Притеснително съкращение в SpaceX

Мъск уволнява 10% от персонала на компанията си

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Е, вижда му се краят и на този цирк.... Космосът е стратегически отрасъл и за развитието на този отрасъл трябва да е впрегната цялата мощ на една държава, защото със самодейност кто тази на Мъск се стига до под кривата круша....

Дада ти си отчайващо плиткоумен, малък пример за Август 2018 само тойота и форд са продали 450 000 коли за месец, дори и да е вярно което аз не го вярвям, тесла с техните продадени 100 000 броя за 6 месеца най вероятно са номер предпоследен в класацията на най продаваните марки за 2018: Despite the decline, the automaker’s 223,055 August deliveries were good enough to exceed Ford’s 212,393 sales in the U.S. last month, Wards Intelligence data shows.

Мъск имаше много добра идея, но се пообърка с тая Тесла .... завода де - подцени го и не си направи добре сметката и парите свършиха. Завода така и не теъгна да произвежда автоматично тесла 3 какъвто беше първоначално планът - 2 години по късно пак не е тръгнал ... Вадят някакви си коли от там, но с работна ръка и загубите на ден са космически. Няма нито опита нито логистичната инфраструктура на другите автомобилопроизводители, които тепърва ще започват да бълват електрически коли. Така че този старт пред другите вече се стопи, от тук нататък тесла ще е надолу и евентуално продадена на ГМ Форд или някой друг

Само Дада не разбира каква е врътката, което все повече ме навежда на мисълта че е закачен на цицката - па било то и като портиер на гейта ;)

Мъск тепърва ще му се задълбочават проблемите, медения месец отдавна свърши, успеха на тесла се оказа ... неуспех. Арабелите не се вързаха на партенките, пари няма. Спайс екс е следващата ... ако спрат инжектираните от НАСА пари, а те спират видимо - всичко ще се срине покрай този шарлатанин и ще се нареди до Зукерчето. В америка на 99% всичко е реклама бе много покритие, е има изключения разбира се Стив Джобс а сега може би и Безос. Ако има нещо което да се промени ще Дойде от Безос и не от Мъск.

Пътник е Мъскчо! Нищо от всичко обещано до сега, НЕ Е ПОСТИГНАТО!!!! Нито качването на хора на орбита...Нито ходенето до Луната! Нито полета до Марс! А все това слушаме вече близо 20 години!Само едни и същи фантастични анимацийки, и нулев резултат! А сега със съкращаването на персонала, ще и бият ТЕСЛАТА и на Спейс х , а не само на Тесла! Да не помолят Мъск, да напусне и Спейс х както стана с Теслата, след като излъга акционерите?!

Колкото и да се пенявиш, не можеш да промениш фактите - целокупната авиокосмическа индиустрия на САЩ в лицето на НАСА със 17 300 служители, Боинг със 140 хиляди служители, Локхийд със 100 000 служители, Нортроп със 70 000 служители, Орбитал АТК със 12 500 служители, СпейсЕкс със 6000 служители, Аероджет Рокетдайн с 5000 служители, Блу Ориджин със 1500 служители и т.н., или общо над 350 хиляди души НЕ МОГАТ да изведат човек в орбита.

Рогозката нищо не беше разбрал. Предимството на СпейсЕкс не е в близостта до екватора, а това че "евтините" изстрелвания по 65 милиона ги продава на държавата по 133 милиона и с приходите прави дъмпинг на пазара за комерсиални изстрелвания. Мъск е само аватарът назначен от троцкистката администрация на Обама за прикритие на плана как с държавни пари да изтласкат Роскосмос от пазара. Само че парите свършиха и държавните служители ги пратиха вкъщи да рупат пуканки пред телевизора докато ги подгонят за неплатени ипотечни вноски. Правителството на Тръмп нито иска, нито може да плаща за марсианските халюцинации на друсаняка. Когато балонът се пука, несъстоятелните фирми като неговите първи се отичат в канализацията.

