Влакът на Елън Мъск идва в Европа
Концепцията на основателя на Tesla Елън Мъск за изграждане на Hyperloop - влак, движещ се с 1300 км/ч, идва в Европа
Обратно в новинатаКоментари - Влакът на Елън Мъск идва в Европа | IT.dir.bg
Коментари
Идеята е на повече от 60 години. Защо до сега не е реализирана, а същевременно се строи "класически" скоростен влак? Има ли реално бъдеще тази идея? Вероятно ще разберем ако живеем достатъчно дълго.
Ще има ли кенеф? Как ще се закрепя багажа? Откъде ще идва свеж въздух? Някой ако пръдне ще се усеща ли до края на пътуването? Всичките пътувания ли ще са до 20 мин? Но пък цената ще е много ниска, пътуванията през минути може би ще стига за преглъщане на някои неудобства.
Много американо - европоидно -филска измет е изпъплила в тази статия. Явно е добре платена и със зададен виск приоритет. Демократичните амбразурчици - най-отдадените! Матросов пасти да яде. Сега само да допълня че ми е писанло да слушам за русофилските ви събратя, за мурзилки, за червени, фенове на Путин и т.н. пропагандни глупости. Ходете пийте кафе с тях и без това сте еднакви. Просто ако някой човек помисли, ей така да си представи как би се чувствал натикан в метална капсула във вакуум в тръба дълга стотици! километри и да го пуснат да пътува по нея ... Има еидн интересен коментар от Боби. Какво да ви кажа, това ли е света към който сме тръгнали ?
Преди 100 години, дедите ти така са приказвали за колите, после и за самолетите. Светът прогресира, само сельото си остава сельо.
Окултното братство обича сенчестите места и когато е нужно да прокарва идеи на всеослушание използва популярните гурута за целта, като предварително им създава необходимият имидж чрез финасови и медийни средства. За да се захластнат консуматорите по техните идеи и да започван да бленуват светлото бъдеще по стар комунистически (масонски) обичай, с надеждата технологията да им реши всички житейсти проблеми, в основата на които е духовната нищета и ниският морален стандарт в съвременното общество.
Редовните проруски мурзилки пак са нещо недоволни,че американските технологии са на светлинни години от тези на постсъветска милитаристична Руssия.Най-много да предложат на Путин да праща по-бързо инакомислещите в Сибир подобен влак
Словаците много ясно ще одобрят - щом има за папкане. Ще вземат пари колкото австрииците, но на тяхна теритотия е само 15%. И там комунистите не прощават.
Ейййй, от цялата новина, това ли реши, че е най-важно..... повредени мозъци, съжалявам хората около вас, ама и те сигурно са същите....
В АМЕРИКА НЯМАМЕ ТОЛКОВА БЪРЗИ ВЛАКОВЕ КАТО ЕВРОПЕЙСКИТЕ , ЯПОНСКИТЕ , КИТАЙСКИТЕ И КОРЕЙСКИТЕ .. ВСИЧКИ ПРИМИТИВИ СА НА КОЛИ :)))
Идеята е стара и технологията е стара. Заслугата на пореното популяризирано гуру Елън Мъск за този проект е, че застава по-често зад камерите на масовите медии.
Не е важно колко е стара една идея. И идеите за подводници, вертолети, полети до Луната и много други също са стари, нали? Важното е да се осъществи когато е възможно това. Това, че човекът често застава пред камерите също не е важно. По-важното е, че осъществява неща, които други не смеят да направят, било от идеята, че няма голяма печалба, било от закостенялост в мисленето. Като основа Тесла едва ли е очаквал, че електромобилите ще му донесат голяма печалба като с магическа пръчка, но си ги произвежда и не е далеч времето, когато ще пребори т.н. конвенционални автомобили. Та така е и с тази система, все пак е скъпа и доста трудна за осъществяване, но с времето ще се наложи. В това съм сигурна!
Ужас.Гледай какви неща мислят хамериканците.Няма ли да е на бензин?Че Вовата съвсем ще я закъса. ...западната технология обрича джамахириите на мизерия.
Първо да го направят, пък после ще коментирам... Щото на Мъск мЪскърлъците край нямат!
Как пресират от злоба руските лакеи. А от любимата им феодална руссия се носи само смрад на изпуснато.
твоа май съм го чел преди поне 40 г в едно имаше Техника молодёжи се казваше
И Леонардо го е скицирал, дааа. Тук става дума за проект с изпълнител, цена и срокове майсторе. Това агитаторите не ви ли писна да се пънете като си ЗНАЕТЕ, че при всеки напън само се насирате.
Да така е тази идея я инаше в едно списание още преди 30-40 години. Незнам дебилите как чак сега се сетиха.
Ам ти бе, умния - що не почна ти да го правиш като го "знаеш" от 30-40 години? То и в момента има идеи и то доста детайлни как да се построи космически "асансьор". Ама тия като тебе не могат да схванат, че едно е да има идея, друго е технологията да напредне достатъчно, че да се стигне поне до етап "експеримент", та едва чак след това вече реално приложение.
