Социална мрежа без грехове ще конкурира Facebook | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Социална мрежа без грехове ще конкурира Facebook
Facegloria

Социална мрежа без грехове ще конкурира Facebook

Евангелисти от Бразилия са създали алтернативна социална мрежа Facegloria, в която не се допускат ругатни, еротично съдържание и публикации с насилие.

15 97
Пухкави облаци пробягват през синьото небе, докато потребителят напише паролата си. Госпъл музика отеква, когато виртуалните приятели са онлайн в мрежата. Вместо кликване на бутон "Харесва ми", се кликва на бутон "Амин". Добре дошли във Facegloria.

Бразилската евангелистка социална мрежа само за един месец събра 100 000 потребители и иска да се превърне в конкуренция на Facebook, предаде БТА.

"Във Facebook се вижда много насилие и порнография, ето защо решихме да създадем мрежа, в която можем да говорим за Бог, за любовта и да споделяме божиите думи", обяснява един от основателите на социалната мрежа, художникът Атила Барош.

Всичко започва преди три години. На Атила и негови трима колеги от кметството на град Фераз ди Васконселош, на 27 километра от Сао Пауло, им писнало да влизат във Facebook и да намират там, по думите им "боклуци". Днес четиримата колеги, които са под 32 години, са собственици на Facegloria и разчитат на интереса на 42-та милиона евангелисти, живеещи в Бразилия, страна с 202-милионно население.

Уповавайки се на частната подкрепа на кмета, те създали фирма, която е събрала от дарения 16 000 долара и с която са изградили "скелето" на Facegloria.

Цялата видима част на мрежата е дело на четиримата й създатели, от логото с форма на облак до регламентите за постовете. Въпреки че регистрирането във Facegloria е безплатно, в мрежата са забранени нецензурните думи. Създателите ѝ са съставили списък от 600 термина, които са забранени.

Забранени са и еротични текстове и текстове за насилие, снимки и видеоклипове на целувки между хомосексуалисти.

"Искаме да сме по-добри в морален и структурен план от Facebook. Искаме бразилската евангелистка аудитория да мигрира от Facebook във Facegloria"
, казва непоколебимо Барош.

Над 20 доброволци "патрулират" в мрежата. Снимки по бикини, двусмислени селфита, кадри с алкохол и тютюневи изделия биват оценявани от тях в зависимост от контекста.

"Нашата аудитория не публикува такива снимки. Тя е по-строга в избора си", твърди 26-годишната Даяни Сантош, която споделя времето си между Секретариата за промишленост и търговия в града и шестте часа на ден, които посвещава доброволно на Facegloria.

Най-голямата католическа страна в света, Бразилия е свидетел от години на прогресивното увеличаване на броя на евангелистите. През 1980 г. те бяха само 6 процента срещу 22 процента днес, докато броят на католиците намаля от близо 90 процента на 63 процента от населението за същия период. С това темпо до 2040 г. евангелистите ще прехвърлят католиците в Бразилия и на това залагат четиримата основатели на Facegloria.

"Евангелистите напреднаха с интензивния процес на урбанизация през последните 50 години. Речите им, които имат голямо въздействие в периферните зони на градовете и фавелите отдават голямо значение на индивида, който единствено трябва да бъде отговорен за поведението си, ако иска да получи божието одобрение. Тази вяра се адаптира по-добре към града", обяснява експертът по религиите в Католическия университет в Сао Пауло Един Абумансур.

Най-продаваните книги в Бразилия в последните две години са различните томове на автобиографията на Едир Маседо, основателят през 1977 г. на могъщата Универсална църква на божието царство, собственик на третата медийна група в Бразилия.

И докато евангелистката парламентарна група има все повече влияние в бразилската политика, бразилската футболна звезда Неймар, който има татуиран кръст на тила, празнува вкараните голове в Европа с лента на главата, на която пише: "100 процента Исус".

"След две години ние искаме да достигнем до 10 милиона потребители в Бразилия. За един месец ние събрахме 100 000 потребители, а след два месеца очакваме нов пик с излизането на приложенията за мобилни телефони", казва Барош.

Кметът Асир дос Сантош, шеф на фирмата, изградила Facegloria, гледа дори по-далеч.

