Коментари - Един изтребител може да остане 100 години служба | IT.dir.bg
назад

Един изтребител може да остане 100 години служба

МиГ-21 е създаден като ефективен самолет за постигане на превъзходство във въздуха

Обратно в новината
| Редактор : Стоян Гогов

Коментари - Един изтребител може да остане 100 години служба | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

в музея

„Един изтребител може да остане 100 години служба” А бе, вие от редакцията, няма ли да се научите, да пишете смислено? Ние драскачите, допускаме грешки, ама на вас ви плащат, да пишете. Ами пък, научете се най-накрая!

Дирнишката стратегия е ясна - никакви F16 - само мигове! Всячески трябва да се хвали съветско/руската техника, да и се измислят предимства, дори такива да няма. 100 години ще лети B52 - от 1950 до 2050 - а за МиГ 21 по-добре да помълчим

моля да го пазите за нас ние си падаме по ретро изтрибители при това плащаме в кеш и то много висока цена за антикварият

Ние що ги нарязахме за скрап Нали не били годни а в Америка си ги карат.

ви ли е в отпуск или е от малцинството? Хайде сега, внимателно си прочетете пак заглавието...Дано откриете грешката!

къде бе , в коя Америка си ги карат , в Куба ли ? За времето си - бива , но бързо остарява морално , още през 70-те вече е бита карта. В ония години авиацията се развива стремглаво......през 80-те години изглежда вече истинска антика , тогава са излезли Ф-14,15,16,18, МиГ-25,29,31 , дзвера Су-27 !

оти бре? малко ли хамерикански бомбери са свалени от тях?

Имам познати военни пилоти. Наричаха българските МИГ-21 летящи ковчези. Проверете колко загинали български пилоти на МИГ-21 има. Главно е заради лошата и некачествена поддръжка на самолетите в България. А израелците сваляха МИГ-21 още когато бяха с KFIR (тяхното копие на Мираж 2000). Предимствата на МИГ-21 както е споменато бяха единствено в лесната и евтина поддръжка но това не компенсира безотговорността на някои проости шапкари и политици, заради които безсмислено загинаха толкова млади български пилоти. Всички бяха семейни с деца.

Точно на това НПО ще вЕрвам на пропагандата му. Чакайте да изпия 10 боряшника преди това, че да затъпея достатъчно да се възгордея... като родинопродажник намразил България и заобичал каПутин.

Спарка 28 българска ли е? Виждали ли сте нарязаните самолети на снимка? Напълно здравите и годни самолети? Толкова ми е мъчно за всичко случило се с българската авиация, дори ми е трудно да пиша....

А нашите еф шестнайски остаряха още преди да са ни ги построили!

Първият му полет е 14 февруари 1955. Има го май и тук. И съвсем сериозно се твърди, че може да лети 100 години по-късно. Води се един от най-успешните изтребители и май най-много произвеждан - после е сигурно Ф-16.

Провери за Ф-104, наричан във ФРГ правещият вдовици. Без война от него губят над 100 пилота. Средно 30% се разбиват. За Канада 47%. Заради късите криле всяко кацане е риск. Водеха го най-скапаният изтребител. След него поставяха японски такъв камикадзе. За който не е и предвиждано да каца, а да се разбива в чужди кораби. Та такъв го водеха по-добър от Ф-104.

Ти сериозно ли го мислиш това? Сред професионалистите има една приказка - Как се вади МиГ-21 от свредел? С кирка и лопата. Сега почвай да търсиш какво е свредел.

Малко пресилена статия, но да, за този изтребител не малко пъти съм чувал, че е надминал очакванията за продължителност на служба. Определено му е трудно да се мери с някои по-съвременни изтребители, но като цяло поддръжка има и то не само в споменатите държави в тази статия. На някои места може би по-качествена, отколкото на други, но не съм виждал как се разглабя и поддържа това. Снимката на инструментариума в кабинката е от по-старите варианти, има МиГ-21, които вече изглеждат различно, но пак, не е изтребител от ново поколение. Когато е излезнал, обаче, набързо си е изградил репутация като опасен. Не е тайна и, че не е безпроблемен изтребител, но трябва да се вземе предвид, че технологията е била в процес на разучаване тогава. Този изтребител се появява между второто и третото поколение изтребители, за някои неща е рекордьор, спор няма. Че е стар, стар е, но си има чарове и заради тях седят четири модела такива на една секция наблизо, най-много бройки от останалите модели в колекцията. Дали ще издържи 100 години... съмнява ме. Трудно ще се мери с повечето модерни неща, дори неща излезнали няма и 15 години след него.

Този самолет се ремонтира на пистата, докато Ф35 не може да лети....ако остане 1 нощ извън специалните условия в хангар.

боже,колко си прост......какво ще му стане на Ф-35 ако не в хангар през ноща ? Ще ръждяса от сутрешната роса ли ? Всяко нискотехнологично "творение" има лесна поддръжка......намерил точно допотопен МиГ-21 с Ф-35 да сравнява П.П специално за българските МиГ-21 пише че в хода на експлоатацията им сме загубили 38 броя....сигурно щото сме ги ремонтирали на пистата

Те не са ,,наште". Те са на Б.Б., Цв.Цв. и шкембето

Ако беше хамерикански със сигурност щеше да остане и 200 години. Ама щото е руски по презумция е боклук, или така поне мислят маса лумпени....

Може, може. Но пък Миг-21, в индийската армия си е спечелил името “летящия гроб”, където падат над 265 самолета Миг-21. Ф-104 в Германия падаха заради германско оборудване на самолетите и недобро обучение на пилотите, затова само там се случиха много падания, докато в Испания няма паднал нито един Ф-104 от 20 броя. После германците пооправиха нещата значително. Въпреки това Ф-104 има средно 26,7 произшествия на 100 000 летателни часа, докато Миг-21 е с 37.