ми то има разни идеи които са на 2000-3000 години, ама умниовци като теб само ги говорят на масата с саладка и ракиика, докато истинските велики хора реализират идеи, не сам го плещят празни приказки.
в тръба с вакуум значи плъзгане по тънък въздушен слой...тоя мъск направо кърти мифффки)))) сто процента шъ му стане далаверата и че се открие линията у шестък на 31 февруарий нема значение коя година))))
ейй, добре че от малоумници като теб нещо не зависи
смешика мъск бил голям европофил ...май в родната му кравария го отсвириха та сега гледа за местни балъци...
И като тръгне от Братислава и вдигне 1200 км/час, преди Инсбрук няма да може да спре.
Абе тя може и да вземе да спре, ама това дето е в капсулата как ще го изстържат после? :) Това в кръга на шегата. Пише че скоростта може да достигне до 1200 км/ч.За подобни разстояния едва ли ще ускорява толкова.
А, от ислямските терористи как ще се защити? Не, че проблемът с вакуума не стои...
Нашите железници вървят в обратна посока - чудят се как да изгонят пътниците и да ги принудят да се возят на автобуси, където да има минимална поддръжка и много бързане по разбити и тесни пътища.
Обясни ми тогава как без да се унищожат и компрометират железниците в България ще можем да защитим огромното "усвояване" на европейски пари чрез магистрали и пътища след като приоритетния транспорт в цяла Европа е железопътния!?
Преводача на статията нещо не е дочел (или е пропуснал уроци в основното си образование) - не може в тръбата да има вакум и "капсулите" да се движат върху "въздушен слой". По принцип първата идея на Мъск беше в тръбите да се поддържа вакум, но в последствие се реши да се поддържа понижено налягане (предполагам че са сметнали че така ще е доста по-евтино), така че може би наистина ще са върху въздушна възглавница, но не е зле все пак преводачите да гледат какво пишат и да се избират преводачи с елементарни технически познания. Познаването само на английски или друг език, без познания в съответната област води до публикуването на такива глупости.
Това Мъск ли го е измислил? Четох преди 20--ина години за тази идея някъде, ставаше дума за влак по дъното на океана между сащ и европа, в тунел с вакуум. Не знам на колко години е бил мъск тогава, сигурно още е бил колежанин и е работил в пицария, но вече са се тиражирали неговите идеи по медиите. Виж го ти...
Бе след толкова пънене не ви ли писна да живеете сред неизменния естествен резултат от него. Комуникации по тръби има от над 100 години. Оферта с цена в нея за построяване на такъв влак досега не е имало друга.
Тая метална тръба няма ли да е скъпа?
Разгледах няколко други източника по темата. Дано да е вярно - цената му излиза по-евтино от нашите магистрали :).
Този Мъск е американският еквивалент на нашия Азис. Мъка.
Ми да, нали и двамата изсрелват неща на орбита и разни подобни дреболии само правят. Отде ви изравят бе.
само се роят. и аз съм се чудил откъде идат. освен да се роят друго не ми дойде на акъл. един захапе и нацъфтят като пролетни цветя на поляна в парка :-)
А какъв ще е капацитета на този транспорт? Колко часа ще се чака за да се качиш на капсула за 6 човека? Чекиране и др. За кратки разстояния като цитираните няма реално пестене на време.
Това е концепция, бе човек. Още не са построили тестовото трасе, а ти питаш колко време ще се чака на опашката за чекиране.
Няма да има конкретен час за тръгване. На всеки 3-4 минути капусла, ама защо за 6 човека, а не 60 примерно?
... в стоманена тръба в условия на вакуум. Всяка капсула се носи върху въздушен слой....
Вакуум означава по-ниско налягане от това на средата, в която е нещото. Примерно ако е половин атмосфера вътре при една атмосфера вън имаме вакуум от половин атмосфера.
Може да направят и хоризонтален асансьор. ;)
Защо, дявол да го вземе, такива идеи се раждат в Америка? Сигурно въпреки всичките ѝ кусури наистина е едно доста добро местенце. Ето една Европа, къде не вярвам да има по-малко умни хора, не по-малко уредено от САЩ, ама идеи - йок....жалко. Браво на унграци, словаци и австрийци...
Защото в Америка има истински Венчъри, докато в Европа, има такива само на документи. Или казано по друг начин (за Европа), скъпи на триците евтини на брашното.
драги ми смехурко тук не печатат пари от въздуха - нямамае си федереален резерв анадън му?)))))
Журналята са написали глупости. Едната е че ще се движи във вакуум но върху въздушен слой. Другата - ще има огромен разход на енергия за подържане на вакуума и за придвижване. Тази енергия ако се разчита само на слън. панели то на километри от трасето отляви и дясно, полето трябва да е само с панели, което не е невъзможно но колко терен ще заеме?
Интересно как решават проблема с вакуума, който в случая е основен технологичен проблем. Трудно се поддържа висок вакуум в голям обем. И иска много енергия за захранване на вакуумните помпи.
"които се движат в стоманена тръба в условия на вакуум. Всяка капсула се носи върху въздушен слой" Абе Гогов, къде има повече вакуум? В твойта глава или при колежката Таня Тодорова...