Facebook ще разбира към коя класа принадлежим | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Facebook ще разбира към коя класа принадлежим

Facebook ще разбира към коя класа принадлежим

Facebook патентова технология, която използва наличните данни за потребителите, за да отгатне икономическия им статус.

21 202
„Класификация на социално-икономическите групи, базирана на характеристиките на потребителя” – тази дефиниция безспорно звучи академично. Всъщност това е заглавие на патент. Facebook е подала заявката през юли 2016 г., а патентът беше признат съвсем наскоро.

Накратко, Facebook се интересува от система, която може да отгатне в кой социално-икономически слой попадате. И така, кой от нас къде се позиционира – сред бедните, в средната класа, или пък може би сред богатия елит? Ако не мислите за себе си като за елемент от социално-икономическа класификация, няма значение. Facebook обаче скоро ще има алгоритъм, за да разбере. За тях има значение, предава technews.bg.

Социалната платформа е патентовала технология, която използва наличните данни за потребителите, за да отгатне икономическия им статус. Образованието, собствеността и имуществото, използването на интернет – всичко това са елементи от сложна система за прогнозиране на социално-икономическия статус на всяко лице, което ползва платформата.

Онлайн системата използва класификатори, за да предскаже социално-икономическата група на всеки потребител. Класификаторите се базират на модели и функции, които използват глобална информация за населението, вкл. демографски данни, собственост над устройства, социално-икономически параметри. Тази глобална информация може да се обобщи от въпросници за пазарни проучвания и да се предостави на онлайн системата”, гласи патентното описание.

Става дума за „алгоритъм, който ще използва набор от данни, качени от потребителя, за да определи неговия социално-икономически статус – като образование, собственост, използване на интернет и др.”, обяснява Тайлър Лий от Ubergizmo.

Ползата от всичко това ще е за рекламодателите – те биха могли да използват информацията, за да поднасят по-подходящи и по-добре таргетирани реклами. Това би могло да подпомогне предоставянето на спонсорирано съдържание от трети страни.

Като се има предвид, че фирмите, които рекламират във Facebook, искат да научат повече за клиентите си и как могат да ги достигнат по-добре, допълнителните анализи на данни просто допълват тази цел, в по-детайлни подробности”, коментира новината за патента Тим Сандле, редактор на Digital Journal – издание за научни новини.

Тук възниква въпросът защо им е на Facebook и маркетолозите да се занимават с това, когато всичко, което трябва да направят, е да помолят хората да разкрият доходите си?

Сиси Као, бизнес репортер за Observer, обяснява: „Социалната мрежа разработва алгоритъм, за да разбере колко пари изкарвате, без изрично да ви задава този въпрос”. „Facebook признава, че на потребителите може и да не е удобно да кажат сами колко пари изкарват годишно”, допълва Ани Палмър в Daily Mail. „Facebook чрез странични въпроси добива информация за доходите и използва други данни, за да направи изводи по темата – за себе си”.

Така нареченото „дърво на решенията” е ключов фактор в проектирането на подобна система. „Facebook очертава примерно дърво на решенията, което използва различни елементи от данни за формиране на информационен набор, събрани чрез въпросниците (на маркетинг проучванията), за да се определи вероятния социално-икономически статус на човека”, пише Као. Тоест, „цялата тази информация ще бъде вкарана в алгоритъм, наречен „класификатор”, за да се предскаже вероятността за социално-икономическия статус на човека и попадането му в една от трите групи: работническа, средна или висша класа”.

Дървото ще използва данни, които платформата събира – например дали потребителят е собственик на жилище, пише CB Insights. Платформата ще дава стойности за вероятност на тези показатели и ще прави предсказания.

Daily Mail отбелязва, че дървото на решенията започва да класифицира потребителите въз основа на тяхната възраст. Оттам насетне тя поставя въпроси, базирани на възрастовата група. Например, 20- до 30-годишните ще бъдат питани колко интернет устройства притежават, а 30- до 40-годишните – дали притежават къща или не.

Но дали подобни анализи ще са адекватни? Може да се окаже, че хората, които не са учили повече от това да завършат гимназиално образование, все пак чрез личните си умения и таланти – или добре печелещи родители – са в горните слоеве на класификациите по доходи.

Възможно е също някой, когото познавате, да е с по-висок доход, но да не притежава собствен дом – просто защото работата му предполага постоянно да пътува или заради някакви лични предпочитания. Освен това няма да е трудно да намерите човек, който разполага с многобройни дигитални устройства и демонстрира сложна употреба на интернет, но има ниски доходи.

Алгоритмите нямат съзнание. Те повтарят това, което научават. Когато алгоритмите повтарят и умножават изкривявания или лично мнение, ние трябва да помислим как да поправим математиката”, заключава Софи Клебер от „Харвард Бизнес Ревю”.
Facebook ще разбира към коя класа принадлежим

Facebook ще разбира към коя класа принадлежим

Facebook патентова технология, която използва наличните данни за потребителите, за да отгатне икономическия им статус.

