Откриха планети на подобна на Слънцето звезда | IT.dir.bg

УouTube

Откриха планети на подобна на Слънцето звезда

Учени откриха четири земеподобни екзопланети, които орбитират около най-близката подобна на Слънцето звезда.

Учени откриха 4 земеподобни екзопланети, орбитиращи в звездна система, която е на разстояние 12 светлинни години, съобщава ЮПИ, цитирана от БТА

Четирите планети са най-близките подобни на Земята светове, открити досега. Масата на всяка от тях е около 1,7 пъти по-голяма от земната. Те са също най-малките намиращи се наблизо земеподобни планети.

Астрономи установили наличието им, като анализирали леки поклащания в движението на Tau Ceti - най-близката подобна на Слънцето звезда. Поклащанията на Tau Ceti са съвсем леки и това изисква да се използват инструменти, които могат да регистрират отклонения от порядъка на 30 сантиметра в секунда.

"Най-после преминахме прага, при който чрез използване на комбинирани данни от независими наблюдения можем да отделим шума, дължащ се на активност на звездната повърхност, от слабите сигнали, генерирани от гравитацията на орбитиращи планети, чиито размери са сходни със земните", заяви експертът по астрономия и астрофизика Стивън Вогт от Калифорнийския университет в Санта Крус.

Учените се надяват, че с усъвършенстването на технологиите се доближават до откриване на още по-малки отклонения, а това ще позволи на астрономите да идентифицират орбитиращи наблизо аналози на Земята.

Учените смятат, че външните два от новооткритите 4 свята включват подходящи за живот условия.

Плътният диск от отломки, обграждащ Tau Ceti, все пак вероятно свидетелства, че четирите планети непрестанно са бомбардирани от астероиди.

Резултатите от изследването са качени на сайта arXiv.

11 239 УouTube

Резултатите от изследването са качени на сайта arXiv.