Доказаха, че зачеването в космоса е възможно | IT.dir.bg

Shutterstock

Доказаха, че зачеването в космоса е възможно

Опити с мишки доказаха, че е възможно възпроизводството им в космоса.

След 9 месеца в космоса, семенна течност от мишка даде живот на здраво поколение, като резултат от опита на японски учени, предава Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Замразената семенна течност беше изпратена на МКС през 2013 г. и се върна на Земята през 2014 г. Силната радиация в космоса е увредила леко нейната ДНК. И все пак, след последвалото оплождане, резултатът е ново здраво поколение. С времето бебетата се превърнаха във възрастни с нормални оплодителни способности.

Екипът от изследователи, ръководен от Саяка Уакаяма от университета в Яманаши, каза, че това е крачка към възпроизводството на други бозайници, дори и на хора, с помощта на съхранявана в космоса сперма.

Откритията бяха публикувани в сп. "Proceedings of the National Academy of Sciences".

Предишни изследвания за развитието в космоса включваха риби и земноводни. Бозайниците по-трудно издържат на тази среда, затова опитите с тях са ограничени.

Луната би била идеална за подземно съхраняване на сперма, според специалистите. В частност те разглеждат лавовите тръби под повърхността й, заради "много ниската им температура, защитеността им от космическата радиация от плътни скалисти слоеве и пълната изолация спрямо всякакви зарази от Земята".

През 1994 година Япония провежда друг изключително важен експеримент, при който чрез совалката "Колумбия" са били доставени в космоса риби медака (Oryzias latipes). Те успешно са хвърлили хайвера си, който по-късно се е развил и излюпил нормално при липсата на гравитация. През 2012 година същият експеримент е бил повторен на борда на МКС.

Други експерименти, извършвани с мишки през 20-ти век са разкривали, че физически сексът в безтегловност е възможен, като опитните субекти бързо свикнали с микрогравитацията.

НАСА разкрива, че след 2 седмици в космоса, астронавт е успял да забремени жена си едва ден-два след кацането, предава phys.org.

Учените обаче разкриват, че по-дългият престой в космоса значително уврежда репродуктивната система, като далечен полет към Марс може да е дори по-фатален - заради по-силната радиация и дълго времетраене.

Учените припомнят, че досега няма данни хора да са правили секс в космоса.
Доказаха, че зачеването в космоса е възможно

Опити с мишки доказаха, че е възможно възпроизводството им в космоса.

42 370 Shutterstock

Учените припомнят, че досега няма данни хора да са правили секс в космоса.