17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Кире-лъжецо обеща редовна авио линия София-Скопие, ще летят предимно членовете на смесените комисии и правителствени делегации…а ще плаща българското стадо, което избра мунчовските идиоти. Тъп народ сме, избираме за държавници непознати тъпанари без всякакъв опит, които после се учат на политика и крадат.

Всички самолетни двигатели са на принцип реактивна тяга, Но приетото е турбо вентилатор, за разлика от изстрелващия ракетно изгааряне на гориво

Попрочели сте нещо, но леко сте в грешка. За ракетните двигатели няма да говорим. Те са друга тема. Реактивните двигатели на самолетите могат да се разделят на три основни групи. Класическият реактивен двигател с който са оборудвани изтребителите. При него компресор нагнетява въздуха, след това в горивната камера в този въздух се впръсква гориво, то изгаря, и разширените, нагорещени газове излизат през соплото на двигателя, при което двигателя, и закрепения са него самолет получават импулс напред. Зад горивната камера, и преди соплото има разположени допълнителни горивни дюзи / форсажни / . Когато през тях се подаде гориво тягата се чувствително, но разхода на гориво е голям, и този режим се използва кратко, във важни моменти. Втория тип реактивни двигатели са така наречените турбо витлови. При тях основния принцип на работа е същия, но на вала който движи компресора, отпред пред двигатели има закрепено обикновено класическо самолетно витло. Основната тяга на този двигател дава витлото. Като цяло този тип двигатели са по- маломощни, но в пъти по икономични, и за това се използват при големи, тежки самолети при които скоростта не е толкова важна колкото далечината на полета. Третия тип реактивни двигатели са турбо вентилаторните които вие споменавате. Те са близки до турбо витловите доколкото действат на същия принцип, но витлото е заменено от голяма вентилаторна перка която е скрита вътре в корпуса на двигателя. Част от нагнетения от тази перка въздух попада в двигателя, и участва в горивния процес, а останалата част преминава покрай двигателя, и излиза отзад около соплото на самолета. Този въздух дава въздушна тяга идентична с тази която дава самолетното витло. Всички съвременни самолетни двигатели в гражданската авиация са турбо вентилаторни. Това си личи като видите колко са " дебели" / заради големия диаметър на вентилатора / двигателите.

В тази машина има комфорт и сигурност, а арабите са постигнали и уникално обслужване. Веднъж само ми отказаха алкохол-самолета бил още на територията на летището в Доха:-)

Този самолет е триумф на инженерите, но провал на икономистите.

_stankow

Особено в тези времена на ограничения на пътуванията. Как се пълни с пътници, как се издържа такава машина ? Сигурно не са летяли от 2019-та, от преди ковистерията. Гигантските инженерни конструкции винаги са рискови.

Глупости. Може да си направиш справка в момента например Емирейтс по колко дестинации лети с А380.

Историята на А380 е накратко историята на на-големия до момента икономически провал на Аirbus. Може много да се напише по въпроса, но това е същественото.

Съгласен. В крайна сметка са инвестирани $25 млрд. За избиването на инвестицията и започване на излизане към печалба е нужно да продадат над 1200 самолета. Уви, само 254. Уви, инвестицията никога няма да бъде възвърната. Airbus така и не искаха да разберат, че големите летища-хъбове няма да просъществуват. Boeing съзряха това още в края на 70-те години и затова създадоха Boeing 747 като самолет, който може да се ползва както като пътнически, така и като товарен, при това с минимално преустройство. Така си гарантираха производствена линия с дълъг живот. Въпреки, че хъбовете започнаха да измират още в началото на 90-те, Airbus тъпо и упорито започнаха дизайна на A380 през 2000 г. Когато първата бройка влезе в експлоатация, почти не бяха останали хъбове. Да, самолетът е бижу на авиоинженерството, особено последните модификации, но тотален провал откъм визия и мениджмънт.