Какво знаем за китайския стелт J-20 (снимки) | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Какво знаем за китайския стелт J-20 (снимки) 18
EPA/БГНЕС

Какво знаем за китайския стелт J-20 (снимки)

На авиосалона в южния китайски град Чжухай Пекин представи за пръв път пред публика своя стелт J-20. Какво знаем за самолета?

66 2594
Китайският стелт изпълни редица маневри на авиошоуто в Чжухай.

ВИДЕО >> >> >>



Проектът за китайски самолет от пето поколение, който да бъде "невидим" за радарите, започва в края на 90-те години на миналия век.

Според слуховете, първоначално китайците са се сдобили с плановете на съветския изтребител от пето поколение МиГ-1.42.

Работата по МиГ-1.42 е започнала през 80-те години, но самолетът е страдал от редица проблеми. Руснаците са подновили работата по проекта в средата на 90-те, но през 2000 година се отказали от самолета.

Вижте J-20 сравнен с МиГ-1.42 >> >> >>



Поне на пръв поглед, китайците са били повлияни от дизайна, защото са запазили предните криле в J-20.

Отново според слуховете, китайците са успели да се сдобият с парчета от сваления през 1999 г. стелт F-117 над Сърбия, като това им е помогнало значително в проекта.

Предполага се, че същинското развитие на проекта идва след масирана хакерска атака над Пентагона, при която китайците са се сдобили с изключително много информация относно съвременните американски стелт самолети.

Според анализаторите J-20 взаимства технологиите си предимно от F-22. Според други, китайците се използват и някой елементи от дизайна на тестовия американски самолет от пето поколение YF-23.

Вижте J-20 сравнен с YF-23 и F-22 >> >> >>



Така през 2009 година се оформил крайният вариант на J-20, който спечелил надпреварата спрямо друг китайски проект за стелт самолет.

Първият тестови полет на J-20 се провел в началото на 2011 година, като тогава се очертал и един основен проблем - двигателите.

Вижте снимки на J-20 >> >> >>



J-20 има дължина от 20 метра, размах на крилете от 13 метра и общо тегло от 32 тона, като максималното тегло е около 36 тона.

Дизайнът, теглото и необходимостта от невидимост за радарите изискват специален тип двигател, с който Китай не разполагал.

Според анализаторите, първите тестови бройки на J-20 не били снабдени с отговарящи на критериите двигатели, като производствената версия би трябвало да разчита на новия китайски реактивен двигател WS-15, който да има тяга достатъчна за поддържането на свръхзвукова скорост и маневриране при над 1234 км/ч.

Самолетът изисква и развита електроника, защото формата му изначално предполага нестабилност, а компютър трябва постоянно да прави корекции, за да бъде самолетът стабилен.


Галерия на J-20 от авиошоуто в Чжухай >> >> >>



J-20 е замислен като самолет с голям обсег, който да прониква в среда с комплексна противовъздушна отбрана. От Пентагона обаче не са напълно сигурни за какво ще бъде използван самолета.

Според едни, той ще изпълнява ролята на тактически бомбардировач, нанасяйки прецизни удари по цели от далеч. Други определят ролята му като самолет за овладяване на въздушното пространство, с акцент върху скоростта и далекобойността.

Това, което е сигурно е, че J-20 ще служи като важна платформа на китайската армия. По план, производството на J-20 трябва да започне тази година, а самолетът да бъде официално приет на въоръжение през 2019 г.

J-20 не е единственият стелт самолет, разработван от Китай. J-31 е с по-малки размери и почти идентичен вид с този на американския  F-35.

Китайците имат планове и за създаването на "невидим" стратегически бомбардировач, подобен на B-2.
Какво знаем за китайския стелт J-20 (снимки) 18

Какво знаем за китайския стелт J-20 (снимки)

На авиосалона в южния китайски град Чжухай Пекин представи за пръв път пред публика своя стелт J-20. Какво знаем за самолета?

66 2594 EPA/БГНЕС
Китайският стелт изпълни редица маневри на авиошоуто в Чжухай.

ВИДЕО >> >> >>



Проектът за китайски самолет от пето поколение, който да бъде "невидим" за радарите, започва в края на 90-те години на миналия век.

Според слуховете, първоначално китайците са се сдобили с плановете на съветския изтребител от пето поколение МиГ-1.42.

Работата по МиГ-1.42 е започнала през 80-те години, но самолетът е страдал от редица проблеми. Руснаците са подновили работата по проекта в средата на 90-те, но през 2000 година се отказали от самолета.

Вижте J-20 сравнен с МиГ-1.42 >> >> >>



Поне на пръв поглед, китайците са били повлияни от дизайна, защото са запазили предните криле в J-20.

Отново според слуховете, китайците са успели да се сдобият с парчета от сваления през 1999 г. стелт F-117 над Сърбия, като това им е помогнало значително в проекта.

Предполага се, че същинското развитие на проекта идва след масирана хакерска атака над Пентагона, при която китайците са се сдобили с изключително много информация относно съвременните американски стелт самолети.

Според анализаторите J-20 взаимства технологиите си предимно от F-22. Според други, китайците се използват и някой елементи от дизайна на тестовия американски самолет от пето поколение YF-23.

Вижте J-20 сравнен с YF-23 и F-22 >> >> >>



Така през 2009 година се оформил крайният вариант на J-20, който спечелил надпреварата спрямо друг китайски проект за стелт самолет.

Първият тестови полет на J-20 се провел в началото на 2011 година, като тогава се очертал и един основен проблем - двигателите.

Вижте снимки на J-20 >> >> >>



J-20 има дължина от 20 метра, размах на крилете от 13 метра и общо тегло от 32 тона, като максималното тегло е около 36 тона.

Дизайнът, теглото и необходимостта от невидимост за радарите изискват специален тип двигател, с който Китай не разполагал.

Според анализаторите, първите тестови бройки на J-20 не били снабдени с отговарящи на критериите двигатели, като производствената версия би трябвало да разчита на новия китайски реактивен двигател WS-15, който да има тяга достатъчна за поддържането на свръхзвукова скорост и маневриране при над 1234 км/ч.

Самолетът изисква и развита електроника, защото формата му изначално предполага нестабилност, а компютър трябва постоянно да прави корекции, за да бъде самолетът стабилен.


Галерия на J-20 от авиошоуто в Чжухай >> >> >>



J-20 е замислен като самолет с голям обсег, който да прониква в среда с комплексна противовъздушна отбрана. От Пентагона обаче не са напълно сигурни за какво ще бъде използван самолета.

Според едни, той ще изпълнява ролята на тактически бомбардировач, нанасяйки прецизни удари по цели от далеч. Други определят ролята му като самолет за овладяване на въздушното пространство, с акцент върху скоростта и далекобойността.

Това, което е сигурно е, че J-20 ще служи като важна платформа на китайската армия. По план, производството на J-20 трябва да започне тази година, а самолетът да бъде официално приет на въоръжение през 2019 г.

J-20 не е единственият стелт самолет, разработван от Китай. J-31 е с по-малки размери и почти идентичен вид с този на американския  F-35.

Китайците имат планове и за създаването на "невидим" стратегически бомбардировач, подобен на B-2.