НАСА ще посети астероид от злато | IT.dir.bg

НАСА ще посети астероид от злато 2
NASA

НАСА ще посети астероид от злато

НАСА подготвя полет до най-скъпия астероид в историята.

Американското космическо ведомство подготвя полет до астероида Психея към 2022 година, който е изграден от ценни метали, пише сп. Нюзуик.

По думите на един от ръководителите на проекта, Пол Чодас, това ще бъде една от най-вълнуващите мисии през последните години. Специалистите оценяват сумарната стойност на полезните изкопаеми на астероида на 10 квадрилиона долара.

Небесното тяло е с дължина 250 километра и се състои от желязо, никел и злато. Астероидът Психея е бил открит още в средата на XIX век и предизвиква и до ден днешен голям научен интерес.

Специалистите се интересуват от неговата структура, от траекторията на неговото движение и от химическия му състав. Откривател на Психея е италианският астроном от Неапол Анибале де Гаспарис. Огромният, почти изцяло съставен от метали астероид кръжи около Слънцето по изтеглена елиптична орбита между орбитите на Марс и Юпитер.
НАСА ще посети астероид от злато 2

НАСА ще посети астероид от злато

НАСА подготвя полет до най-скъпия астероид в историята.

47 433 NASA