Проектът за свръхзвуков влак напредва (снимки) | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Проектът за свръхзвуков влак напредва (снимки) 11
Hyperloop Technologies

Проектът за свръхзвуков влак напредва (снимки)

Проектът "Hyperloop" за свръхзвукова транспортна система на милиардера Илон Мъск вече е с крачка по-близо до реалността.

81 262
Предложена за пръв през 2013 година от милиардера предприемач Илон Мъск, който е изпълнителен директор на Tesla и SpaceX, системата ще транспортира пътници във вагони, носещи се в тръби с ниско налягане със скорост над 1200 км/ч.

Вижте снимки на концепцията >>

Сега компанията Hyperloop Transportation Technologies е сключила договор със собственици на земя в централна Калифорния за изграждане на първата в света тестова линия, според данни на фирмата за маркетингови проучвания Navigant Research, предаде CBS, цитирана от "Фокус".

8-километровата изпитателна отсечка ще бъде изградена покрай междущатския път №5.

Наред с това Мъск казва, че планира да изгради собствена 8-километрова тестова линия, вероятно в Тексас, където компании и студенти да изпробват различни конструкции.

Концепцията на "Hyperloop" предвижда в тръби с частичен вакуум пътническите вагони да се ускоряват до главозамайващи скорости с помощта на магнити. Прикачени към вагоните вентилатори ще генерират въздушна възглавница за влака.

Системата ще се захранва със слънчеви панели, инсталирани по дължината на тръбата.

Най-бързият в света влак с магнитна левитация - маглев, развива скорост от около 600 км/ч. Маглев функционира, като използва магнити както за издигането си, така и за ускорението си. За разлика от него, "Hyperloop" ще разчита на магнити, само за да се ускорява, а за издигането си във въздуха ще използва компресиран въздух.

Теоретично вагоните на "Hyperloop" биха могли да развиват изключително високи скорости, тъй като ще липсват силите на триене, които преодоляват конвенционалните влакове или пък съпротивлението на въздуха, с което се сблъскват автомобилите.

Според предварителните изчисления изграждането на тестовата линия ще струва 100 милиона долара, които Hyperloop Transportation Technologies се надява да плати с финанси от първичното си публично предлагане по-късно тази година.

При същите строителни разходи построяването на отсечката между Лос Анджелис и Сан Франциско с дължина 644 километра би струвало 8 милиарда долара, но разстояните между двата града ще се преодолява за 30-35 минути.
Проектът за свръхзвуков влак напредва (снимки) 11

Проектът за свръхзвуков влак напредва (снимки)

Проектът "Hyperloop" за свръхзвукова транспортна система на милиардера Илон Мъск вече е с крачка по-близо до реалността.

81 262 Hyperloop Technologies
Предложена за пръв през 2013 година от милиардера предприемач Илон Мъск, който е изпълнителен директор на Tesla и SpaceX, системата ще транспортира пътници във вагони, носещи се в тръби с ниско налягане със скорост над 1200 км/ч.

Вижте снимки на концепцията >>

Сега компанията Hyperloop Transportation Technologies е сключила договор със собственици на земя в централна Калифорния за изграждане на първата в света тестова линия, според данни на фирмата за маркетингови проучвания Navigant Research, предаде CBS, цитирана от "Фокус".

8-километровата изпитателна отсечка ще бъде изградена покрай междущатския път №5.

Наред с това Мъск казва, че планира да изгради собствена 8-километрова тестова линия, вероятно в Тексас, където компании и студенти да изпробват различни конструкции.

Концепцията на "Hyperloop" предвижда в тръби с частичен вакуум пътническите вагони да се ускоряват до главозамайващи скорости с помощта на магнити. Прикачени към вагоните вентилатори ще генерират въздушна възглавница за влака.

Системата ще се захранва със слънчеви панели, инсталирани по дължината на тръбата.

Най-бързият в света влак с магнитна левитация - маглев, развива скорост от около 600 км/ч. Маглев функционира, като използва магнити както за издигането си, така и за ускорението си. За разлика от него, "Hyperloop" ще разчита на магнити, само за да се ускорява, а за издигането си във въздуха ще използва компресиран въздух.

Теоретично вагоните на "Hyperloop" биха могли да развиват изключително високи скорости, тъй като ще липсват силите на триене, които преодоляват конвенционалните влакове или пък съпротивлението на въздуха, с което се сблъскват автомобилите.

Според предварителните изчисления изграждането на тестовата линия ще струва 100 милиона долара, които Hyperloop Transportation Technologies се надява да плати с финанси от първичното си публично предлагане по-късно тази година.

При същите строителни разходи построяването на отсечката между Лос Анджелис и Сан Франциско с дължина 644 километра би струвало 8 милиарда долара, но разстояните между двата града ще се преодолява за 30-35 минути.