Един изтребител може да остане 100 години служба

МиГ-21 е създаден като ефективен самолет за постигане на превъзходство във въздуха

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.
Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Автомат Калашников, но във въздуха...

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Под натиск отвън напразно се разделихме с МИГ-21 за сметка на по-несъвършенните F-16. Същото стана и преди това с ракетите със среден радиус на действие, танковете и другата бойна техника която направихме на скрап, защото не отговаряла на американските и натовски стандартни, без да доставим нова.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Пълни глупости! Може да кажете, че твърде рано "пенсионирахме" Миг-23, но 21-то си изкара достойно службата и никой не ни е натискал да го спрем от полети поради старост.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Миг 23 е изтребител бомбодировач и е с променлива геометрия на крилото. Имаше ги в Чешнегирово. Но не бяха особенно успешни самолети. Както и да е 21-цата е по-добър изтребител от 23-ката ако и да е по стар модел

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

До Боби62: Миг-23-БН е изтребител бомбардировач, а МиГ-23 МФ/МЛА и МЛД са прехващачи. От тях имаше в Габровница и Доброславци по една ескадрила на 18-ИАП - общо 41 самолета. И не пишете, че 21-то е по добро от 23-ката, защото ще ви се смеят.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

...махнали сме били МиГ-21 заради ПО_НЕСЪВЪРШЕННИТЕ Ф-16. Оставям настрана факта , че Ф-16 пред МиГ-21 са като Мерцедес пред Лада и от съвсем друго поколение , но мисълта ми е за друго......ПОЧВАМЕ да експлоатираме МиГ-21 от 1963 год. ( ПРЕДИ БЛИЗО ШЕСТДЕСЕТ ГОДИНИ ,ДУРАКО !!! ). Още от 80-те години почваме лека-полека да ги чистим , 90-те са на доизживяване,имаше идеи за дълбока модернизация ( май от израелците ) и са изваде от експлоатация , ПОСЛЕДНИТЕ БРОЙКИ , през 2000 год. т.е преди ДЕВЕТНАДЕСЕТ ГОДИНИ....к'ви Ф-16 , пак ако щеш и Грипени , ракетите СС-23 - същата работа , стара тенекия , НИЕ СМЕ ИМ ПОСЛЕДНИЯТ ОПЕРАТОР , Русия ги маха поне десет години преди нас , в България са на доизживяване....и за музея

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Като дойде навремето миг-29, правеха тренировки с миг-21. Двойка 29 излита срещу един 21. И 21 редовно ги мачкаше. Чудеха се дълго нашите " асове" какво става, дъртото 21 мачка двойка 29, изтребетели 4 - то поколение. И така минаха няколко години. Докато накрая някой ги светна, че при въздушен бой между изтребители , двойката не трябва да се стреми непременно да е заедно, както пишело в тукашните инктрукции, а трябва да се раздели.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Кой ви ги е нагорил тези щуротии? 21-то "никой не е мачкал редовно". И не знаех, че нашите изтребители някой трябва "да ги светне", че да знаят как да се бият. Познавам много пилоти, летели на 21 и всички са единодушни, че е много надежден самолет, но дори Ми-21бис към 90-те години, вече беше остарял. За Миг-21МФ, ПФМ и М да не говорим - прекрасни самолети, но за войната във Виетнам, не по-късно.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Щом го пише в National interest може да му се вярва ,те са специализирано издание и знаят какво пишат.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Сложих ти плюс, заради позоваването на National interest, като неволно си пропуснал Russia Beyond, в качеството му/им на обективен и безпристрастен съдия! :)

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Това е по-скоро признак за стагнация на науката ...

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Признавам ти, че умееш да "разлаеш кучетата"! Лошото е, че го правиш пишейки откровени глупости, блестейки с некомпетентност и опитвайки да манипулираш тези, които ти се връзваме все още и ти четем бълвочите.......

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

То и един компютър може да работи 100 години...по-интересно е какво ще правиш на него ;)

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

100 "+" !!!!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Совалка разбира се... които така и си останаха с 386 във времената на Пентиум-а.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Ако беше хамерикански със сигурност щеше да остане и 200 години. Ама щото е руски по презумция е боклук, или така поне мислят маса лумпени....

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Този самолет се ремонтира на пистата, докато Ф35 не може да лети....ако остане 1 нощ извън специалните условия в хангар.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

боже,колко си прост......какво ще му стане на Ф-35 ако не в хангар през ноща ? Ще ръждяса от сутрешната роса ли ? Всяко нискотехнологично "творение" има лесна поддръжка......намерил точно допотопен МиГ-21 с Ф-35 да сравнява П.П специално за българските МиГ-21 пише че в хода на експлоатацията им сме загубили 38 броя....сигурно щото сме ги ремонтирали на пистата

