Yahoo е на загуба за второто тримесечие | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Yahoo е на загуба за второто тримесечие
EPA/БГНЕС

Yahoo е на загуба за второто тримесечие

Yahoo трудно се придвижва напред, подготвяйки се да изостави финансовата "патерица", която подкрепя акциите на компанията през управлението на Мариса Мейър.

3 144
Последното доказателство за трудностите, с които се сблъсква Мейър, са обявените снощи финансови резултати на Yahoo за второто тримесечие, информира Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Интернет гигантът отчете загуба от близо 22 милиона долара заради скочилите рекламни комисиони, изплащани на партньорите на компанията, а чистите приходи са останали без промяна спрямо миналата година - 1,04 милиарда долара.

За същото тримесечие миналата година компанията бе на печалба от 269,7 милиона долара, допълва ДПА.

Като се изключат еднократните плащания и разходите за компенсации с акции на служители, печалбата възлиза на 16 цента на акция. Това е с два цента по-малко, отколкото очакваха анализаторите, анкетирани от Zacks.

Инвеститорите се съсредоточават върху чистите приходи на Yahoo, тъй като те отразяват колко пари остават на компанията, след като изплати рекламните комисиони или т.нар. разходи, свързани с привличането на трафик (Traffic Acquisition Cost - TAC).

Липсата на растеж на нетните приходите преследва Yahoo от 2008 година, като това продължи и след като Мейър се присъедини към компанията през юли 2012 година, напускайки Google. Тя обеща да преобърне тенденцията, но засега бележи само несигурен успех.

Досега приходите на Yahoo са спадали или са оставали на същото равнище в 8 от 10 тримесечия. Компанията прогнозира, че чистите ѝ приходи ще спаднат отново през това тримесечие.

Въпреки тези трудности акциите на Yahoo поскъпнаха над два пъти при ръководството на Мейър, макар нейната стратегия да няма особен принос за това.

Инвеститорите са привлечени от Yahoo, главно защото притежава голям дял в една от "най-горещите" китайска интернет компании - Alibaba, която се занимава предимно с онлайн търговия.

Под натиска на акционерите по-рано тази година Yahoo обяви планове да отдели останалите си 384 милиона акции от Alibaba в самостоятелна компания, която ще бъде наречена Aabaco.

Yahoo все още очаква одобрението на регулаторните органи да направи отделянето, като компанията планира това да стане преди края на годината.
Yahoo е на загуба за второто тримесечие

Yahoo е на загуба за второто тримесечие

Yahoo трудно се придвижва напред, подготвяйки се да изостави финансовата "патерица", която подкрепя акциите на компанията през управлението на Мариса Мейър.

3 144 EPA/БГНЕС
Последното доказателство за трудностите, с които се сблъсква Мейър, са обявените снощи финансови резултати на Yahoo за второто тримесечие, информира Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Интернет гигантът отчете загуба от близо 22 милиона долара заради скочилите рекламни комисиони, изплащани на партньорите на компанията, а чистите приходи са останали без промяна спрямо миналата година - 1,04 милиарда долара.

За същото тримесечие миналата година компанията бе на печалба от 269,7 милиона долара, допълва ДПА.

Като се изключат еднократните плащания и разходите за компенсации с акции на служители, печалбата възлиза на 16 цента на акция. Това е с два цента по-малко, отколкото очакваха анализаторите, анкетирани от Zacks.

Инвеститорите се съсредоточават върху чистите приходи на Yahoo, тъй като те отразяват колко пари остават на компанията, след като изплати рекламните комисиони или т.нар. разходи, свързани с привличането на трафик (Traffic Acquisition Cost - TAC).

Липсата на растеж на нетните приходите преследва Yahoo от 2008 година, като това продължи и след като Мейър се присъедини към компанията през юли 2012 година, напускайки Google. Тя обеща да преобърне тенденцията, но засега бележи само несигурен успех.

Досега приходите на Yahoo са спадали или са оставали на същото равнище в 8 от 10 тримесечия. Компанията прогнозира, че чистите ѝ приходи ще спаднат отново през това тримесечие.

Въпреки тези трудности акциите на Yahoo поскъпнаха над два пъти при ръководството на Мейър, макар нейната стратегия да няма особен принос за това.

Инвеститорите са привлечени от Yahoo, главно защото притежава голям дял в една от "най-горещите" китайска интернет компании - Alibaba, която се занимава предимно с онлайн търговия.

Под натиска на акционерите по-рано тази година Yahoo обяви планове да отдели останалите си 384 милиона акции от Alibaba в самостоятелна компания, която ще бъде наречена Aabaco.

Yahoo все още очаква одобрението на регулаторните органи да направи отделянето, като компанията планира това да стане преди края на годината.