Коментари - Любопитните факти около най-бързият съветски самолет | IT.dir.bg

Коментари - Любопитните факти около най-бързият съветски самолет | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

SR-71 32 произведени бройки,технологично чудо , но може да се поспори дали това се нарича "серийно производство" ако се изключи - МиГ-25 и МиГ-31 са най-бързите , но чак няква легенда не са,ама хич. Нищо иновативно , просто два мощни двигателя и стоманен корпус (?). Създадени са целево - за разузнаване и покриване на огромните северни територии като прехващачи , затова са по 30-40+ тона пълни. С развитието на ПВО и застъпването на спътниковото наблюдение МиГ-25 вече е излишен.....но поне става база за МиГ-31,който си е брутален наистина , но и той вече е остаряла работа..... МиГ-41 ще го видим , ще го бъде ли въобще , че като гледам Су-57 с к'ви темпове го "въвеждат" ...мале-мале. А и денги - НЕТ ! Шанса е да се фръцкат по авиофоруми,барем прилъжат някой да ги купи , но няма вече балами...е,все още се намират диктаторчета,ама и те безпарични като Асад и Мадуро,а и Кимчо. Аятоласите същите окъсани цървули,като им се спече експорта на нефт ( падна няколко пъти спрямо 2018-та )

И все пак Миг -25 е върхът! ... ,,дишат му само газовете,, ...

Когато го замисляхме като машина, прехватите се извършваха в задната полусфера на целта! И ни трябвоше скорост ..за да догоним. Същевременно колегите сътвориха нови бордови РЛС да прехват иот насрещно-пресичащи се курсове и в предната полусфера на целта

Ахаа.. сеги аероплан , който развива 1000 км/ч може да опука друг,който иде насреща му и с 3000км/ч. ....ми , да иде...

Околo 3400км/ч ,защото стрелкaта на махметъра се,,завърза на осморка,, около десния упор на скалата за скоростта! A?

А как почти цяла ескадрила, която охраняваше Асуанския язовир, прелетя над централта Турция на път за Русия ? Доста е интересно!

Този самолет, както и SR-71 страдат от един и същи недостатък. високите скорости, с които летят ги правят извърнредно енергоемки и трудни за поддръжка, като всеки полет е свързан практически с ремонт. Смело е да се нарече SR сериен самолет. Всъщност са произведени няколко самолета /м.у 10 и 20 май/, като след всеки полет с макс. скорост се е налагало да бъдат подменяни елементи по тялото и заварки. Фактически се оказва, че боен самолет с възможности да развие подобна скорост е по-скоро неефективен, защото става трудно маневрен, разходът е убииствен, поддръжката умопомрачителна. Затова съвременните изтребители, макар и по-скъпи са базирани на различна концепция. Пускай ракети отдалече, стой невидим, лети дълго.

SR-71е разузнавач, а МиГ-25 е проектиран като прехващач, често пъти е необходима висока скорост, за да може прехващачът бързо да достигне до целта и да я индивидуализира визуално, а ако се налага и да пристъпи към употреба на сила. А като се имат предвид и безкрайните граници на СССР, особонно тази на Север, то появата на МиГ-25 е напълно закономерна и наложителна. Факт е, че за разлика от SR-71, МиГ-25 продължава своето съществуване под обновена форма в наследника МиГ-31, а ето че руснаците в скоро време ще са готови и с неговия наследник - МиГ-41.

Да бе, ама спряха да ги правят, а новите са със скорост окололо 2.5 max. Никой вече не произвежда такива самолети, нито за разузнаване, нито за бой. То и мигът е предвиден за разузнаване, между другото. Самото то обаче, вече се извършва с различни технически средства, включително патрулното. При изтребителите, които са условно изтребители, защото изпълняват множество задачи, усилията са в ниско температурни и издръжливи двигатели, стелт компоненти, които се внедряват дори за сметка на полетни характеристики, електроника и умни бомби.Колкото до наследника МИГ-31, ако не се лъжа той е концепция от края на 60-те, и да базиран е на тоя Миг, но руснаците са произвели от 31 не повече от 450 броя, а колко летят днес е загадка, но са по-малко от половината. С тази бройка въздушно превъзходство не се печели. Ако се позоваваш на съвременните тенденции, вкл. руските, виж Су-57, това е опитът за отговор на на новите F.

Апят настала время для сказки? :) 'в скоро време ще са готови и с неговия наследник - МиГ-41.' - Нищо че не могат един транспортен самолет да направят, само имена измислят: Ил 214 щял да е Ил 276 (малиии); - Една проста модернизация е даже непосилна - Миг 35 още в изпитания, поне до догодина; Маркатинг, Пиар и пропагандни кьорфишеци докато путювата каманда краде и изнася.

