US астронавтите на МКС излизат в открития космос | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

US астронавтите на МКС излизат в открития космос

Американските астронавти Рик Мастракио и Стивън Суонсън от екипажа на МКС, днес ще излязат в открития космос, за да заменят излязъл от строя компютър.

По съобщение от НАСА "космическата разходка" ще започне в 9.20 часа по времето на Източното крайбрежие на САЩ или в 16.20 часа българско време. Очаква се тя да продължи около два часа и половина, предадоха Асошиейтед прес и ИТАР-ТАСС, цитирани от БТА.

Неизправността беше открита на 11 април по време на рутинна проверка. По неизвестни причини спря да реагира на командите резервният компютър /мултиплексор - демултиплексор, МДМ/, закрепен на външната част на орбиталния комплекс.

Този компютър отговаря за събирането на телеметрична информация, за управлението на слънчевите батерии и работата на мобилния транспортер, предназначен за придвижване на астронавти и товари по специален релсов път.

Основният МДМ продължава да работи нормално. На борда на МКС имаше и резервен компютър, но от стар модел, който беше снабден с ново оборудване и програми. Излезлият от строя МДМ ще бъде демонтиран и върнат на станцията. След това компютърните му платки ще бъдат изпратени на Земята за анализ.

Това е първи случай на МКС, когато има повреда на МДМ. По думите на ръководителя на програмата за МКС в НАСА Майк Сафредини, при астронавтите не трябва да имат проблеми при смяната на компютъра.

По данни на НАСА, днешното излизане в открития космос е 179-о в рамките на изграждането и поддръжката на Международната космическа станция.