Забавно е когато тъпаци плямпат простотии. Очевадно тъпак като тебе трудно прави разлика между изстрелване на сателит - операция от час-два и на товарен кораб до МКС и последващо връщане на този кораб на Земята с по 2-3 тона товар - операция продължаваща няколко седмици и изискваща много повече средства и усилия. Роскомикс губи всяка година ракети, така че сам си губи пазара, от друга зад него стои Руслямска държава, самият цирк разполага с 68 завода и 240 000 души персонал и клоун начело. После фирма с 6000 души и скромни ресурси била правила дъмпинг с двата си милиарда бюджет. СпейсеХ. НАСА не си направи сама ракета, ами решила с частна фирма да изтласква държавната Роскомикс, на всичко отгоре НАСА дава пари на същата тази Роскомикс за да я изтласка от пазара. Колко ли тъп путлерст трябва да е някой да съчини такава идиотия? Спейс Х изключително за своя сметка си прави ракета, каквато Роскомикс с целия ресурс и население на Руслямска държава няма да може да направи в следващите хиляда години. А Спейс Х за това се нуждае от всеки цент. Кво става тъпако с Тесла? Фалира ли? И там съкратиха преди година 10%. Спука ли се балонът? А почнаха ли всички да се мъчат да направят електомобил? Защо ли Мерцедес, Фолксфаген, Порше и Ягуар твърдят, че Тесла е години напред и че ще се мъчат да догонват и да правят електромобили, като влагат стотици милиарди? Така е само въпрос на време е да осъзнаеш какво долно нищожество си.

Верно ли немските производители така говорят?!? Дори да беше вярно, никой няма да позволи хора от компанията да говорят подобни неща в публичното пространство, сельо. Така, че няма смисъл да лъжеш. Само американци ги говорят тия глупости, защото се чувстват прецакани заради срива на тяхната автомобилна индустрия, за разлика от европейската. Технологията за батериите е на Panasonic, там Мъск има нулев принос. Един куп елементи и части в колата са доставени от Mercedes, включително лостчетата зад волана. Електрониката е с off–the-shelf части - CPU, GPU, AI чипове и прочее. Е, поне платката, на която се слагат, е дело на Tesla. Автопилотът им вече официално изостава от този на Ауди, а и другите немски производители наваксват усилено. Но, са по-консервативни в пускането на технологиите и имат далеч по-високи критерии за качество. Затова, с тесли на автопилот бая народ се изтрепаха, докато немците нямат такива проблеми. Относно космическите полети - доста е жалко да възхваляваш SpaceX какви невероятни хамали са да качват товари до МКС и същевременно да плюеш по Роскосмос, който качват хора. Губят, викаш, ракети? Но, космонавти не губят, сельо, космонавти не губят. А, случайно да знаеш, че великият Драгън не може сам да се скачи с МКС и затова го придърпват с механичната ръка от станцията? Руснаците постигат напълно автономно скачане на космически апарати на 30 Октомври 1967г, и до ден днешен продължават успешно да го правят. НАСА не смеят да признаят, че не вярват в сигурността на комерсиалните технологии и затова си измислиха друга причина да продължат да ползват Союз за качване на космонавти. Най-вероятно щяха да предпочетат сами да пращат хора в космоса, но по нареждане на правителството в сянка, започнаха пълна приватизация на целия сектор. В момента НАСА не изстрелва ракети, дори Атлас V се изстрелва от United Launch Alliance.

Един предприемач тръгне ли да уволнява персонал, не защото са излишни, а защото ще спести пари, отпиши го! Тоя нали точно сега се очакваше да започне и да печели, не само за себе си , а и за тези дето са му дали парите си.

При ново производство събираш хора без да знаеш колко ще са ти нужни и в един момент можеш да се окажеш с много повече работници от нужното. А излишните се съкращават за да се спестят пари. Та логиката ти е много куца. Тесла е акционерното дружество и там последните 6 месеца са на печалба от близо милиард. Спейс Х е лична собственост на Мъск и е на печалба, но целите са други и изискват огромни средства, щото целта не е да спечели нещо, а да постигне нещо изглеждащо невъзможно, особено за компания със 6000 души персонал и бюджет 2 милиарда долара в сравнение с парите и ресурсите на НАСА (18 000 души и 19 милиарда) и Роскомикс (240 000 души и 4-6 милиарда долара)

а това означава че е излъгал инвеститеорите като е разхитил вложените от тях средства за заплати на работниците от които няма нужда-)

Не е излъгал инвеститорите. Откъде ти хрумна. Лъже се когато знаеш, че нещо не е така както казваш, като примерно руснаците - това им е коронна дисциплина. Друг е въпроса, че НЯМА ИНВЕСТИТОРИ. Компанията е лична частна собственост на Мъск. Има приходи от търговска дейност и спечелване на конкурси. Инвеститори няма. НАСА не е инвеститор, а възложител.

