.

“Мащабите на тази система са впечатляващи. В една сграда е инсталиран капацитет за съхранение, който се равнява на всички подобни системи, които функционират в Германия понастоящем”, казва Франц-Йозеф Файлмайер, директор на германска компания, която си сътрудничи тясно с BYD.

Исполинската батерия се състои от 60 хиляди литиево-желязо-фосфатни клетки, всяка от които има капацитет 230 ампер часа. Възможностите на системата за складиране на енергия съответстват на около половин милион батерии за преносими компютри или 2000 електрически автомобила.

Рекордно е и времето на изграждане на съоръжението. От старта на строителството до включването на батерията в електрическата мрежа са минали девет месеца.

Китайската компания не смята, че с това е постигнала целите си. В момента BYD проучва три терена за изграждане на съоръжение, което е с няколко пъти по-голям капацитет.

BYD е съкращение за “Build your Dreams”. Компанията е основана през 1995 година, като първоначалната ѝ дейност е в областта на информационните технологии. Сега фирмата се утвърждава и като производител на автомобили. Заедно с германския автопроизводител Daimler тя е разработила електрическата кола Denza.