Коментари - Кой бе първият реактивен самолет на ВВС на България (снимки) | IT.dir.bg
назад

Кой бе първият реактивен самолет на ВВС на България (снимки)

През 1951 г. на летище Граф Игнатиево постъпва на служба първият самолет без витлов двигател

Обратно в новината
| Редактор : Стоян Гогов

Коментари - Кой бе първият реактивен самолет на ВВС на България (снимки) | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Купувайте , купувайте съветско-руски нефелни оръжейни джелеза ! Нали видехте кво стана с арменчетата в Нагорни Карабах , ядоха голем тотален пердах ! Въпреки , че беха въоружени до зъби с ненужни и безкрайно безсилни руски оружейни системи ! Сега аскера има база в Южен Кавказ , скоро и Северен Кавказ ще бъде за нас ! Ние не си играем на шикалки , ще правим Голям Туран като почнеш от Нахичеван , Азербайджан , Казахстан , Узбекистан ,Туркменнистан ,Таджикистан ще стигнем чак до Афганистан , всичкото това ще пристане на Високата Порта , слушайте и треперете москалчета недни ! На Балканскио Полуостров ни е страх да си врем гагата , оти там ще се съюзят Гърция , България , Румъния , Черногория , отчасти Сърбия и че ни бият като мачета у дирек , ще ни прогонят чак в Мала Азия , но виж в Евразия там ще вършеем как си искаме , там е пълно с наши братя туркофили , туркоговорящи и рускомразещи !

Бай Байрактарчик , абе я кажи как Бай Ердоган е взел страха на Бай Путян ? Ама вие сте голема работа , думнахте един СУ-24 со се пилотчето ( Бог да го прости горкото ) , после думнахте Московскио Посол ( Бог да го прости и него гОркио ) в Анкара , а съвсем наскоро насред Армения от към Нахичеван думнахте един руски боен хеликоптер со се пилотчетата ( Бог да ги прости и тех , отидоха си бадева , дадоха им посмъртна награда ) ...а москалчетата и шефа им Путята , не смеят да шукнат , правят се на ударени с мокри кюлоти ! Имам чувството , че вече само руски кораб или руска подводница са наред да ги думнете !?

Браво,Гогов,най -сетне да напишеш нещо интересно за българите а не да превеждаш руска пропаганда.Това е интересна тема,след това можеш да напишеш нещо за българската авиация от Балканската война до ерата на реактивните самолети.Можеш да напишеш и за българската армия ,ще е интересно.

Тук става въпрос за история на авиацията а не на кого колко му у голям органът.Анадън му???

Аман от кръчмарски лаладжии.Тук става въпрос за историята на авиацията.БЪЛГАРСКАТА!

Авторът изпуска цяло поколение. МиГ-9 и Як-15 са първите съветски реактивни изстребители, които имат много кратка служба и бързо са изместени от МиГ-15. Това е златната ера на руската авиация, която следващите 15-ина години може да претендира за паритет с тази на западните сили. Апотеозът е МиГ-21, който в началот на 60-те си е първокласен претендент. С недоразумението МиГ-23 започва залезът и изоставането от развитите страни, които дърпат страшно много в електрониката. Когато американците разглеждат избягалия МиГ-25 на Бекенко през 1976 са шашнати - радарът му е с радиолампи, като изработката на нивото на кръжок по електротехника от 50-те. По това време американците вече са изоставили транзисторите и дори за износ за разни африкански диктотори предлагат радари си интегрални схема в F-5E ....

И респективно това е момента, в който Българската авиация също тържествува на Балканите. По това време, 50-те и 60-те, Гърция се раздира от конфликти, Турция се лута във външната си политика, докато ние трупаме няколко поколения опитни летци на първокласни машини. Положението рязко се променя през 70-те. Гърция и Турция почват да се готвят за война помежду си и почват да купуват модерни самолети. Американски ударни А-7, мощните Ф-4Е с ракети със среден обсег, френския красавац Мираж Ф-1. Ния можем да вземаме само от руснаците, а те по това време за тръгнали по грешния път с МиГ-23, който е пълен провал, а разработката на МиГ-29 закъснява с няколко години... В края на 80-е вече изоставаме не само количествено, а и качествено, като дори купените 20 броя МиГ-29 не променят особено това.

И само да допълня. МиГ-29 са ЗАКУПЕНИ от България, не са подарък. Цената е 11 600 000 преводни рубли за боен самолет (изделие 9-12А) и 12 300 000 за единична спарка (изделие 9-51). Стойността на преводната рубла е фиксирана през 1963 на 0,987412 грама чисто злато. Или цената, която плащаме е по около 12 тона чисто злато за самолет. По днешните цени от около $55 за грам, това прави по около 673 милиона долара за самолет. Точно така, братския СССР ни ПРОДАВА самолетите за над половин милиар долара бройката.