Примерно Фиделити инвестмънтс, Банк оф Америка, Бейли Гифърд и още 16 други компании и отделни личности притежават почти 80% от Спейс Екс-)

Преди нова година Мъск и ценни кадри от компанията му се прецакаха с публичната употреба на леки наркотици... НАСА започна проверка за какво си дава парите... Тази година Мъск уволнява 10% от служителите си... Въпросът е дали тези 10% са тези които употребяват наркотици или това са първите жертви от затягането на финансовата дисциплина от страна на НАСА;)

Нито едното. Миналата година през Юни-Юли съкрати 10% от Тесла, пък компанията произведе в пъти повече коли през останалите 6 месеца, ами и направи близо 1 милиард печалба за полугодието

-)

Не оспорвам това което НАСА казва, а това което ти изопачаваш спекулирайки. НАСА няма за какво да затяга финансовата дисциплина на частна компания, още повече, че тази компания и осигурява най-евтините полети

са бозаджии... чиито изказвания ,цитирани дори в ДИР-а, че ще проверяват за какво Мъск харчи парите им си ги пропуснал защото не ти отърват-)

Да и още нещо, вчера гледах в туба един документален филм по Дискавъри за американската совалка Как е била създадена и как Целта е била да се създаде космически кораб за многократно използване който ще доставя товари на Орбита многократно по-евтино от тогава съществуващите ракети Да само че сметките на краварите не са излезли и вместо полетите на совалката да е много по-евтини са се оказали в пъти по-скъпи. Каква била Причината ще се запитате Ами причината е била точно в повторното използване Защото всеки път след като совалката се приземила от полет в космоса се е почвал един основен преглед и ремонт по корпуса и двигателите всичките плочки от термозащитата са били преглеждани е дна по е дна двигателя който се използвал за полета е бил разглабям винче по винче преглеждан за дефекти и за разрушаване на отделните елементи след което дефектиралите части са били пдоменяни и двигатели бил сглабян изцяло и наново естествено преди полетната подготовка за нов полет Не е отнемало както са предполагали една-две седмици а близо три месеца и повече Нали се сещате Какво става с всичките тези Фалкъни които успеят да кацат без да се взривят, и и се използват отново трябва да минат през цялата тази процедура да бъдат разглобени отделните детайли прегледани за дефекти няма wiki зация както Съответно и да бъдат подменени тези части които са дефектирали във видео на туба се обясняваше че до 70% от детайлите на ракетите Фалкан се използват отново в следващия полет само че дали е така или процентът на използваните детайли и материали и дали има дори 30% е друг въпрос...Мъски так и един път не каза, какъв е процента на отново използваните детайли.... А нали се сещате, че със всеки следващ полет риска да се взриви ракетата нараства главоломно заради амортизацията умората на метала както и възможните човешки грешки при дефектацията и сглабянето отново на ракетата

Не знам защо са ти поставили "-" при положение, че това което си написал е абсолютно вярно. Вероятно им е платено...

Фалканите са на 70% ок след употреба. Разбира се трябва да има основен ремонт. Човека е решил и ДОКАЗА че е по-рентабилно. Всички искат той да им праща сателитите - щото има 100% успеваемост в това. Защото е по-евтино, надеждно и космоса не се пълни с руски боклук който да обикаля там с години. Никой не иска Русия вече. Що така? Аре стига глупости. Яд те е. Това е.

100% успеваемос на тези краварски кенефи Фалкън?! Ти нещо си се побъркал?! Те се взривяват един през друг! Успеваемоста им е -200% ве!!! Къде ги видя тези 1005?! В бълнуващия си мозък ли?

