Галактики джуджета се движат подобно на планети | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Галактики джуджета се движат подобно на планети

Астрофизици от Франция и Австралия са открили,че голям брой галактики джуджета - спътници на големи галактики - орбитират около тях във въртящи се дискове.

Учените са анализирали 380 галактики джуджета, спътници на Млечния път и Андромеда, намиращи се на разстояние от 30 до 700 милиона светлинни години от Слънцето.

Те са установили, че половината от тези космически обекти орбитират в тънки плоски дискове около по-големи галактики.

Движението на галактиките джуджета противоречи на съвременния Стандартен космологичен модел в локалната Вселена (в мащабите на галактиките), според който такива обекти трябва да се движат в случайни посоки в пределите на обширна област от пространството.

Те обаче са съсредоточени в диск и се движат в една посока, подобно на планетите в Слънчевата система.

Учените предполагат, че върху орбитата на галактиките джуджета влияят космически струни, възникнали на ранния етап от съществуването на Вселената и запазени и до днес.

Резултатите от изследването си учените са публикували в сп."Нейчър", предаде БТА.