Изкуствен интелект създаде своя игра
Изкуствен интелект създаде своя версия на играта Super Mario.
8
253
Досега програмите с изкуствен интелект само гледаха как играем видеоигрите и след това ни имитираха в геймплея. По този начин AI се научи да играе компютърни игри и перфектно се оправя със старите заглавия на Atari, предава Kaldata.
Но очевидно това вече е недостатъчно и учените от американския технологичен институт в Джорджия решиха да направят съвсем логичната следваща стъпка и да научат изкуствен интелект самостоятелно да пресъздава видените видеоигри.
Резултатите от тази интересна научна работа са публикувани в статията Game Engine Learning from Video, в която процесът е подробно описан. Важно е, че AI само е наблюдавал геймплея без никакъв достъп до кода на играта и каквото и да е този род. Засега новият AI не прави много интересни игри: те имат някои грешки в графиката, но могат да бъдат превъртени.
За да може AI да напише своя игра, той е обучен чрез разнообразни игрови примери; дадени са базовите понятия за положението на обектите на екрана, за тяхната скорост, промяната на тяхната скорост и други. ИИ разделя видяната игра на кадри, съпоставя обектите и тяхното движение и на базата на тази информация, създава своя версия на играта.
Засега AI може да работи само с 2D платформъри и е създал варианти само на Super Mario Bros. и Megaman, но вече се работи върху по-съвременни 3D игри.
Би било наистина любопитно да видим на пазара игри, създадени от AI.
Но очевидно това вече е недостатъчно и учените от американския технологичен институт в Джорджия решиха да направят съвсем логичната следваща стъпка и да научат изкуствен интелект самостоятелно да пресъздава видените видеоигри.
Резултатите от тази интересна научна работа са публикувани в статията Game Engine Learning from Video, в която процесът е подробно описан. Важно е, че AI само е наблюдавал геймплея без никакъв достъп до кода на играта и каквото и да е този род. Засега новият AI не прави много интересни игри: те имат някои грешки в графиката, но могат да бъдат превъртени.
За да може AI да напише своя игра, той е обучен чрез разнообразни игрови примери; дадени са базовите понятия за положението на обектите на екрана, за тяхната скорост, промяната на тяхната скорост и други. ИИ разделя видяната игра на кадри, съпоставя обектите и тяхното движение и на базата на тази информация, създава своя версия на играта.
Засега AI може да работи само с 2D платформъри и е създал варианти само на Super Mario Bros. и Megaman, но вече се работи върху по-съвременни 3D игри.
Би било наистина любопитно да видим на пазара игри, създадени от AI.