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

80% са по вина на пилота.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Малко пресилена статия, но да, за този изтребител не малко пъти съм чувал, че е надминал очакванията за продължителност на служба. Определено му е трудно да се мери с някои по-съвременни изтребители, но като цяло поддръжка има и то не само в споменатите държави в тази статия. На някои места може би по-качествена, отколкото на други, но не съм виждал как се разглабя и поддържа това. Снимката на инструментариума в кабинката е от по-старите варианти, има МиГ-21, които вече изглеждат различно, но пак, не е изтребител от ново поколение. Когато е излезнал, обаче, набързо си е изградил репутация като опасен. Не е тайна и, че не е безпроблемен изтребител, но трябва да се вземе предвид, че технологията е била в процес на разучаване тогава. Този изтребител се появява между второто и третото поколение изтребители, за някои неща е рекордьор, спор няма. Че е стар, стар е, но си има чарове и заради тях седят четири модела такива на една секция наблизо, най-много бройки от останалите модели в колекцията. Дали ще издържи 100 години... съмнява ме. Трудно ще се мери с повечето модерни неща, дори неща излезнали няма и 15 години след него.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Първият му полет е 14 февруари 1955. Има го май и тук. И съвсем сериозно се твърди, че може да лети 100 години по-късно. Води се един от най-успешните изтребители и май най-много произвеждан - после е сигурно Ф-16.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Ти сериозно ли го мислиш това? Сред професионалистите има една приказка - Как се вади МиГ-21 от свредел? С кирка и лопата. Сега почвай да търсиш какво е свредел.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Напротив,сам излиза от " свредел".

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

А нашите еф шестнайски остаряха още преди да са ни ги построили!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Те не са ,,наште". Те са на Б.Б., Цв.Цв. и шкембето

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Спарка 28 българска ли е? Виждали ли сте нарязаните самолети на снимка? Напълно здравите и годни самолети? Толкова ми е мъчно за всичко случило се с българската авиация, дори ми е трудно да пиша....

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

В "Графа" имаше спарк 28 Миг-21УМ / Изделие 69/ с надпис зад втората кабина "50 г. В СЛУЖБА НА БЪЛГАРИЯ. От Декември 2015г не лети, както и всички наши 21-ци.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Точно на това НПО ще вЕрвам на пропагандата му. Чакайте да изпия 10 боряшника преди това, че да затъпея достатъчно да се възгордея... като родинопродажник намразил България и заобичал каПутин.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Имам познати военни пилоти. Наричаха българските МИГ-21 летящи ковчези. Проверете колко загинали български пилоти на МИГ-21 има. Главно е заради лошата и некачествена поддръжка на самолетите в България. А израелците сваляха МИГ-21 още когато бяха с KFIR (тяхното копие на Мираж 2000). Предимствата на МИГ-21 както е споменато бяха единствено в лесната и евтина поддръжка но това не компенсира безотговорността на някои проости шапкари и политици, заради които безсмислено загинаха толкова млади български пилоти. Всички бяха семейни с деца.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Провери за Ф-104, наричан във ФРГ правещият вдовици. Без война от него губят над 100 пилота. Средно 30% се разбиват. За Канада 47%. Заради късите криле всяко кацане е риск. Водеха го най-скапаният изтребител. След него поставяха японски такъв камикадзе. За който не е и предвиждано да каца, а да се разбива в чужди кораби. Та такъв го водеха по-добър от Ф-104.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Може, може. Но пък Миг-21, в индийската армия си е спечелил името “летящия гроб”, където падат над 265 самолета Миг-21. Ф-104 в Германия падаха заради германско оборудване на самолетите и недобро обучение на пилотите, затова само там се случиха много падания, докато в Испания няма паднал нито един Ф-104 от 20 броя. После германците пооправиха нещата значително. Въпреки това Ф-104 има средно 26,7 произшествия на 100 000 летателни часа, докато Миг-21 е с 37.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Няма такова нещо. Баща ми има на 21-то 1800 часа! И за поддръжката също са измислици. Техниците и инженерите ни бяха на ниво отвсякъде. Проблемите започнаха, когато ни "отбиха" руснаците и се скапа СССР-то. Но и тогава летяха редовно и носеха бойно дежурство. И....НИТО ЕДИН ПИЛОТ НЕ Е ЗАГИНАЛ БЕЗМИСЛЕНО!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Истинските "летящи ковчези" бяха F-104.Само в ГФР имаше над 200 катастрофи с около 120 загинали пилоти.У нас сред пилотите във ВВС никой не го наричал така,това беше израз на журналята.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

До f4: Само за протокола, да отбележа, че KFIR е "издънка" на Nesher, който пък е безлицензно копие на Mirage-5F, а не на Mirage 2000.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

ви ли е в отпуск или е от малцинството? Хайде сега, внимателно си прочетете пак заглавието...Дано откриете грешката!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Ние що ги нарязахме за скрап Нали не били годни а в Америка си ги карат.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

къде бе , в коя Америка си ги карат , в Куба ли ? За времето си - бива , но бързо остарява морално , още през 70-те вече е бита карта. В ония години авиацията се развива стремглаво......през 80-те години изглежда вече истинска антика , тогава са излезли Ф-14,15,16,18, МиГ-25,29,31 , дзвера Су-27 !

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

моля да го пазите за нас ние си падаме по ретро изтрибители при това плащаме в кеш и то много висока цена за антикварият

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Дирнишката стратегия е ясна - никакви F16 - само мигове! Всячески трябва да се хвали съветско/руската техника, да и се измислят предимства, дори такива да няма. 100 години ще лети B52 - от 1950 до 2050 - а за МиГ 21 по-добре да помълчим

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

оти бре? малко ли хамерикански бомбери са свалени от тях?

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

„Един изтребител може да остане 100 години служба” А бе, вие от редакцията, няма ли да се научите, да пишете смислено? Ние драскачите, допускаме грешки, ама на вас ви плащат, да пишете. Ами пък, научете се най-накрая!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

в музея

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.