Млечният път е взел звезди от друга галактика | IT.dir.bg

Млечният път е взел звезди от друга галактика

Най-отдалечените звезди в Млечния път вероятно са откраднати от друга галактика.

Най-малко 5 от 11-те най-отдалечени звезди в Млечния път изглежда са "откраднати" от друга галактика, увериха астрономи от Харвардския университет, цитирани от ЮПИ и БТА.

Въпросните звезди се намират на разстояние 300 000 светлинни години, отвъд спиралния диск на нашата галактика. Учените са на мнение, че тези звезди са част от бавен, но постоянен поток от космически материал, изхвърлян от галактиката джудже Стрелец - една от многото мини галактики, които кръжат край Млечния път и с всяка своя орбита се доближават все повече до него.

Учените създали модел, за да се възпроизведе пътечката, по която галактика джудже Стрелец е минала през последните 8 милиарда години. За целта били използвани астрономически наблюдения, за да се симулират скоростта и доближаването й.

"Началната скорост и ъгълът на доближаване имат голям ефект върху орбитата така, както скоростта на ракета и ъгълът, под който тя е изстреляна, влияят върху траекторията й", заявява Ейви Лоб от университета.

Компютърните симулации разкрили, че доближаващата се галактика трябва за 8 милиарда години да е загубила една трета от звездите си и 90 процента от тъмната си материя. Моделът показал, че три потока от звезди се насочват от галактиката джудже Стрелец към центъра на Млечния път, преодолявайки разстояние от над 1 милион светлинни години.

Данни, събрани от телескопа на фондацията "Слоун" в Ню Мексико, помогнали на учените да идентифицират 5-те звезди, за които се смята, че са малка част от "откраднатия" материал в Млечния път.

Учените се надяват, че ще открият и по-големи структури, предсказани от моделите им.

Резултатите от изследването са публикувани в Astrophysical Journal.
Млечният път е взел звезди от друга галактика

6 268 NASA, ESA, J. Dalcanton, B.F. Williams, and L.C. Johnson (U. of Washington), the Panchromatic Hubble Andromeda Treasury (PHAT) team, and R. Gendler

Резултатите от изследването са публикувани в Astrophysical Journal.