Откриха органичен материал на Церера (снимки) | IT.dir.bg

Откриха органичен материал на Церера (снимки) 12
NASA

Откриха органичен материал на Церера (снимки)

Церера продължава да учудва астрономите, защото на планета-джудже бе открит район богат на органични материали.

В регион с площ от 1000 квадратни километра на северното полукълбо на Церера са били открити алифатични въглеродни съединения, съобщава НАСА.

Освен това са били намерени следи от метан и различни въглеводороди, които са считани за предшествениците на аминокиселините, наричани "съставните части на живота".

Освен това учените установили, че органичните материали не са донесени на Церера, а са се зародили именно на планетата-дудже. Откритието е направено от сондата Dawn на НАСА, която орбитира около пленотоида. Церера се намира в астероидния пояс - между Марс и Юпитер.

Вижте снимки на Церера >> >> >>

Интересен е факта, че органичните съединения са разпространени единствено в определен район от планетоида.

На Церера има още доста соли, амоняк и воден лед, като планетоидът има мантия от воден лед, но наличието на подземен океан от течна вода не е потвърдено.

Интересни за учените са "ледените вулкани", които периодично изхвърлят сняг и лед. Според астрономите има шанс те да се захранват именно от течна вода, намираща се дълбоко под повърхността на Церера.

Кратерът Окатор също озадачи учените, превръщайки се в най-известната част от релефа на Церера. Славата на кратера се дължи на високата му отразителна способност, с яркост рязко надминаваща тази на пленетоида.

Резултатите от изследването на органичните материали на Церера е публикувано в научния журнал Science.

Как са образувани загадъчните "лъскави" петна на Церера >> >> >>