Финансови проблеми около лунната ракета на НАСА
Изоставане от графика и преразход бележат проекта SLS
Обратно в новинатаКоментари - Финансови проблеми около лунната ракета на НАСА | IT.dir.bg
Коментари
Ми да вдигнат стаото Аполо от 69-а година. Ще им излезе почти без пари, а и ще махат с ръце летейки дотам! ;)
Абе, казват, че било загубено знание това за Аполо мисиите. Как губиш знание за уж 8 успешни и един куп частично успешни, не ми е ясно. Всъщност, неуспешните мисии също носят информация в онзи ранен етап от "овладяването на космоса". Но, те, краварите от край време правят едни неща, така че после да не помнят как и какво са правили.
С пръдня боя не ставаааа! Умря фон Браун, избягаха китайските специалисти от НАСА и хоп стана НАСрА СА. И да се тръшкате и да пъшкате, ще си гледате Луната от далече, и ще обяснявате как едно време са кацали и байрак са сложили. Да ама не! За справка - вижте им колите, хладилниците и другата техника - същата, но малко поукрасена с дисплейчета, копчета и джунджурийки за повече пари. Иначе същата боза, че и по-лоша.
Няма да стане до 2024-а. Тоя клоун Тръмп сипе обещания отвъд мандата си на поразия, единственото, което го вълнува е рейтингът а точно тоя вид обещания работят сред селенията, която го избра.
Като нема пари, има друг начин - да пуснат на руснаците.
Щото руснаците са сънували някога, че имат ракета от тоя клас, даааа. Отде ви изравят бе.
Имат, имат. От трийсет години. Енергия се казва. И за разлика от Сатурна чертежите ѝ не са "изгубени". Двигателите ѝ като за Русия вече са демоде, но и досега си летят на половинки и четвъртинки отвъд океана. И няма изгледи скоро да спрат да летят, стига купувачите да мируват и да не си заработят санкции от цивилизования свят.
По лесно ще им е да си направят асансьор до Луната отколкото Сатурн от ново поколение...
С технология от преди 50 години, без суперкомпютри можеха два пъти в годината безаварийно, сега има проблеми, кво станА бе бате? Щот гледам Формула 1 и сравнявам болидите от времето на Аполо и сега и тия сегашните май са по добри от ония старите
Ми я направи едни сегашен болид щом е лесно. И затова правят нова ракета, защото е по-добра, а да ползват ракетата от преди 50 години, която трябва да се прави почти наново с всичките съпътстващи производства. Сега правят новия "болид", ама от нулата. И проблемът им е по-скоро, че имат прекалено много варианти.
Нищо де, ще си купят от изостаналите руснаци дето нищо не произвеждат и живеят по хралупите.
Какво да си купят? Това което руснаците нямат ли? Ако е до купуване от други ей ги къде са Спейс Х и Блу Риджин
Ей ги я! Еееей там на хоризонта, като присвиеш очи, почти можеш да им видиш очертанията! НАСА ще продължава да купува руски ракетни двигатели - лично си признаха!
Руските двигатели не стават за Лунна мисия. НАСА не КУПУВА руски ракетни двигатели и няма как да си признае нещо което няма как да стане. Руски двигатели купуват частни компании предоставящи услуги на НАСА. Само че се ползват съвсем малко. Примерно за миналата година от 31 старта на ракети едва в 5 се ползват руски двигатели в първата степен.
НАСА твърди друго, но щом ти знаеш по-добре, питай ги защо не качват астронавти с тия "много по-използвани" двигатели!
НАСА такова нещо не твърди, а полетите на ракетите са факти, а не твърдения, но е нормално за тъпаци тези неща да не са ясни.
Нема се плашите ,Кубрик вече го няма, но Лукас е жив.}:-)))
В СЛС основен участник е Боинг. Същите, които прикриха проблемите със 737-Макс. Дали са предидили айпади за астронавтите?
Нали американците летяха до Луната със "Сатурн 5", да не са изгубили чертежите, че не могат пак да си я сглобят?
Не просто двигателите на Сатурн-5 до програмата Аполо не работеха и след нея пак не работеха... завидно добре работеха само по време на програмата Аполо - и до ден днешен никой не може да обясни защо!
Пълни глупости, нещо типично за малоумните идиоти. Двигателите Ф1 имат мощност 7 МN и е на керосин. Нямало е за какво да го използват, защото совалките са на водород и кислород. Двигателите работеха преди програмата Аполо и след нея. Дори направиха нова версия на двигателя Ф1А с мощност 8 МN. обаче за малки ракети е прекалено мощет. Примерно Атлас 5 ползва РД-180, който е двойно по-маломощен и е напълно достатъчен. Това че не са били работели е някаква малоумна изцепка. И къде руснаците използват РД-170? или според тебе такъв двигател не е съществувал защото не се ползва?
Двигателите на Ф1 са си работили и преди и след програмата Аполо, но са много мощни за малки ракети. Атлас 5 лети с Руския РД-180, който е два пъти по-маломощен и е напълно достатъчен. А и Ф1 е с по-малък специфичен импулс. Дори е направен по мощен двигател Ф1А минал всички наземни изпитания. Ф1 работи на керосин и кислород, докато СЛС ще ползва водород и кислород или метан и кислород. Ф1 е за еднократна употреба, докато целта е първите степени да се ползват многократно. Само първата степен на Сатурн V е тежала повече от цялостната конструкция на космическата совалка. НАСА е закупила само 15 ракети. Първата от тях е летяла на 9 ноември 1967 година. Последната – на 14 май 1973 година. Производството на ракетата е спряно през август 1968 година – близо една година преди първото лунно кацане. Последната останала ракета е използвана не за лунна мисия, а за да изведе станцията Скайлаб. Явно има кретени, които си мислят, че не е имлао Скайлаб или Съюз-Аполо
Държавна поръчка към частник, който има дългогодишна история да реже разходи за сметка на качеството в името на печалбата... изненада никаква...
Защо не си направят страта ракета - изпитана е много пъти.
Щото изстрелването струва към 2,5-3 милиарда сегашни пари, целта е да е поне 10 пъти по-евтино. Ф1 са с двойно по-малък специфичен импулс от двигателите на Совалката. Трябва отново да се строят заводи за частите, щото ако си мислиш, че някой пази цеховете и оборудването отпреди 50 години, е добре да завършиш поне 3-ти клас за да ти нялеят малко акъл.
Ей сега рътахръта ще напише, че дир лъжат, защото не са дали линк към източника на информацията и цялата статия е долна руска пропаганда.