Открита е подобна на Земята планета (видео) | IT.dir.bg

Открита е подобна на Земята планета (видео) 2
NASA/JPL-Caltech/T. Pyle

Открита е подобна на Земята планета (видео)

С помощта на телескопа “Кеплер“ американски учени откриха екзопланета, подобна на Земята, която се намира в “обитаемата зона“ около звезда като Слънцето.

Това бе съобщено на пресконференция на НАСА, предадоха световните информационни агенции, цитирани от БТА.

Екзопланетата Kepler 452b е 60 процента по-голяма от Земята. Намира се на около 1400 светлинни години от нас в съзвездието Лебед, заявиха учените на пресконференцията на НАСА.

Вижте сравнение между Земята и Kepler 452b >>

Тя обикаля за около 385 дни около звездата си Kepler 452, която е 4% по-масивна и 10% по-ярка от нашето Слънце. Учените смятат, че новооткритата планета е със скалиста повърхност и на нея може да има активни вулкани.

По новооткритата планета може да се съди каква участ очаква Земята след милиарди години, когато Слънцето ще е по-горещо, твърдят специалисти от института SETI.

От института, на базата на данните, събрани от телескопа "Кеплер", са съставили каталог на небесните тела - кандидати за екзопланети.

"На 20-ата годишнина от откриването на първата екзопланета, "Кеплер" успя да намери планета и звезда, които най-много се доближават до почти пълните копия на Земята и Слънцето. Тази находка ни позволява да направим поредната крачка към откриването на пълноценни двойници на нашата планета", заяви Джон Грунсфийлд, заместник-директор на НАСА по научните въпроси.

Благодарение на телескопа "Кеплер", който от три години и половина наблюдава хиляди звезди на кръстопътя на съзвездията Лебед и Лира, е съставен нов каталог, в който към 4175 вече известни небесни обекта са добавени още над 500.

Сред тях са 12 екзопланети, подобни по размери и условия на Земята. Една от тях - Kepler 452b - може да бъде наречена "по-голямата братовчедка" на нашата планета, заявиха американските учени на пресконференцията на НАСА.

Има обаче и съществени разлики между Земята и Kepler 452b, чийто диаметър е с около 60 процента по-голям от земния. Това кара учените да отнесат екзопланетата към т.нар. суперземи, точните физически свойства и обитаемостта на които засега са поставени под въпрос.
Открита е подобна на Земята планета (видео) 2