1/2 от населението на Южна Корея - хакнато | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
1/2 от населението на Южна Корея - хакнато
EPA/БГНЕС

1/2 от населението на Южна Корея - хакнато

Шокираща по размери злоупотреба с лични данни разтърси Южна Корея последните дни.

9 127
В основата ѝ стои финансовия интерес на престъпна група, чиято цел е била кражбата на потребителски имена и пароли на потребителите на шест големи гейминг сайта.

Веднъж откраднати, потребителските имена и паролите могат да бъдат използвани за достъп до профилите на потребителите и съответно – извършването на кражба на виртуална валута, която в последствие да бъде продадена за истински пари.

Южна Корея има силни позиции в онлайн гейминга, като хора от всякакви възрасти са активни играчи, отделящи сериозни суми за своето хоби.

Засегнати са над 27 млн. души (около половината население на Южна Корея). Сред „таргет групата“ на киберпрестъпниците - активните интернет потребители на възраст между 15 и 65 г. засегнатите са повече от 70%.

Властите в Южна Корея са арестували 16 заподозрени като участници в злоупотребата. Според полицията, хакерите са откраднали повече от 220 милиона реда с лична информация като имена, адреси, потребителски имена, пароли и други.
Предполага се, че за целта хакерската група е използвала иновативен хакерски инструмент наречен “extractor”, който успява да осигури достъп до профилите на потребителите, а оттам да извлече виртуалната валута и да извършва операции с нея.

Предполагаемият размер на злоупотребата е 400 милиона единици от гейминг валутата, което се равнява на около 390 хил. щатски долара. По-големи обаче са вторичните щети, които според местните власти се оценяват на повече от 2 млн. долара.
1/2 от населението на Южна Корея - хакнато

1/2 от населението на Южна Корея - хакнато

Шокираща по размери злоупотреба с лични данни разтърси Южна Корея последните дни.

9 127 EPA/БГНЕС
В основата ѝ стои финансовия интерес на престъпна група, чиято цел е била кражбата на потребителски имена и пароли на потребителите на шест големи гейминг сайта.

Веднъж откраднати, потребителските имена и паролите могат да бъдат използвани за достъп до профилите на потребителите и съответно – извършването на кражба на виртуална валута, която в последствие да бъде продадена за истински пари.

Южна Корея има силни позиции в онлайн гейминга, като хора от всякакви възрасти са активни играчи, отделящи сериозни суми за своето хоби.

Засегнати са над 27 млн. души (около половината население на Южна Корея). Сред „таргет групата“ на киберпрестъпниците - активните интернет потребители на възраст между 15 и 65 г. засегнатите са повече от 70%.

Властите в Южна Корея са арестували 16 заподозрени като участници в злоупотребата. Според полицията, хакерите са откраднали повече от 220 милиона реда с лична информация като имена, адреси, потребителски имена, пароли и други.
Предполага се, че за целта хакерската група е използвала иновативен хакерски инструмент наречен “extractor”, който успява да осигури достъп до профилите на потребителите, а оттам да извлече виртуалната валута и да извършва операции с нея.

Предполагаемият размер на злоупотребата е 400 милиона единици от гейминг валутата, което се равнява на около 390 хил. щатски долара. По-големи обаче са вторичните щети, които според местните власти се оценяват на повече от 2 млн. долара.