Коментари - Има ли тъмна страна дигиталното образование? Коя е тя, ако отговорът е "да"? | IT.dir.bg
назад

Има ли тъмна страна дигиталното образование? Коя е тя, ако отговорът е "да"?

В Швеция почти всички ученици имат достъп до добро цифрово оборудване и свързани училища, докато в Румъния делът им е под 20%

Обратно в новината

Коментари - Има ли тъмна страна дигиталното образование? Коя е тя, ако отговорът е "да"? | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Смятате ли ,че материята беше усвоена на ниво? Нищо подобно!Пълно преписване,имитация на знания.Това е резултата от дистанционното обучение.

Елементарно, Уотсън ! Тъмната страна на дигиталното образование и изобщо на всичко дигитално е постепенната роботизация и свързданата с това дехуманизация на "юзърите".Ако изобщо ме разбираш за какво ти говоря...

Незнам защо министъра на образованието говореше за дистанционно обучение, когато то липсва. Имам 2 деца и тази година образованието им беше нулево. Цифровите умения на преподавателите са критично ниски. Пращане на заглавията, които трябва да се прочетат от учебника не е образование. В момента в България се подготвя ниско квалифициран обслужващ персонал! Тези хора след 5-10 години ще работят като чистачки, камериерки и бармани в северна Европа за минимална работна заплата. Боли ме много и не виждам светлина. Извинявам се за негативния коментар.

Прав си. Подготвят се тип "конвейрни" работници, а не тип "изобретатели" (такива които мислят).

Знаещи и мислещи индивиди, а "образовани" послушни роботи. Като цяло образованието в целия свят работи на този принцип.

Какво значи дигитално образование? Дигитално в превод е цифрово. Цифрите са символчетата от 0 до 9, нещо като буквите в азбуката. Какво общо имат компютрите с цифрите, освен че се ползват абстрактно? Хардуерно са основно тоци, където формално ги маркират 0 и 1.

Тази статия и въпросът в заглавието и за дебили ли е или така ми се струва? Тези статии за неграмотни цигани ли ги пишете или да информирате Oбществото като цяло? Ако е само за тях моля пишете че DIR е информационен блог за роми. Първо, дистанционнотоп обучение не е Oбучение; това е бизнес наливащ пари в т.н. IT технологии и т.н. сектор сигурниост на IT (защото ги мързи да ходят да раборят, а така си следят сайтчета зад клавиатурата.) Втори, Oбучение означава ''процес'' на усвояване на материала. Степента на усвояване зависи от всяко дете индивидуално, като този процес се следи от учителя в хода на индивидуален диалог и подход. То затова и педагогика е отделна специалност и не всеки с диплома за Висше преподава в училище. В зависимост от интелектуалното ниво на детето, физическото му и пришическо състояние и т.н. фактори зависи и степента на усвоимост. Учителят при диалог с дето именно проследява местата на пропуски и така запълвайки ги му помага да овладее целия материал. Детето обаче реагира не само словестно, но и с други лингвистични похвати от човеското общуване, които няма как да се видят по мрежата. То и лингвистиката е наука, и не означава само празни приказки. Това горното българите в около 80 % го знаят. Изклучвам най-простите от тях. А aко циганите не искат да си пращат децата на училище да учат просто ги оставете така. Има после други Сектори, които се занимават с тях. Ако се боите от бунтове поради генерация на маса от неграмотен криминален контингент - просто трябва да се върне смъртното наказание. Не може да се води обаче Процесът на рацвитие на Образование и наука по най-простите. Спира се развитието така. Трябва оптимум. А оптимумът е, че ако не искаш да се интегрираш в рамките на Законовите норми се прилага законът с цялата му тежест. Като се и утежнява.

lCAK

За образованието все пак това е първа стъпка.Разбира се , че в началото ще има проблеми, но постепенно ще се оправят нещата.На първо време така трябва да се реагира в грипните ваканции.Много важно е да даде тласък на електронните услуги, защото тия бюрократи ще оцелеят и след тотална ядрена война.За електронно правителство не ми се говори защото ще се издрайфам.

Да, така е. Тази година децата са ти останали напълно неусвоили материала. Ще ти кажа какво се прави, първо защото съм на Запад и второ, защото съм професионално зеализиращ се човек в Образователния Сектор и Наука. В Kапиталистическия Запад, парите се правят от много тясна браншово добре диференцирана индустрия. За целите на тази индустрия се генерират главно хора среднисти. В тази индустрия Висшисти са под 2 % (цитат от един немски голям индустриалец, казан по повод образовани мигранти от сирия). Като дори и тези маси от 80 % необразовани хора са толков тясно профилирани, че дори в рамките на най-простa технологична дейност трудно може да се прехвурли от работа на работа. Така се генерират крепостни работници към индустриалец. В Германия средната работна Възраст е около 51 години. Средна пенсия 360 евро. Оборот на един от немските концерни например VW - 60 милиарда евро годишно.

Без значение какво е, образованието в цяла Европа копае дъното, единственото спасение е индивидуални частни уроци, само там децата са съсредоточени и научават нещо.

Струва ми се, че лъжеш. При това яко. Средна пенсия 360 евро?!? Средна?!? За да докараш такава цифра, означава, че има значителен брой хора под тази сума. Дори за минимална пенсия ми се струва малко. Т.нар. Harz IV е над 400 евро на човек. Плюс жилище и някои други добавки.

Данъци за частните уроци?

А неустойки от нискокачественото държавно образование или липсата на такова?

Дистанционното обучение , а не образование е главно документно. Преподавателят изплаща на ученика набор от задачи и необходимите спомагателни материали Ученикът му връща документ, в който писмено излага решенията на задачите. Това не е образование . Образованието е жив диалог, дискусия , спор Това също маже да протича "дистанционно" ..чрез скайп примерно. Но за това няма преподаватели , готови да дискутират не само "дигитално" но и в аудитория Просто ги няма.

Явно се цели образованието да стане скъпо платено и да е достъпно само за богатите. А бедните да минават някое онлайн курсче и бегом на поточната линия. От дистанция почти нищо не може да се научи. Дори не можеш да заставиш ученикът да те слуша и да внимава. Всички познати учители се жалват, че уроците и работата преди/след тях + документалните отчети са им отнемали много повече време, отколкото на живо. А как се взимат изпити? А как се кара практика? Затворени вкъщи = асоциализация. И за децата, и за преподавателите. Ще закърнеем и ще станем тотално срастанати със стола и компютъра. Прегърбени и подивели мауглита...