Тъпите руснаци е трябвало да откраднат технологията от Германия, за да успеят да направят нещо подобно и то 8 години по-късно.

КВ България произвежда първия реактивен български самолет по време на ВСВ!! Гогов от къде да знае,,,,,:)))))))))

Само дето ние сме ги платили тия самолети не със злато а със компоти консерви вино мотокари и електрокари и секви други джунджурии. Дали американците сега ше се навият да им платим със зарзават, не че го имаме достатъчно

FFF

И пак всичко идва от немците. Всяко нещо, с което се гордеят и руснаците и западняците след ВСВ идва от немските учени и техните разработки. В кой бивш секретен град на Русия има паметник на съветската ракетна промишленост - пленена ракета V-2? Руснаците всичко са взимали на лиценз и преработвали за техните условия. Преди време четох, че дори таблото на Москвич е по лиценз на Дженеръл мотърс. А то беше едно грозно, пластмасово, грубо и с един скоростомер и няколко лампички, не е нещо велико.

Зараждането на реактивната авиация в СССР е благодарение на Великобритания и следвоенното лейбъристко правителство на Атли което им продава Ролс Роис реактивен двигател. Омразните 'англосакси' - дето ватниците толкова обичат да мразят заради комплексите си за малоценност.

Самолетът на КБ външно удивително прилича на Миг-21. Основният италиански инженер в „Капрони“, бидейки комунист, бяга в СССР и отваря очите на руснаците за реактивния двигател с по-голяма скорост. Той е автор на най-бързите съветски изтребители по онова време.

Приятелю, даже и да е така. Малко се съмнявам в цифрите, но нямам сега ищах да ги проверявам. Даже и да е така. Хайде обясни ми как закъсалата, фалирала, загубена, изостанала и т.н. социалистическа България може да си позволи да купи наведнъж двайсет и два МиГ29 за грубо петнайсет милиарда долара / по твоите цени/ ? И не са само Миговете. По това време получаваме / според теб купуваме / и щурмовите Су25, и вертолетите Ми24. Как така социалистическа България може да си позволи да купи и да поддържа в бойна готовност 280 изтребителя, и куп други помощни самолети? И като казвам поддържа да поддържа не на хартия. Пилотите ни летяха интензивно, и не се оплакваха нито от липса на гориво, нито на резервни части.

Дори и да е така, сме ги плащали за бройка с продуция, чиято равностойнноста е била 12 тона злато. А руснаците не са оценявали кило домати на един грам злато. Електрокарите и мотокарите пък станаха известно точно със смешно ниската им експортна цена, която беше по-малка от цената на оловото, вложено в тях. Така че братския СССР е намазвал двойно, като е купувал на занижени цени от нас.

Нищо не води до по-бързо развитие на една икономика от прехвърлянето и на военни релси. Още с идването си на власт Хитлер прави това. Десет години по-късно резултатите са видими. Германия става водеща във всичко свързано със създаването на машини за убиване. А защо руснаците и западняците се възползват от постиженията на германците? Ами такива са правилата на войната. Едно време победителите са вземали храната, и жените на победените. Сега им вземат учените. И не само победителите във ВСВ. Колко руски учени сега живеят и работят в САЩ. Просто американците спечелиха Студената война. Защо е тема за дълъг разговор. Победата обаче е факт.

Много просто как в ДСК имаше над 8 милиона депозита по 1500 лв за коли който така и никога не можахме да си купим Предполагам още толкова, а и отгоре депозито за апартаменти. Също така олио, сирене захар - да напомнял ли че бяха с купони и километрични опашки А да не забравя зарзавата - събираше се от безплатни ученически, студентски бригади и Ленински съботници

Статията не дава отговор...

Глупости. Предполагам дори не знаеш кой е изобретателя на съвременния (по немски тертип) реактивен двигател. Почти винаги пишеш глупости или откровенни лъжи които съчиняваш на момента. Ползата от теб е НУЛА. Лекувай си логореята и си намери работа!

