Официална фейсбук страница
Неуспех за най-големия дирижабъл в света
Airlander 10 – най-големият въздушноаплавателен съд в света, се закачи в телеграфен стълб и катастрофира при втория си пробен полет в централна Англия.
43
386
Инцидентът е станал по-рано през деня в графство Бедфордшър, предава Би Би Си, цитирана от БГНЕС.
По информация на агенция Ройтерс, след като е закачил стълба, дирижабълът е паднал, но екипажът не е пострадал, въпреки че кабината е разрушена.
Отчасти самолет, отчасти дирижабъл, Airlander 10 е бил конструиран от въоръжените сили на САЩ, но проектът е спрян заради липса на пари.
Британското правителство е похарчило за разработката му около $3,7 милиона.
Дирижабълът е дълъг 92 метра - той е с 8 метра по дълъг от най-големия самолет Ан-225.
Airlander 10 може да се издига на височина 4,9 километра и да развива скорост от 148 км/ч.
Хелият позволява на въздушния съд да бъде във въздуха две седмици или 5 дни, ако екипажът е на борда.
Компанията производител HAV (Hybrid Air Vehicles) смята, че Airlander 10 има потенциал за превоз на товари.
"За излитането на Airlander 10 не е необходима писта, както при хеликоптерите. Освен това превозът с него е по-евтин и по-екологичен", изтъква Стивън Макгленън, изпълнителен директор на HAV, цитиран от Би Би Си и БТА.
Заради характерната си форма дирижабълът е наричан “летящия задник“, а въпреки неуспехът на този тест, британците няма да се откажат и припомнят, че първият тест е бил успешен.
По информация на агенция Ройтерс, след като е закачил стълба, дирижабълът е паднал, но екипажът не е пострадал, въпреки че кабината е разрушена.
Гледайте катастрофата >> >> >>
Отчасти самолет, отчасти дирижабъл, Airlander 10 е бил конструиран от въоръжените сили на САЩ, но проектът е спрян заради липса на пари.
Британското правителство е похарчило за разработката му около $3,7 милиона.
Дирижабълът е дълъг 92 метра - той е с 8 метра по дълъг от най-големия самолет Ан-225.
Вижте снимки на дирижабъла >> >> >>
Airlander 10 може да се издига на височина 4,9 километра и да развива скорост от 148 км/ч.
Хелият позволява на въздушния съд да бъде във въздуха две седмици или 5 дни, ако екипажът е на борда.
Компанията производител HAV (Hybrid Air Vehicles) смята, че Airlander 10 има потенциал за превоз на товари.
"За излитането на Airlander 10 не е необходима писта, както при хеликоптерите. Освен това превозът с него е по-евтин и по-екологичен", изтъква Стивън Макгленън, изпълнителен директор на HAV, цитиран от Би Би Си и БТА.
Заради характерната си форма дирижабълът е наричан “летящия задник“, а въпреки неуспехът на този тест, британците няма да се откажат и припомнят, че първият тест е бил успешен.