То и един компютър може да работи 100 години...по-интересно е какво ще правиш на него ;)

Признавам ти, че умееш да "разлаеш кучетата"! Лошото е, че го правиш пишейки откровени глупости, блестейки с некомпетентност и опитвайки да манипулираш тези, които ти се връзваме все още и ти четем бълвочите.......

Това е по-скоро признак за стагнация на науката ...

Щом го пише в National interest може да му се вярва ,те са специализирано издание и знаят какво пишат.

Като дойде навремето миг-29, правеха тренировки с миг-21. Двойка 29 излита срещу един 21. И 21 редовно ги мачкаше. Чудеха се дълго нашите " асове" какво става, дъртото 21 мачка двойка 29, изтребетели 4 - то поколение. И така минаха няколко години. Докато накрая някой ги светна, че при въздушен бой между изтребители , двойката не трябва да се стреми непременно да е заедно, както пишело в тукашните инктрукции, а трябва да се раздели.

100 "+" !!!!

Под натиск отвън напразно се разделихме с МИГ-21 за сметка на по-несъвършенните F-16. Същото стана и преди това с ракетите със среден радиус на действие, танковете и другата бойна техника която направихме на скрап, защото не отговаряла на американските и натовски стандартни, без да доставим нова.

Совалка разбира се... които така и си останаха с 386 във времената на Пентиум-а.

Пълни глупости! Може да кажете, че твърде рано "пенсионирахме" Миг-23, но 21-то си изкара достойно службата и никой не ни е натискал да го спрем от полети поради старост.

Кой ви ги е нагорил тези щуротии? 21-то "никой не е мачкал редовно". И не знаех, че нашите изтребители някой трябва "да ги светне", че да знаят как да се бият. Познавам много пилоти, летели на 21 и всички са единодушни, че е много надежден самолет, но дори Ми-21бис към 90-те години, вече беше остарял. За Миг-21МФ, ПФМ и М да не говорим - прекрасни самолети, но за войната във Виетнам, не по-късно.

Няма такова нещо. Баща ми има на 21-то 1800 часа! И за поддръжката също са измислици. Техниците и инженерите ни бяха на ниво отвсякъде. Проблемите започнаха, когато ни "отбиха" руснаците и се скапа СССР-то. Но и тогава летяха редовно и носеха бойно дежурство. И....НИТО ЕДИН ПИЛОТ НЕ Е ЗАГИНАЛ БЕЗМИСЛЕНО!

Сложих ти плюс, заради позоваването на National interest, като неволно си пропуснал Russia Beyond, в качеството му/им на обективен и безпристрастен съдия! :)

Автомат Калашников, но във въздуха...

Миг 23 е изтребител бомбодировач и е с променлива геометрия на крилото. Имаше ги в Чешнегирово. Но не бяха особенно успешни самолети. Както и да е 21-цата е по-добър изтребител от 23-ката ако и да е по стар модел

Напротив,сам излиза от " свредел".

Има и прехващач

80% са по вина на пилота.

Истинските "летящи ковчези" бяха F-104.Само в ГФР имаше над 200 катастрофи с около 120 загинали пилоти.У нас сред пилотите във ВВС никой не го наричал така,това беше израз на журналята.

...махнали сме били МиГ-21 заради ПО_НЕСЪВЪРШЕННИТЕ Ф-16. Оставям настрана факта , че Ф-16 пред МиГ-21 са като Мерцедес пред Лада и от съвсем друго поколение , но мисълта ми е за друго......ПОЧВАМЕ да експлоатираме МиГ-21 от 1963 год. ( ПРЕДИ БЛИЗО ШЕСТДЕСЕТ ГОДИНИ ,ДУРАКО !!! ). Още от 80-те години почваме лека-полека да ги чистим , 90-те са на доизживяване,имаше идеи за дълбока модернизация ( май от израелците ) и са изваде от експлоатация , ПОСЛЕДНИТЕ БРОЙКИ , през 2000 год. т.е преди ДЕВЕТНАДЕСЕТ ГОДИНИ....к'ви Ф-16 , пак ако щеш и Грипени , ракетите СС-23 - същата работа , стара тенекия , НИЕ СМЕ ИМ ПОСЛЕДНИЯТ ОПЕРАТОР , Русия ги маха поне десет години преди нас , в България са на доизживяване....и за музея

МиГ 21 стигне ли до свредел, започва да пада като ютия. МиГ 21 не е изтребител който търпи грешки на пилота. Прост и евтин за подръжка и дотам, изпял си песента отдавна. Дотопитопна електроника, малък товар за оръжия, няма и много място за поставяне на модерна цифрова електроника, тясна и неудобна кабина, с лоша видимост. Толкова малко гориво носи във вътрешните резервоари, че наще винаги излитаха със подвесен резервоар (това важи и за 29ката). 60-те години е бил добър самолет, днес не.

До Боби62: Миг-23-БН е изтребител бомбардировач, а МиГ-23 МФ/МЛА и МЛД са прехващачи. От тях имаше в Габровница и Доброславци по една ескадрила на 18-ИАП - общо 41 самолета. И не пишете, че 21-то е по добро от 23-ката, защото ще ви се смеят.

До f4: Само за протокола, да отбележа, че KFIR е "издънка" на Nesher, който пък е безлицензно копие на Mirage-5F, а не на Mirage 2000.

В "Графа" имаше спарк 28 Миг-21УМ / Изделие 69/ с надпис зад втората кабина "50 г. В СЛУЖБА НА БЪЛГАРИЯ. От Декември 2015г не лети, както и всички наши 21-ци.