Коментари - НАСА избра SpaceX за първата си мисия до спътника на Юпитер - Европа | IT.dir.bg
назад

НАСА избра SpaceX за първата си мисия до спътника на Юпитер - Европа

Очаква се сондата да извърши 40-50 близки обиколки, за да определи дали на тази ледена луна може да има благоприятни условия за живот

Обратно в новината
| Редактор : Десислава Димитрова

Коментари - НАСА избра SpaceX за първата си мисия до спътника на Юпитер - Европа | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Сега е много модерно да се точат кинти от компаниите през консултанти и контрактори Говоря за америка като цяло. Мъск не е нищо повече от един дояч на пари с яка реклама. Наскоро имаше статия( в америка естствено) където открито се поставяха въпроси дали тоя човек може да е лидер на компании кат тесла и спейс кекс. Имаше резонни въпросителни към него, според мен скоро ще изчезне от хоризонта. Компаниите ще останат естествено, те не са негови така или иначе

Я марш да си гълташ лекарствата бе, като ти спооменат Мъск и напълно губиш и последните остатъци разсъдък. Не били негови неговите фирми, той руски олигарх на служба при Путин и като му свирнат сдава каквото му е зачислено, дааа, то и там същото, LOL. Ненаврякал се щатен врякалник не се наврещя ей.

при нашите железници му казват инхаус.

Мъск ПРОМЕНИ астронавтиката за 10 години. Започна от НУЛА. Рогозин още опъва Батута, мать твою сука блядь! Значи Мъск източва пари....предлагайки НАЙ-НИСКИТЕ ЦЕНИ на извеждане в космоса чрез концептуално нови технологии?!

От статията липсва един важен детайл. НАСА е спестила 2 милиарда като е заменила SLS с FH. Тоест, доенето е рязко е намаляло.

_stankow

Няма как една ракета да е по-скъпа от другата с 2 милиарда. След като целият старт струва не повече от 200 милиона. Боинг е предложил 2.2 милиарда, а Спесйсекс 0.2 милиарда, така ли ?

Оценките за цената са правени от правителствени комисии. В тези комисии често надделяват частни и политически интереси. Първоначално изграждането на ракетата е било оценено на около 800-900 милиона, но след това е добавена стойността на поддръжката на персонала и разни активи като фабриката, където се изгражда ракетата - тя е собственост на НАСА, но там Бойнг строи ракетата. Така се е стигнало до оценка за около 2 милиарда. Естествено сега мисията ще стигне по-бавно до целта си. SLS щеше да я изпрати за около 3 години, а с Falcon Heavy ще лети около 5 години.

Има и друг проблем с SLS, освен цената. В момента нямат капацитета да правят повече от една ракета на година и всичките им трябват за Луната.

_stankow

Как може да има ограничения на капацитета на производството, след като то още не е започнало ? Не са завършени опитните и конструкторските работи, не е планирано, нито изградено производството ? И вече ограничения ? Ограничен им е бюджетът май ? Само за тази година го рязнаха от 2 на 1 милиард. Или по-малко го отрязаха, или само по някои пера ? Във всеки случай - на съкращения са и се ограничават.

Бюджетът на НАСА не е отрязван, а се увеличава заради лунната програма. Все пак е доста далеч като процент от федералния бюджет от времето на "Аполо". Вече имат една произведена ракета, която трябва да лети без пасажери към луната в края на тази или началото на следващата година. Това е мисията "Артемида I". Самата ракета често е критикувана за цената си и давана като пример за източване на държавни средства и наливане на пари в щатове на определени сенатори. Очаква се към края на десетилетието да почнат да правят по две на година, но засега бъдещето на ракетата и нейните по-тежки варианти е неясно. С включването на Starship в програмата и въвеждането в експлоатация на ракетите Vulcan Centaur и New Glenn, нуждата от SLS може да отпадне, което е добре за бъдещето на лунната програма, предвид цената от близо милиард на бройка.

Станков пак пишеш глупости. Ракетата си е изпитана - съвсем наскоро я тестваха с включване на всички двигатели за 7-8 минути. Вече има построена една и тя скоро ще лети. Обаче е скъпа и се прави бавно и няма да има свободен капацитет покрай лунната програма. Както и при първата титъпотия, където явно модератора путлераст ми е изтрил отговора.