21 202
„Класификация на социално-икономическите групи, базирана на характеристиките на потребителя” – тази дефиниция безспорно звучи академично. Всъщност това е заглавие на патент. Facebook е подала заявката през юли 2016 г., а патентът беше признат съвсем наскоро.

Накратко, Facebook се интересува от система, която може да отгатне в кой социално-икономически слой попадате. И така, кой от нас къде се позиционира – сред бедните, в средната класа, или пък може би сред богатия елит? Ако не мислите за себе си като за елемент от социално-икономическа класификация, няма значение. Facebook обаче скоро ще има алгоритъм, за да разбере. За тях има значение, предава technews.bg.

Социалната платформа е патентовала технология, която използва наличните данни за потребителите, за да отгатне икономическия им статус. Образованието, собствеността и имуществото, използването на интернет – всичко това са елементи от сложна система за прогнозиране на социално-икономическия статус на всяко лице, което ползва платформата.

Онлайн системата използва класификатори, за да предскаже социално-икономическата група на всеки потребител. Класификаторите се базират на модели и функции, които използват глобална информация за населението, вкл. демографски данни, собственост над устройства, социално-икономически параметри. Тази глобална информация може да се обобщи от въпросници за пазарни проучвания и да се предостави на онлайн системата”, гласи патентното описание.

Става дума за „алгоритъм, който ще използва набор от данни, качени от потребителя, за да определи неговия социално-икономически статус – като образование, собственост, използване на интернет и др.”, обяснява Тайлър Лий от Ubergizmo.

Ползата от всичко това ще е за рекламодателите – те биха могли да използват информацията, за да поднасят по-подходящи и по-добре таргетирани реклами. Това би могло да подпомогне предоставянето на спонсорирано съдържание от трети страни.

Като се има предвид, че фирмите, които рекламират във Facebook, искат да научат повече за клиентите си и как могат да ги достигнат по-добре, допълнителните анализи на данни просто допълват тази цел, в по-детайлни подробности”, коментира новината за патента Тим Сандле, редактор на Digital Journal – издание за научни новини.

Тук възниква въпросът защо им е на Facebook и маркетолозите да се занимават с това, когато всичко, което трябва да направят, е да помолят хората да разкрият доходите си?

Сиси Као, бизнес репортер за Observer, обяснява: „Социалната мрежа разработва алгоритъм, за да разбере колко пари изкарвате, без изрично да ви задава този въпрос”. „Facebook признава, че на потребителите може и да не е удобно да кажат сами колко пари изкарват годишно”, допълва Ани Палмър в Daily Mail. „Facebook чрез странични въпроси добива информация за доходите и използва други данни, за да направи изводи по темата – за себе си”.

Така нареченото „дърво на решенията” е ключов фактор в проектирането на подобна система. „Facebook очертава примерно дърво на решенията, което използва различни елементи от данни за формиране на информационен набор, събрани чрез въпросниците (на маркетинг проучванията), за да се определи вероятния социално-икономически статус на човека”, пише Као. Тоест, „цялата тази информация ще бъде вкарана в алгоритъм, наречен „класификатор”, за да се предскаже вероятността за социално-икономическия статус на човека и попадането му в една от трите групи: работническа, средна или висша класа”.

Дървото ще използва данни, които платформата събира – например дали потребителят е собственик на жилище, пише CB Insights. Платформата ще дава стойности за вероятност на тези показатели и ще прави предсказания.

Daily Mail отбелязва, че дървото на решенията започва да класифицира потребителите въз основа на тяхната възраст. Оттам насетне тя поставя въпроси, базирани на възрастовата група. Например, 20- до 30-годишните ще бъдат питани колко интернет устройства притежават, а 30- до 40-годишните – дали притежават къща или не.

Но дали подобни анализи ще са адекватни? Може да се окаже, че хората, които не са учили повече от това да завършат гимназиално образование, все пак чрез личните си умения и таланти – или добре печелещи родители – са в горните слоеве на класификациите по доходи.

Възможно е също някой, когото познавате, да е с по-висок доход, но да не притежава собствен дом – просто защото работата му предполага постоянно да пътува или заради някакви лични предпочитания. Освен това няма да е трудно да намерите човек, който разполага с многобройни дигитални устройства и демонстрира сложна употреба на интернет, но има ниски доходи.

Алгоритмите нямат съзнание. Те повтарят това, което научават. Когато алгоритмите повтарят и умножават изкривявания или лично мнение, ние трябва да помислим как да поправим математиката”, заключава Софи Клебер от „Харвард Бизнес Ревю”.