Совалката е създадена да замени Сатурн 5 и Аполо, които са били доста по-скъпи, та на практика са постигнали за времето целта си. Та тези глупости че Совалките били по-скъпи си ги заври някъде. Най- големият проблем са били не самите Совалки, а площадките за изстрелване, защото нямали ефективна система за охлаждане и всичко изгаряло пи такава огромна мощ. Три месеца за Совалка са доста по-добре от година за производство на нова. Проблем с плочките наистина имало. Но Совалките можели да свалят тонове от Космоса. Фалкъните са от композитни материали и умора на метала няма. Досега с една първа степен се е летяло 3 пъти. Затова се правят модификации и усъвършенствания за да се подобрят нещата - има равитие в движение. И докато Совалките са сложни апарати, то Фалкъните са сравнително прости обекти - резервоари и двигатели. Разглобяването е минимално, а човешката грешка може има и при сглобяване на нова ракета, та този аргумент е тотална смешка. По-важното е, че тестват системи за кацане и излитане на други планети, като Марс, където атмосферата ще нанесе хилядократно по-малко щети и този кораб в последствие да може да излети без никакви ремонти. Друг е въпроса, че спестяват и средства. Дори и 10% са си пари, които са нужни за голямата цел. Досега имат 19 старта с второ и дори трето използване и нито един не е гръмнал и при кацанията, докато в същото време при толкова полети на Роскомикс гърмят по 1-2 нови ракети годишно. И накрая, поне видя ли, че Су-29 съществува "като такова животно в природата"

И аз ти слагам минусче баце :) По простата причина, че все от някъде трябва да се започне. На всеки му е ясно, че космическите кораби трябва да са за многократна употреба. Молко по малко, на различни етапи, след етапи на успехи и после неуспехи, но някак трябва да се постигне. Този човек е визионер и иноватор - изобретил е и е рационализирал стотици фантастични концепции и процеси. Да - луд е. Неразбран е от много хора. Ама какво от това? Него го боли фара. Постигнал е много и продължава да го прави. И още нещо: слагай запетайки и точки. Дяволът е в дреболийките.

10%?! Цели десет процента?! Даааааа, работата върви към затваряне на тази измислена боза Спейс Х, или ще стане като с Теслата, ще покажат вратата на Мъски, за лъжене на акционерите! А Спейс Х е по голяма измама и лъжа за балъците и от Теслата. Защото тия графики които ги чертае Мъски пред балъците, няма как да са истина.

Мъски е главен изпълнителен директор на Тесла. Но определено отдавна са изхвърлили и последните остатъци от мозъка ти доста отдавна и са го заместили с любимите ти фекалий. Миналата година пак плямпаше подобни простотии за Тесла, когато и там съкратиха 9-10%, пък после Тесла си направи рекордни производства за да стане най-продаваният Седан в САЩ, точно по графиките на Мъск. Каквото каже става, може понякога да се позабави, но обикновено става и то в пъти по-бързо отколкото при който и да е друг.

най-продаваните седани в щатите изобщо не са на Мъск ПС - регистрирания дада беше малко по умен от тебе имитатора.

Не знам защо трият. Може би ти си модератора, а? Няма как да се самоимитирам и това лесно мога да докажа, защото регистрацията си я имам. Последните 6 месеца най-продаваните седани в САЩ са Тесла 3, които са произведени и продадени в над 116 000 броя, а са САМО толкова, защото не са успели да произведат повече, инак и 300 000 можеха да продадат. При това става въпрос за кола поне два пъти по-скъпа от конкуренцията в сегмента.

верно си много тъп и имитатор. По тая логика и един милион лади да внесат в щатите ще ги изкупят, ама не са ги изкупили, щото не са ги внесли Имитатор смотан...

Изпапаха парите, вече може да си ходят. :-)

Рогозин му обясни че успехите му идват от местоположението, толкова хора не трябват

Нормално, в крайна сметка това е частна компания, а не бездънна държаван яма на издръжка от бюджета. За да има истински успех в изследването на Космоса, трябва начинанието да е и икономическо рентабилно.

dotan

Попринцип е така... НО в конкретния случай всичко става с големи финансови инжекции от американския бюджет под формата на субсидии от НАСА и военните.