Ама много яко са ти промили мозъка бе братче. Какви осем милиона депозита ти се въртят в главата. Завърших МЕИ-то през 85-та год. Започнах работа и през 86-та си направих депозит за лека кола. Номера ми беше сто трийсет и седем хиляди и нещо. Какви осем милиона? Второ - Олиото, захарта, и други основни хранителни продукти станаха с купони след идването на демокрацията през 90-та година. Преди това дефицитни бяха бананите, и Кока Кола-та, но дори и те не бяха с купони. Трето. Прав си. Без помощта на бригадирите произведеното по полето не можеше да бъде прибрано. Толкова много беше. Само че бригадите никога не са били безплатни. Освен ония първите, дето са построили Димитровград, и линията Перник - Волуяк. Аз съм се прибирал от студентска бригада с четири стотин лева в джоба. Като прибавих и три стипендии по сто лева, и си купих мотор - МЗ 125 кубика. Знам че историята се пише от победителите. Знам че децата ще знаят за социализма това което напишете в новите им учебници, ама не бързайте толкова бе хора. Изчакайте ни да умрем тия дето сме живели по онова време, и след това лъжете на воля колкото си искате.

Изобщо не си знаещ. Само за времето 1989 до 1992 г., българия произвежда и продава на руснаците 100 супер компютъра ЕС 1014 по средна цена 35 000 000 USD. След което "умния" Филип Димитров по съвет на съветника Алекс Алексиев през 1992 нарежда спирането на производството на компютри от ЗИД за да произвеждат инкубатори за мътене на пилци. Същатата година е отклонени предложението на IBM за приватизацията за ЗИД, пак по съвет на Алекс Алексиев. От същия супер компютър са продадени 10 на Китай (а сега внасямв сбирщаини от там), 4 на Франция, 2 на Холандия и т.н.. Към 120 колеги от екипа разработил супер компютъра, почнаха работа в IBM в Минеаполис през птолетта на 1993 г.. За неверващите злобари, някой от тях вече се върнаха в България като американски пенсионери.

Ама много яко са ти промили мозъка бе братче. Какви осем милиона депозита ти се въртят в главата. Завърших МЕИ-то през 85-та год. Започнах работа и през 86-та си направих депозит за лека кола. Номера ми беше сто трийсет и седем хиляди и нещо. Какви осем милиона? Второ - Олиото, захарта, и други основни хранителни продукти станаха с купони след идването на демокрацията през 90-та година. Преди това дефицитни бяха бананите, и Кока Кола-та, но дори и те не бяха с купони. Трето. Прав си. Без помощта на бригадирите произведеното по полето не можеше да бъде прибрано. Толкова много беше. Само че бригадите никога не са били безплатни. Освен ония първите, дето са построили Димитровград, и линията Перник - Волуяк. Аз съм се прибирал от студентска бригада с четири стотин лева в джоба. Като прибавих и три стипендии по сто лева, и си купих мотор - МЗ 125 кубика. Знам че историята се пише от победителите. Знам че децата ще знаят за социализма това което напишете в новите им учебници, ама не бързайте толкова бе хора. Изчакайте ни да умрем тия дето сме живели по онова време, и след това лъжете на воля колкото си искате.

Изобретател да съвременния (с осов компресор) реактивен двигател е Коанда, румънец. Логично първи реализират изобретението му в Германия. Англичаните притежават първия патент за р.д., но той се отнася до нещо, което никога не е летяло (с центобежен компресор) РолсРойс работят по "немската" схема доразвивайки немската технология. Миг 15 е с двигатели на Камов, произвеждани по патент на РолсРойс. В последствие на свой ред руснаците доразвиват съществено технологията.

"Завинаги" се пише слято! Моля пишете грамотно и с отговорност към професията си.

ЕС 1014 е бил суперкомпютър през 70-те. Сандък с тегло 500 килограма. След като остарява, ни позволяват да купим поточни линии за производството му. През 1989 на пазара в САЩ се появяват ДОМАШНИ компютри с 486 процесор, които са в пъти по-бързи от него. Все едно да търдиш, че някой мобифон е супертелефон в момента. Далаверата ни е била, че сме успели да заобиколим ембаргото и да внесем машини за производство на остаряла западна електроника, която за руснаците обаче е била необходима, защото тяхната е още по изостанала. Но като пада СИВ, просто няма кой да я купува... Така че по полека с хвалбите за преуспелия социализъм.

Ми то и американците правят същото, явно и те са тъпи по малоумния ти критерий.

А за урана който извлякоха и откраднаха да не говорим колко струва

Той добре се е описал като "ДЕДО" та и мисленето му е същото а да не говорим,че този ЕС1014 беше пълно копие на IBM 370 копиран и разработен в ЦИИТ и има хора които са още тук и знаят но повечето са в Канада и Щатите

Отново меланж от неточни факти и лаически коментари. "Баба Наста" е само Як-17. В началото на ерата "изменяема геометрия на крилете" /Ф-14, Ф-111-САЩ;МиГ-23, Су-17-22 и 24, Ту-22,Ту-160-СССР/Египет воюва с Израел. Тогава СССР демонстрира прототип на самолет с изменяема геометрия /някъде 1966-1968 г./. Египет поръчва голяма бройка такъв самолет и руснаците го пускат в серийно производство. Египет обаче се отказва от сделката. Тогава се е смятало че, за да е икономически изгодно един самолет за да се пусне в серия трябва да се произведат поне 800 бр. Варшавският договор се превъоръжава с него макар и м.б. малко "доброзорно". Не знам за изтребителя, но ударния МУ вариант въобще не беше лош като бойни /ударни/ способности.Реално само той е бил потенциален носител на ядрено оръжие в Българските ВВС.