Нещо се опитваш да ни въргаляш ...пропагандно!?

Ама нали правехме само ватенки и ушанки?Що така говорите неверни и направо невъзможни неща за тези руснаци?

Вестниците пак са откраднали плановете на самолета иначе от къде толкова ум

БРЦК

MIG25 Е уникален самолет изпреварил времето си. Има само един недостатък - много скъп за експлоатация.

Оди майната си,бе! Половината гориво може да е слъчогледово масло от пържилки. И даже ша дигне по-високи скорости! Друг е въпросэт , че СПС-141ОЖ РАБОТИ при охлаждане с 98% етилов спирт, .... разсипия и загуба. Ама през летото ние си му досипвахме водица!? ..

Само така, мой човек !

относно аналоговия компютър . американците наистина са се хванали за главата като видяли въпроснатата електроника от ИНТЕГРАЛНИ лампи , като една лампа е била колкото глава на карфица . предимството на лампите пред полупроводниковите елементи е че самолета няма да падне от ЕМП-то при ядрен взрив .

имат и други предимства по отношение на температура, мощност , честотни диапазони , шумоустойчивост

Не си правете ташак и лаф -мухабет. Всичко беше изпитано тука! Р ЛС набжрда, произведени с транзистори и интегрални схеми бяха изведени от строя от ,,ЕМИ,, на ядрен взрив от10 о повече Мт на далечина50-70 километра, вэпреки металната оловна и ..екранировка. И тогава решанието - п Продължаваме производството на бордова електронна апаратура на радиолампи с гъвкави изводи..те са като първите транзистори.

На въоръжение Оператори на МиГ-25 Алжир – 11 Армения – 1 Русия – 70 Сирия – 11 Битки: Ливан 1981 По време на ливанската криза през 1981 г. в небето над Ливан се водят въздушни боеве между сирийски и израелски самолети. Сирийските МиГ-25П участват в два от тях, проведени съответно на 13 февруари и 29 юли, като противници им са израелските F-15A. И в двата боя двете страни използват тактика с примамващи и засадни групи, а крайният резултат от двете схватки е два свалени МиГ-а и един F-15[4]. Ирано-иракска война По време на войната между Иран и Ирак, иракските МиГ-25Р действат много активно, изпълнявайки разузнавателни полети дълбоко в противниковата територия, достигайки и до столицата Техеран. Иранците, въпреки че разполагат със съвременни изтребители F-14, не успяват да свалят нито един самолет. Войната в Персийския залив и Южен Ирак Когато започва съюзническата въздушна офанзива във Войната в Залива, иракските прехващачи МиГ-25П участват в бойните действия и един от тях на 17 януари 1991 г. сваля с ракета Р-40 изтребител F/A-18 от флота на САЩ. По време на войната са свалени два МиГ-25 от американски изтребители F-15C. На 27 декември 1992 г. над Южен Ирак отново има въздушни боеве с участието на МиГ-25П. В този ден има две схватки – при първата F-16C сваля с ракета AIM-120 AMRAAM МиГ-25, а при втората боят между МиГ-25 и F-15E завършва без резултат. На 2 януари 1993 г. е направен опит за атака на разузнавателен самолет U-2 от МиГ-25П, но след появата на двойка F-15C иракския самолет се спасява с бягство.

В Ливан през 1981 г Ф-15 не е свалян. В Ирано Иракската война са свалени 10 Миг-25 според Иран и 3 според Ирак. Т.е. самите иракчани признават 3 загубени Миг-25 и е смешно да се твърди, че Иранците не успели да свалят нито един Миг-25 е смешно.

Пак се опитваш да лъжеш! И пак те хващам в лъжа! През 1981г. има регистрирани две загуби на израелски F-15 над Ливан, единият след сблъсък, а другият свален от сирийски МиГ-25! И добре запомни: На лъжата краката са къси!

Конкурента му тогава, споменатият Lockheed SR-71, се е правил със ... съветски вид титан, купуван чрез посредници. Тези в конгресът са се ядосвали как могат да зависят от СССР за напрвата му. Сигурно и затова не влиза като масов. Основната разлика е, че в САЩ не е известно да има вид титанова руда, която я има в Русия/СССР. А онзи бил над 300 градуса при кацане.

С техните камъни, по тяхната глава. Със Светски титан правят самолет, който шпионира нав съветския съюз. И това ако не е падение. Сега ако кажеш че и съветски петрол са ползвали за горивото, съвсем ще ме развеселиш...