НАСА и военните са клиенти. Колко са субсидиите и финансовите инжекции. Всеки клиент "субсидира" и финансово инжектира фирмите от които купува услуги. Примерно искаш да пътуваш някъде плащаш предварително сума, т.е. субсидираш туроператора, след което плащаш цялата екскурзия, с което правиш финансова инжекция на туроператора. Как, тъпак като тебе, си представя, че стават нещата, особено в космическите технологии? НАСА плаща по 133 милиона на полет на товарния Дракон до МКС и обратно до Земята, а досега има 20-тина полета. Отделно е получила 2,6 милиарда за създаване на пилотиран кораб изстрелването му и няколко пилотирани полета до МКС. За същата работа НАСА е платила на Боинг за техния Старлайнер 4,5 милиарда долара. Военните също си плащат изстрелвания след конкурси спечелени то Спейс Х с по добри оферти, обикновено 1,5 до 2 пъти по евтини от конкуренцията. Компанията няма проблем да се издържа с изстрелване на сателити, само че има и други цели, а за това трябват парир особено когато се опитваш да самофинасираш мисия до Марс непосилна дори за НАСА, а какво да кажем за Роскомикс и цялата Ресурсия стояща зад него.

Няма как научни изследвания да са икономически рентабилни. Икономически рентабилно може да е начинание ползващо резултатите от научните изследвания.

работата на съкратените се прехвърля на останалите, които псуват мислено, ама гък не казват на глас, щото гъкнат ли изхвърчат моментално, няма да дочакат до следващия кръг съкращения. Не гъкват щото или 30-годишната ипотека ги чака, или улицата.

Не го казвай на българи. Те никога няма да те разберат. Тук си имат кнсб и кт-подкрепа да се "грижат" за тях. Нищо че е наужким.

На този измамник и спекулант му остава още малко време, докато му се спука сапунения мехур в който живее, харчейки на воля пари на инвеститорите си. Чудя се, как му вярват хората?!

Едно време такива лакърдии разправяхте за капитализма (как загнивал и малко му оставало), обаче друго стана, нали? СССР се гътна ...

Нещо не разбирам. Нали лети повече и по-евтино от Роскосмос, а пък съкращава персонал...

ами няма как да ги разбираш тези работи. Роскомикс е 300 000 и не летят, Спейската 6000 и летят. Като станат 5400 - ще летят още повече. Не е важно количеството, а качеството. за 2018та: Ariane 5 - 9 Полета Съюз-2 - 5 полета Фалкон - 19 полета

Роскосмос не лети?! Викаш затова лудите телета се качват до МКС с руски космически кораби Съюз. И затова на Мъски ракетите гърмят през една.

Съюз-2 на кого бе говедо?

Защото трябват пари за полет до Марс, който се финансира за тяхна си сметка. Подготовката на ракета, кораб и хилядите подробности на пилотиран полет до Марс от НАСА се оценява на половин трилион долара. Спейс иска това да стане до 2024 или трябват по 100 милиарда на година според НАСА. СпейсХ е с годишен оборот от 2 милиарда долара и въпреки това смята да лети до Марс след години.

а, така... нали беше печеливш всеки проект на тоя, или марихуната поскъпна?

Не, мозъкът ти намаля.

Ами точно за това е печеливша, щото не е благотворителна организация или "Социален патронаж", а акционерно дружество, което трябва да носи печалба на акционерите.

dotan

Ако не бяха парите на НАСА и на военните Space X изобщо нямаше да съществува... Но явно държавните пари са намалели и се налага да се ореже персонала...

НАСА и военните са клиенти. Всъшност, тъпако, казваш че без клиенти фирмата няма да съществува. Какво прозрение!!!!!?????!!!!!

dotan

Дада, като нямаш аргументи почваш с обидите - типично за малоумен трол. А по темата - ако попрочетеш малко, ще разбереш, че преди да почнат да си плащат за полетите - при това на цени далеч по-високи от тези за частните компании (което също е форма на субсидиране), НАСА и военните дават на Space X огромни суми за развиване на дейността на компанията за да може в последствие да има продукт, за който те да плащат и това малоумнико прост се нарича субсидия... Между другото същия е случая и с другите частни компании...

това с огромните суми е пълна лъжа която не можеш да докажеш. Е... 100 лева също са горомна сума за теба. Това са поне 5000 пост по 5 копейки. Роскомикс от кого е субсидирана? Щото от 10 години работи на загуба. За миналата година има едва 8.4% от пратките в космоса. А това са 300 000 гърла за хранене. Мъск има над 60% и само 6000 гърла за хранене... къде си тръгнал да сравняваш.