Масово недоволство срещу iPhone в Корея | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Масово недоволство срещу iPhone в Корея
Стоян Гогов, Dir.Bg

Масово недоволство срещу iPhone в Корея

Близо 64 000 южнокорейски потребители на iPhone са подали колективен иск срещу Apple, информира ТАСС.

38 414
Груповият иск е най-мащабният в страната, отбелязва агенция Синхуа.

Искът срещу Епъл и местното му представителство Apple Korea е подаден от юридическата кантора Hannuri Law, която представлява пред съда интересите на 63 767 потребители на iPhone. Те настояват компанията да бъде призната за виновна в укриване на факта, че е забавяла работата на смартфоните им, както и да изплати на всеки от тях обезщетение по 188 долара. Общата сума на иска достига 12 млн. долара.

По данни на Синхуа около 400 000 собственици на iPhone са изразили намерение да се присъединят към съдебния иск, който е най-големият в историята на страната, но броят им е намалял, тъй като мнозина не са успели да предоставят всички необходими документи.

Apple призна по-рано, че умишлено е забавяла айфоните от по-стари поколения, за да ги предпази от произволно изключване и претоварване. Юристите на Ханури обаче твърдят, че концернът прикрива истинското предназначение на тези мерки, които всъщност целят да заставят потребителите да си купят нови модели и по този начин да му осигурят постоянен приток на нови клиенти.

В средата на януари и началото на март срещу Apple и Apple Korea бяха подадени искове за компенсиране на вреди от групи активисти, представляващи интересите на съответно 122 и 401 потребители на iPhone.
Масово недоволство срещу iPhone в Корея

Масово недоволство срещу iPhone в Корея

Близо 64 000 южнокорейски потребители на iPhone са подали колективен иск срещу Apple, информира ТАСС.

38 414 Стоян Гогов, Dir.Bg
Груповият иск е най-мащабният в страната, отбелязва агенция Синхуа.

Искът срещу Епъл и местното му представителство Apple Korea е подаден от юридическата кантора Hannuri Law, която представлява пред съда интересите на 63 767 потребители на iPhone. Те настояват компанията да бъде призната за виновна в укриване на факта, че е забавяла работата на смартфоните им, както и да изплати на всеки от тях обезщетение по 188 долара. Общата сума на иска достига 12 млн. долара.

По данни на Синхуа около 400 000 собственици на iPhone са изразили намерение да се присъединят към съдебния иск, който е най-големият в историята на страната, но броят им е намалял, тъй като мнозина не са успели да предоставят всички необходими документи.

Apple призна по-рано, че умишлено е забавяла айфоните от по-стари поколения, за да ги предпази от произволно изключване и претоварване. Юристите на Ханури обаче твърдят, че концернът прикрива истинското предназначение на тези мерки, които всъщност целят да заставят потребителите да си купят нови модели и по този начин да му осигурят постоянен приток на нови клиенти.

В средата на януари и началото на март срещу Apple и Apple Korea бяха подадени искове за компенсиране на вреди от групи активисти, представляващи интересите на съответно 122 и 401 потребители на iPhone.