През онези години са правени много тестове на атомни бомби. Тогава е установено, че полупроводниковата електроника базирана на транзистори и/или интегрални схеми се поврежда поради силния електромагнитен импулс от ядрения взрив. Преполагам, че това е причината да се продължи използването на ламповата електроника за военни цели още дълго време.

15-те процента от бюджета на НРБ беше за военни разходи.Сега е 2.5 процента.

Ти ще изкараш , че портиер на колхоз е изкарвал по 10-11 000 долара на месец. Такава ти е сметката.

няма кой да му стъпи на малкия пръст.........

Портиерът получава заплата в рубли, а ние сме плащали в ПРЕВОДНИ Рубли. Разликата е като между щатски долар и намибийски долар.

Аз също съм фен на американската военна авиация но не мисля, че Миг-23 е ПРОВАЛ. Баща ми летя на него 6 години и според него, няма по изпипан съветски изтребител. Особено МиГ-23МЛА и МЛД. Четох някъде, че руснаците са ни ги продавали някъде около 5,5 милиона преводни рубли парчето. В Габровница и Доброслвци имаше общо 46 броя ако не се лъжа.

Ще си спомняме с умиление за българските ВВС! До 1989 г. във ВВС на БА имаше годни да носят бойно дежурство не по- малко от 350 самолета, отделно транспортни и хеликоптери! Няма ги! Нарязаха ги и вече са в друга физическа форма... Сега с 10- ина безбожно скъпи и остарели като модели самолети искат да възстановят ВВС... Не става!!! За Турция, Гърция и тогавашна Югославия ние бяхме само " вероятен противник", а практически- невъзможен!

Глупости. Точно през 89-а Гърците купуват 40 бройки от супер модерния F-16C block 30, заедно с около 36 бройки Mirage-2000. Това срещу нашите 20 МиГ-29. При турците нещата са още по-подтискащи....

Абсолютно точно!!!!

Двигателя на Миг-15 БИС е ВК-1, конструкторът му е Владимир Яковлевич Климов (не Камов)

Да не броиш и тия дето са като паметници по села и градове???

Говори се, че заради хвърлени пари за въоръжение, гърците "фалираха". За целият период на комунизма сме имали около 460 самолети и хеликоптери.

За този Коанда се твърди, че е със свищовски корени, от изселници от там под османско робство.

До: Някой За гърците не знам, но България 1989 г (с 460 бойни самолета) със сигурност фалира.

Първият е Як-23, а учебният му вариант е Як-17 - Баба Наста. Статията наистина е малко объркваща, но като за нивото на нашите родни журналисти - става.

Бай Байрактачик, да ти напомня само, че Турция може да я няма само след една ракета RT-2PM2 Topol-M, да не говорим, че ако искаме можем и с неутронно оръжие да ви изпържим, при положение, че искаме да си запазним инфраструктурата, а вие елегантно да се изпарите. Помни, че съществувате само благодарение на нашата МИЛОСТ. Аре Алах Акбар и ЧАО!

"Англичаните притежават първия патент за р.д., но той се отнася до нещо, което никога не е летяло (с центобежен компресор)" - Колега, именно ВК-1 Е С ЦЕНТОБЕЖЕН компресор. И самолети с такива двигатели, като Миг-15, Gloster Meteor, Saab 29 Tunnan, си летят дълго и много успешно даже.

Г-н Гогов дали чете това, което копи-пейства от някъде или е важно да има някаква публикация и под нея коментари. Дали е чувал или пък да е прочел за такива реактивни изтребители, като Як-15, МиГ-9.

Тодор Живков в май последно интервю по Всяка Неделя, твърдеше че България е имала само текущи дългове от 2-3 милиарда долара, като други държави са ни дължали същите пари. И искаше да му покажат, къде са били тези дългове изкарвани после. Макар Горбачов да му се е сърдил, че е ходил във ФРГ да договаря заем, където пък го атакували за възродителният процес, но му отпуснали парите.

Япония след ВСВ е най демилитализираната страна в света, без грам военно производство. Как ще обясните технологичния и гигантски ръст през 70-80 г на миналия век? И също икономическия крах на СССР, където цилвилно производство практически липсваше.