"Първоначално мисията трябваше да включва ракетата "Спейс лонч систъм" (Space Launch System) на НАСА, при която обаче имаше забавяния и надхвърляне на бюджета." ??? Разбирай плюхме си на труда и на похарчените пари и купихме на Мъски субсидираното нещо? Наистина трудно за вярване, може да се случи само с разпореждане "от горе". Няма друг такъв връзкар.

Ненаврякал се щатен врякалник и той бюджета на НАСА разбира, дааа. Не се наврещя ей.

Какъв е този фалкон хеви? В българския нама ъакива думи , по-добре фа се напише тежък сокол, и спейс лаинч систем, простотиииии, - система за изтрелване в космоса. Луната Европа - мууууууун юръП

Собствени имена не се превеждат. Инак то не е и "фалкон" а е "фолкън".

пиши го доган и за всички ще е ясно.

Дира, спрете се с транскрибирането на имената на кирилица бре. Звучи малоумно. Особено в други новини където пишете Амазон (Amazon), Гугъл (Google) и т.н., дето всички ги знаят с английските им варианти. А когато стане дума за "Спейс Лонч Систем", "Фалкон Хеви" .... ужас и потрес.

_stankow

Няма как да спрем. Такъв е законът. Има си закон за транскрипцията (транслитерацията) на чуждите имена - географски, собствени и т.н. Предават се на кирилица. Никой не е длъжен да им знае латиницата. "Фолкън Хеви" се казва и така се пише. Както се чува или максимално близко до него. От кирилицата няма да се откажем, откъде накъде ? Те нашите имена на кирилица ли ги пишат, или на латиница ? Ето тука, прочетете: https://www.lex.bg/laws/ldoc/2135623667 Казано е кой, как, защо и как прави транлитерацията. Който не му харесва - да ходи на запад и да си ломоти на техния език.

Трябваше да изберат хАнгара 5. До тогава може да излезе от хангара.

А що не избраха българска ракета, патриоте, дето все ревеш срещу руснаците?

Ти сравняваш 6 млн България без злато и петрол и газ и т.н със 146 млн Русия ли. До там ли падна еничарю?

Ми станете 146 милиона и се преместете там, където има злато и петрол Все нещо ви е виновно

Сериозно ли ша са преместим бе. Нигерия кога се премести. А С. Корея. Палячо. Казваш руснаците са завладели тия земи. Така ли? Ще те уволни еврейчето.

За пореден път в коментарите виждаме колко са неумни , неумити но за сметка на това силно комплексирани рашките хибридки !

Пиле какви коментари виждаш ти бе?!

Разпозна се в поста ми и бързаш да се индикираш ли бляд ?

Изпариха се тролчетата, които плюеха американците, че летели с руски двигатели и нямали свои.

_stankow

Имат си свои, как не. Но когато стане въпрос за спътници, междупланетни станции, КА за по няколко милиарда, мисии готвени по 20 г. и със стартов прозорец, който се повтаря веднъж на няколко години - залагат на сигурното, на руското. Атлас V с двигател РД-180. За 19 години 86 пуска, всичките до един успешни ! Чудно ли е, че за следващите 3 години, до 2022-ра се готвят още 15 пуска ? Включително станцията Lucy, към Юпитер. За изучаването на т.нар. "троянски астероиди" около Юпитер. Стартът е на 16 октомври тази година. Това ще ви го кажат на куково лято. Смятайте как ви премятат !

Да повторя, че явно са ме изтрили - напълнило се е с руслямски нагли копеленца. Никой не залага ня руслямското. Просто преди 20 години Спейс Х още не летеше. Съответно договорите, излитането, компановката е предвидена към съществуващи по онова време ракети. Тогава това бяха Атлас 5. Затова се и ползват те. Ама явно по-тъпите трудно го схващате. Оттук натаък всички мисии ще летят с Фалкъните. Атласите имат още няколко от купените навремето 101 двигателя (я какаво съвпадение 86+15=101) през 1997 г. и за мисиите за които са предвидени ще бъдат ползвани те по договор. Друг е въпроса, че Атлас 5 няма достатъчно мощ да изстреля 6 тона към Юпитер. Затова е била предвидена и SLS. Та няма какво да ни казват.

За сметка на това идиотите дето цвилите за руснаци в новини нямащи нищо общо с тях сте си все тука.

Иди на лекар. Имаш нужда!