НАСА праща сонда в короната на Слънцето | IT.dir.bg

НАСА праща сонда в короната на Слънцето 10
NASA

НАСА праща сонда в короната на Слънцето

Сондата на НАСА Parker Solar Probe през 2018 г. ще потегли към Слънцето, за да изучи "на място" излизащите от него потоци частици, известни като слънчев вятър.

Parker Solar Probe ще проникне непосредствено в атмосферата на Слънцето, наричана корона. Детайлните измервания в тази област са ключ към опознаването на природата на нашето Слънце, обясняват от НАСА, цитирани от ТАСС и БТА.

Според специалистите излизащите от Слънцето частици се ускоряват именно в атмосферата и така се разпространяват в цялата Слънчева система.

"Слънчевият вятър, заедно с други изменящи се явления, възникващи в Слънцето и космоса, могат да окажат влияние върху Земята. Всичко това се нарича космическо време. То е причина за северното сияние, за проблеми със спътниците, пробиви в електроснабдяването и работата на системите за връзка", допълват от НАСА.

Изучаването на тези процеси е възможно само с изпращане на апарат в слънчевата корона.

Вижте как изглежда сондата >> >> >>

Температурата в Слънчевата корона достига 1370 градуса по Целзий, докато обичайната температура в открит космос е -270 градуса по Целзий.

Сондата ще премине на около 6,4 милиона километра от повърхността на Слънцето, което е 7 пъти по-близо от апарата Helios 2 през 1972 г. Станцията ще се окаже по-близо до звездата ни и от планетата Меркурий.

Parker Solar Probe трябва да се доближи безпрецедентно до звездата ни - на 6 милиона км, съобщава Live Science, цитиран от БТА.

За сравнение, Земята е на около 149 милиона км от Слънцето, а най-близката до нашата звезда планета - Меркурий се намира на 57.9 милиона километра от Слънцето.

Мисията е предвидена за седем години. Очаква се сондата да се приближи до Слънцето 20 пъти на максимално разстояние. За защита от високата температура, тя ще бъде обвита със специално композитно покритие с дебелина 11,43 см.

Освен да изследва слънчевите бури и как се образуват те, мисията цели да разбере защо атмосферата около Слънцето е по-гореща от повърхността му.
НАСА праща сонда в короната на Слънцето 10