"Нашата мрежа е световна. Ние купихме домейн Facegloria на английски и на всички други възможни и невъобразими езици. Искаме да объркаме сметките на Facebook и Twitter в Бразилия и по света", казва той.
ИЗБРАНО
Социална мрежа без грехове ще конкурира Facebook

Социална мрежа без грехове ще конкурира Facebook

Евангелисти от Бразилия са създали алтернативна социална мрежа Facegloria, в която не се допускат ругатни, еротично съдържание и публикации с насилие.

15 97 Facegloria
Пухкави облаци пробягват през синьото небе, докато потребителят напише паролата си. Госпъл музика отеква, когато виртуалните приятели са онлайн в мрежата. Вместо кликване на бутон "Харесва ми", се кликва на бутон "Амин". Добре дошли във Facegloria.

Бразилската евангелистка социална мрежа само за един месец събра 100 000 потребители и иска да се превърне в конкуренция на Facebook, предаде БТА.

"Във Facebook се вижда много насилие и порнография, ето защо решихме да създадем мрежа, в която можем да говорим за Бог, за любовта и да споделяме божиите думи", обяснява един от основателите на социалната мрежа, художникът Атила Барош.

Всичко започва преди три години. На Атила и негови трима колеги от кметството на град Фераз ди Васконселош, на 27 километра от Сао Пауло, им писнало да влизат във Facebook и да намират там, по думите им "боклуци". Днес четиримата колеги, които са под 32 години, са собственици на Facegloria и разчитат на интереса на 42-та милиона евангелисти, живеещи в Бразилия, страна с 202-милионно население.

Уповавайки се на частната подкрепа на кмета, те създали фирма, която е събрала от дарения 16 000 долара и с която са изградили "скелето" на Facegloria.

Цялата видима част на мрежата е дело на четиримата й създатели, от логото с форма на облак до регламентите за постовете. Въпреки че регистрирането във Facegloria е безплатно, в мрежата са забранени нецензурните думи. Създателите ѝ са съставили списък от 600 термина, които са забранени.

Забранени са и еротични текстове и текстове за насилие, снимки и видеоклипове на целувки между хомосексуалисти.

"Искаме да сме по-добри в морален и структурен план от Facebook. Искаме бразилската евангелистка аудитория да мигрира от Facebook във Facegloria"
, казва непоколебимо Барош.

Над 20 доброволци "патрулират" в мрежата. Снимки по бикини, двусмислени селфита, кадри с алкохол и тютюневи изделия биват оценявани от тях в зависимост от контекста.

"Нашата аудитория не публикува такива снимки. Тя е по-строга в избора си", твърди 26-годишната Даяни Сантош, която споделя времето си между Секретариата за промишленост и търговия в града и шестте часа на ден, които посвещава доброволно на Facegloria.

Най-голямата католическа страна в света, Бразилия е свидетел от години на прогресивното увеличаване на броя на евангелистите. През 1980 г. те бяха само 6 процента срещу 22 процента днес, докато броят на католиците намаля от близо 90 процента на 63 процента от населението за същия период. С това темпо до 2040 г. евангелистите ще прехвърлят католиците в Бразилия и на това залагат четиримата основатели на Facegloria.

"Евангелистите напреднаха с интензивния процес на урбанизация през последните 50 години. Речите им, които имат голямо въздействие в периферните зони на градовете и фавелите отдават голямо значение на индивида, който единствено трябва да бъде отговорен за поведението си, ако иска да получи божието одобрение. Тази вяра се адаптира по-добре към града", обяснява експертът по религиите в Католическия университет в Сао Пауло Един Абумансур.

Най-продаваните книги в Бразилия в последните две години са различните томове на автобиографията на Едир Маседо, основателят през 1977 г. на могъщата Универсална църква на божието царство, собственик на третата медийна група в Бразилия.

И докато евангелистката парламентарна група има все повече влияние в бразилската политика, бразилската футболна звезда Неймар, който има татуиран кръст на тила, празнува вкараните голове в Европа с лента на главата, на която пише: "100 процента Исус".

"След две години ние искаме да достигнем до 10 милиона потребители в Бразилия. За един месец ние събрахме 100 000 потребители, а след два месеца очакваме нов пик с излизането на приложенията за мобилни телефони", казва Барош.

Кметът Асир дос Сантош, шеф на фирмата, изградила Facegloria, гледа дори по-далеч.

"Нашата мрежа е световна. Ние купихме домейн Facegloria на английски и на всички други възможни и невъобразими езици. Искаме да объркаме сметките на Facebook и Twitter в Бразилия и по света", казва той.
ИЗБРАНО