До "Евреите бързо им намират цаката": Вероятно всъщност ти се иска да е така, но написаното от теб за въздушните сблъсъци през 1982г. не отговаря на истината! А относно, авиониката МиГ-25 е първият съветски самолет с "компютър"! Разбрахме, че се опитваш да лъжеш, но си сгрешил човека! :))

"компютъра" всъщност е бил нещо доста по напреднало. Формация МиГ 25 е можела да свързва радарите и информационните системи в единна мрежа с много по големи възможности от всеки отделен самолет. Тази концепция се реализира в САЩ и страните от НАТО цели 20 години по късно. Машината си е изпреварила времето в момента на създаването си и чак сега някои ит най добрите модели я догонват и то не по всички параметри. Единствения проблем е цената за експлоатацията и - непосилна е. Те и янките затова приземиха SR71 - другия изпреварил с много времето си самолет.

Ти да видиш... руснаците са имали уай фай мрежа още през 70-те...

колко щеш : " 6. Дезертира от Съветския съюз : Септември 1976 г. старши лейтенант Виктор Беленко с един МиГ-25П от въздушна база в Далечния изток стига до Япония,остров Хокайдо и иска политическо убежище." "Я редник для генерала не меняю" Й.В.Стали отказва размяна на сина си Яков,пленен от хитлеристи, за хитлеристки генерал .

Ало авиатора ква променлива геометрия на крилата БЕ ти 25ицата с23ойката ли бъркаш или просто си плюеш?

Един от най-добрите самолети създавани някога. Истинска легенда! След появата му, няма вече американски разузнавателни полети над СССР. А и вразумява Израел през 1973г. когато се появява в израелското въздушно пространство. Евреите са абсолютно безпомощни да му противодействат с ПВО или с прехващачи във въздуха. Някои от тях дори са убедени, че става въпрос за НЛО. Цели 20 мин. МиГ-25 абсолютно безнаказано прави кръгчета над Тел Авив, евреите са в шок от безсилието си...

И след това през 1982 се скъсват да ги свалят. Толкова много, че Сирийците ги спират от бойни действия. За цялата кампания нямат въздушна победа. Когато Американците изследват дизертиралия МиГ-25 са шашнати от радара и електрониката му. Всичко е аналогово-механично, няма дори транзистори, а само вакуумни лампи и механични маховици/изчислители. По това време в САЩ и Европа вече серийно произвеждат цифрови радари, с микрокомпютри, а електронните лампи дори не ги изучават в университетите...

Приятелю, много ти е бедна фантазията. Като си започнал да лъжеш давай по на едро. Кажи че лампите на радара не са били електронни, а газови. Двигателите на самолета работели с въглища, а вместо оръдия и ракети имал двама мужици които замерят противниковите самолети с камъни. Сега един практичен съвет от мен. Ако искаш лъжите ти да минават понякога трябва да ги вмъкваш сред няколко дребни истини. Казваш например че радара е много добър, но безполезен защото самолета бил толкова бърз че подминавал целта преди пилота да реагира. Тук истините са за качествения радар, и високата скорост на самолета. Покрай тях някой може и да ти повярва че пилотите не успяват да реагират навреме. За да не влизаш в излишен спор с мен ще ти кажа че от септември 82 до септември 83-та година служих като старшина школник на летището в Толбухин / сега Добрич / и познавам добре самолета от първа ръка. Ако не знаеш какво е старшина школник значи си много малък за да коментираш и такъв изключителен самолет като МиГ 25.

с какво си по-добър от Путин

Стършел

Пропусна да отбележиш педалите за задвижване на перката! И скобата отпред за буксира, когато закъса в полет ;)

ТЕНЕКЕ

Всеизвестно е, че МиГ 25 се оказва задънена улица - най-вече изменяемата геометрия не си оправдава надеждите. Всеки самолет си има оптимални таван, скорост и маневреност. Ако е добър на големи скорости, няма как да добър и на малки и обратно. Измеяемата геометрия (на теория) прави самолета добър навсякъде. Да, ама не - а и не е нужно. Оказало се, че специализираната машина е по-добра от универсалната - (то си е близко до акъла). Да в началото идеята е изглеждала страхотно, но по-нататъшните изпитания са показали, че няма да го бъде. Всички - и американци, и руснаци, и европейци и даже китайци зарязват разработките. Това е и истинската причина да го разкараме това недоразумение - а другото е оправдания пред по-големия брат.

Aбе галфон, какво общо има Миг-25 с изменяемата геометрия на крилото????

МиГ-25 не е с крило с изменяема геометрия.

Евклидова или Риманова?

А сега какво имамеееее - бананиии...

тенеке.