САЩ обмислят смяна на руските ракетни двигатели | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
САЩ обмислят смяна на руските ракетни двигатели
EPA/БГНЕС

САЩ обмислят смяна на руските ракетни двигатели

Експлозията на ракетата "Антарес" на НАСА може да ускори усилията на САЩ да заменят остаряващата руска технология със скъпи ракетни двигатели US производство.

104 1008
Още преди експлозията частната компания "Orbital Sciences" планираше да премине на друг двигател за следващи изстрелвания заради възрастта на двигателите, останали от съветската епоха и несигурността на доставките, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

Възможно е да бъде разработен американски ракетен двигател, който да бъде използван както от ракетите "Антарес" на "Orbital Sciences", така и от ракетите "Атлас 5", съвместно производство на Локхийд Мартин и Боинг.

В момента ракетата "Атлас 5" използва руския двигател РД-180, който е по-нов.

Американските конгресмени са отделили средства в проектобюджета за 2015 г. за започване на работа по нов двигател, а Пентагонът и военновъздушните сили на САЩ обмислят да прекратят зависимостта от руски двигатели и от космическия кораб "Союз".

Във вторник ракетата носител “Антарес“ с безпилотен товарен кораб “Cygnus“ експлодира 6 секунди след старта си на път за МКС. Няма пострадали хора и са нанесени малки щети на наземните инсталации.

Руската космическа агенция съобщи, че е готова да снабдява извънредно МКС, ако НАСА поиска.

Вижте снимки от експлозията >>

Зависимостта на НАСА от Русия и частния сектор

Експлозията на ракетата "Антарес" повдигна във вторник въпроси за възможностите на НАСА да превозва товари до МКС и за нарастващата зависимост на агенцията от Русия и частния сектор, пише Жан-Луи Сантини от Франс прес.

След като американските совалки излязоха в пенсия през юли 2011 г., НАСА възложи превоза на товари за МКС на две частни компании - "SpaceX" и "Orbital Sciences".

Същевременно агенцията по неволя разчита на Русия за изпращането на астронавти в МКС с ракети "Союз" - 70 милиона долара билетчето.

Нещастният случай от вторник бе първи, откакто НАСА зависи от частни фирми в снабдяването на МКС. Мнозина обаче заявяват, че необходимостта да поверява тези важни мисии на подизпълнители прави агенцията твърде уязвима. А скоро с частни кораби ще пътуват и астронавтите.

"Някои в Конгреса и аерокосмическата индустрия със сигурност смятат, че администрацията на Обама греши, щом не търси вече опора в НАСА като водеща сила в космическите полети", коментира Марко Касерес, аналитик от компанията "Тийл Груп". И добавя: "За тези хора да се обърнеш към частния сектор е лоша, дори опасна идея".
САЩ обмислят смяна на руските ракетни двигатели

САЩ обмислят смяна на руските ракетни двигатели

Експлозията на ракетата "Антарес" на НАСА може да ускори усилията на САЩ да заменят остаряващата руска технология със скъпи ракетни двигатели US производство.

104 1008 EPA/БГНЕС
Още преди експлозията частната компания "Orbital Sciences" планираше да премине на друг двигател за следващи изстрелвания заради възрастта на двигателите, останали от съветската епоха и несигурността на доставките, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

Възможно е да бъде разработен американски ракетен двигател, който да бъде използван както от ракетите "Антарес" на "Orbital Sciences", така и от ракетите "Атлас 5", съвместно производство на Локхийд Мартин и Боинг.

В момента ракетата "Атлас 5" използва руския двигател РД-180, който е по-нов.

Американските конгресмени са отделили средства в проектобюджета за 2015 г. за започване на работа по нов двигател, а Пентагонът и военновъздушните сили на САЩ обмислят да прекратят зависимостта от руски двигатели и от космическия кораб "Союз".

Във вторник ракетата носител “Антарес“ с безпилотен товарен кораб “Cygnus“ експлодира 6 секунди след старта си на път за МКС. Няма пострадали хора и са нанесени малки щети на наземните инсталации.

Руската космическа агенция съобщи, че е готова да снабдява извънредно МКС, ако НАСА поиска.

Вижте снимки от експлозията >>

Зависимостта на НАСА от Русия и частния сектор

Експлозията на ракетата "Антарес" повдигна във вторник въпроси за възможностите на НАСА да превозва товари до МКС и за нарастващата зависимост на агенцията от Русия и частния сектор, пише Жан-Луи Сантини от Франс прес.

След като американските совалки излязоха в пенсия през юли 2011 г., НАСА възложи превоза на товари за МКС на две частни компании - "SpaceX" и "Orbital Sciences".

Същевременно агенцията по неволя разчита на Русия за изпращането на астронавти в МКС с ракети "Союз" - 70 милиона долара билетчето.

Нещастният случай от вторник бе първи, откакто НАСА зависи от частни фирми в снабдяването на МКС. Мнозина обаче заявяват, че необходимостта да поверява тези важни мисии на подизпълнители прави агенцията твърде уязвима. А скоро с частни кораби ще пътуват и астронавтите.

"Някои в Конгреса и аерокосмическата индустрия със сигурност смятат, че администрацията на Обама греши, щом не търси вече опора в НАСА като водеща сила в космическите полети", коментира Марко Касерес, аналитик от компанията "Тийл Груп". И добавя: "За тези хора да се обърнеш към частния сектор е лоша, дори опасна идея".