Онлайн търговията продължава да отчита устойчив растеж | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Онлайн търговията продължава да отчита устойчив растеж
Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Онлайн търговията продължава да отчита устойчив растеж

Голяма част от потребителите продължават да пазаруват приоритетно през интернет

0 408

През последните месеци интернет продажбите, които станаха много популярни в разгара на пандемията от COVID-19, продължават да отчитат устойчив растеж. С напредването на четвъртата вълна, електронната търговия у нас продължава да печели привърженици, а онлайн присъствието на бизнеса става почти задължително условие за неговия успех. Причината за това е, че въпреки отпадането на много от ограниченията, голяма част от потребителите продължават да пазаруват приоритетно през интернет. Предимствата за потребителя вече са ясни на всички - повече удобство, възможност бързо и лесно да сравним множество продукти и оферти, докато си стоим удобно у дома.

Онлайн пазаруването - навик или допълнителна мярка за сигурност

В същото време по данни на Българската е-комерс асоциация (БЕА) през миналата година онлайн пазара у нас достига близо 1 млрд. евро. През този период близо 24% от българското население започва да има доверие в онлайн пазаруването и го превръща в навик. В добавка, от Националния статистически институт (НСИ) отчитат, че българите, пазарували през интернет през 2020 г. надхвърлят 1.6 милиона души. Очакванията през 2021 г. са тази тенденция не само да се запази, а и да се задълбочи.

Кои са най-поръчваните по интернет продукти

Националната статистика отчита още, че COVID-19 не само ускорява растежа на електронната търговия, а и извежда на преден план сегменти от нея, които до този момент са били относително неразвити. Такива са например доставките на хранителни стоки, дрехи, козметика и др. Продуктови категории като парфюмите например, които дълго време са свързвани с нуждата от физически досег и тестване на аромата преди покупка, сега се продават във все по-голяма степен онлайн.

"През последните месеци наблюдаваме ръст в търсенето на продукти в много от нашите категории. Получаваме например много запитвания за известни марки парфюми, кремове и лосиони за тяло. Интересна тенденция е, че много от нашите потребители онлайн се превръщат в постоянни наши клиенти" - посочват например от козметичния онлайн магазин Fra.bg, специализиран именно в онлайн продажбата на парфюми.

Представители на сайта очакват интересът към онлайн покупка на такива стоки тепърва да се увеличава, още повече, че този тип магазини разчитат главно на общност от постоянни клиенти.

Освен продукти за здравето и личната грижа, онлайн потребителите у нас продължават да търсят технологични продукти като таблети, уеб камери, конзоли и видео игри. Повишен остава интересът към необходимо за обзавеждането на хоум офис оборудване като компютри, принтери, офис столове, фитнес уреди и др. Продължава търсенето на маски, дезинфектанти, витамини, минерали, пробиотици, имуностимуланти и др.

Онлайн търговията продължава да отчита устойчив растеж

Онлайн търговията продължава да отчита устойчив растеж

Голяма част от потребителите продължават да пазаруват приоритетно през интернет

0 408 Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

През последните месеци интернет продажбите, които станаха много популярни в разгара на пандемията от COVID-19, продължават да отчитат устойчив растеж. С напредването на четвъртата вълна, електронната търговия у нас продължава да печели привърженици, а онлайн присъствието на бизнеса става почти задължително условие за неговия успех. Причината за това е, че въпреки отпадането на много от ограниченията, голяма част от потребителите продължават да пазаруват приоритетно през интернет. Предимствата за потребителя вече са ясни на всички - повече удобство, възможност бързо и лесно да сравним множество продукти и оферти, докато си стоим удобно у дома.

Онлайн пазаруването - навик или допълнителна мярка за сигурност

В същото време по данни на Българската е-комерс асоциация (БЕА) през миналата година онлайн пазара у нас достига близо 1 млрд. евро. През този период близо 24% от българското население започва да има доверие в онлайн пазаруването и го превръща в навик. В добавка, от Националния статистически институт (НСИ) отчитат, че българите, пазарували през интернет през 2020 г. надхвърлят 1.6 милиона души. Очакванията през 2021 г. са тази тенденция не само да се запази, а и да се задълбочи.

Кои са най-поръчваните по интернет продукти

Националната статистика отчита още, че COVID-19 не само ускорява растежа на електронната търговия, а и извежда на преден план сегменти от нея, които до този момент са били относително неразвити. Такива са например доставките на хранителни стоки, дрехи, козметика и др. Продуктови категории като парфюмите например, които дълго време са свързвани с нуждата от физически досег и тестване на аромата преди покупка, сега се продават във все по-голяма степен онлайн.

"През последните месеци наблюдаваме ръст в търсенето на продукти в много от нашите категории. Получаваме например много запитвания за известни марки парфюми, кремове и лосиони за тяло. Интересна тенденция е, че много от нашите потребители онлайн се превръщат в постоянни наши клиенти" - посочват например от козметичния онлайн магазин Fra.bg, специализиран именно в онлайн продажбата на парфюми.

Представители на сайта очакват интересът към онлайн покупка на такива стоки тепърва да се увеличава, още повече, че този тип магазини разчитат главно на общност от постоянни клиенти.

Освен продукти за здравето и личната грижа, онлайн потребителите у нас продължават да търсят технологични продукти като таблети, уеб камери, конзоли и видео игри. Повишен остава интересът към необходимо за обзавеждането на хоум офис оборудване като компютри, принтери, офис столове, фитнес уреди и др. Продължава търсенето на маски, дезинфектанти, витамини, минерали, пробиотици, имуностимуланти и др.