Коментари - Пуснаха на вода първия в света кораб, изцяло задвижван от електрически двигатели | IT.dir.bg
назад

Пуснаха на вода първия в света кораб, изцяло задвижван от електрически двигатели

Фериботът "Медстраум" от август ще извършва курсове между крайбрежния норвежки град Ставангер и близките пристанища

Обратно в новината
| Редактор : Радостина Димитрова

Коментари - Пуснаха на вода първия в света кораб, изцяло задвижван от електрически двигатели | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Това е нормално за товарни кораби, като се има впредвид съвременните ветеогенератори. Все пак корабите не откриват вятъра днес. Ама защо са им батерии на кораб който бърза да си закара пътниците ми е голяма неизвестна

прочети, защо им са батерии на....подводниците.

Значи, направили белославския ферибот на батерии. Голямо постижение, направо огромно, не, ОГРОМНО!!! На всески рейс по 8 - 10 часа зарядка, 2 рейса в денонощие. Колкото толкоз.

"пуснаха..."...за жалост половината кораб е батерии...за всеки случай има и дизелов двигател за да не остане по средата на океана

Смехът е пълен, само не знам какво "постижение" трябва да е това, плаваща батерия, която превозва една спасителна (без батерии) лодка хора.

А кога ще пуснат самолети и тирове с ел.двигатели?? Само питам!!!

Ало, Беновска!! Кога ли?? Ами когато гущерът пръдне !!! Ха ха ха!!

И за самолета летял повече от денонощие без да каца и за десетките фирми в САЩ борещи се за лидери в производството на електрически товарни камиони. Не Мъск а Walmart е един от водещите....

Добре, че по времето на Колумб не е имало електричество. Как е щел да стигне до Америка, ако не е бил с платна?

При движение може и да не отделя но за да бъдат произведени батериите му са отделени вредни вещества, след няколко години когато за нищо не стават ще са вреден отпадък. Дано поне тока в зарядната станция да идва от слънцето или вятъра

При производството на ДВГ не се ли отделят вредни вещества?

При производството на ВСЯКО нещо, направено от човек, се отделят вредни вещества в някаква степен. Само че, един двигател не консумира толкова много, И ценни редки ресурси, колкото една изключително тежка и много мръсна за производство батерия за някакво превозно средство. После пробегът, на тоя двигател е доста по-сериозен от на въпросната батерия, за която трябва да работи И електроцентрала, докато двг примерно има нужда от значително по-евтин ресурс за създаване на кинетична енергия, обслужваем е, освен това лесно може да добавиш гориво, ако се наложи, докато батериятя нема как да я напълниш с ток, извън място с изведен контакт, образно казано. Да помислим за инфраструктурата на едното и другото? Да помислим също и за пробегът, до ремонт, и съшо условията на експлоатация. Първите коли са били на ток, но нещо не се получило, и тогава Николаус Ото, и по-късно Рудолф Дизел са измислили перфектното работещо решение, за превозни средства, които се движат по земната повърхност. Давай, ще те оборя на АБСОЛЮТНО всяка теория за "супер електро колите", която ми изложиш. Само се пробвай. Аман от гретенисти.

_stankow

То добре - чисто, тихо, бръм, бръм и вятър в косите. Но трябва да има и резервен дизел-генератор, ходов, на борда. Щото 1 час запас на ход нищо не е. Ще излезе насрещен вятър, течение, вълнение, ще има объркване на трафика или повреда и корабът, какво, остава без двигател ? И право към скалите ? Не знам как ще се сертифицира такъв съд, хеле пък ферибот, за превоз на хора ?!

Вече е сертифициран и работи. Затова е 1 час при 30 минутен курс.

_stankow

Малко е двукратен запас от ход. Трябва да има и резервен дизел генератор. Ходов имам предвид. При авария двигателите може да се наложи да се борят с часове за кораба. Не може да се разчита на батерията. При това аварията може да стане точно преди приставането, значи 30 минути са минали. И остават 30 минути ход !?

Шило

В морето трудно можеш да изчислиш времето. Насрещен вятър, вълнение, може и някой щорм. И товара има значение. Не отричам постижението, напротив, но е още далеч от това, да започне да бъде използван по предназначение.

ех... Потуранков и Теленцето заедно в борбата с/у запада. Трудно било да се изчисли времето в което ще попадне ферибот, чиито път е 30 мин (т.е. с тръгване и акостиране не повече от 7 км ако не и по-малко от това което виждам на Бодензее всеки ден). Големи спецове сте бе. Ти виждаш ли... тия хал хабер си нямат от това което правят. За първи път виждат море в корабостроителницата. Много сте смешни в опитите си да изкрарате другите тъпи при положение че и двамата сте дървени философи дришльовци с пробити джобове на хранилка в руското посолство :))

Ех мааму стара, добре, че Станков, да ги подсети. Те, нали, така... учили, ма не доучили и не знаят, как да правят кораби, двигатели и т.н. Паметник ще ти вдигнат някой ден, Станков. Пред тролефермата.

_stankow

Може пък и да са се сетили. Сигурен ли сте, че няма резервен двигател, дизелов ? Да потърсим, да проверим.

НЕ минава и ден без да покажеш невежеството си. Ферибот който се движи 30 мин не минава повече от 5-10км и то в доста познати води щото го прави по 10 пъти на ден в продължение на години. Едва ли ще ги изненадаш хората които си го знаят това и 100% са се подсигурили с влекачи които могат да стигнат кораба за 10 мин. Уникално говедо си когато някой които не е руснак е направил нещо за хората. УНИКАЛНО !!!! Ще те гътне тая злоба бе дете.

_stankow

Прочетох вашия пост. Нищо ново. Но накрая малко се изненадах. Вие да ми говорите за злоба ?? :D :D Че къде ще се меря аз с вас !? :)

и за това ли изтърка клавиша Ф5 при ползването на ИП сменячката си :))) Елементарно детенце наивно...

Що не си гледаш козите ,ами си тръгнал акъл да раздаваш, и то само се погледни НА КОГО !!! Тея хорица плават и правят кораби още когато българите сме скитали на коне от Азията до Европата !!!

_stankow

Не има давам акъл, а правя предположение. Че плавателен съд с такова задвижване и такова предназначение не може да разчита само на батерии. Трябва да има резервен ходов дизел-генератор. Както хибридните автомобили, в сравнение с "чистите" електромобили. Трябва да се провери в мрежата, може пък да са се сетили, без аз да им "давам акъл" ! :) Щом вече 1300 години правят кораби с електрическо задвижване ... :D

А откритията на Тесла, които хамериканците са засекретили, кога ще ги открият. Или не искат, защото там става въпрос за безплатна електроенергия, а някои хора, не искат енергията да е безплатна, а да плащаме прескъпо за нея.

Братчедите от маалата отдавна са открили безплатната електроенергия. Питай там!

А защо не сложат соларки и ветрогенератори отгоре да загранват двигателя? Едва ли не са се сетили, просто енергията не стига и си трябва як ТЕЦ за зареждането на батериите...

Не им трябва за 30 минутен път. Излишен товар за ферибот. Инак с 1000 кв.м могат спокойно да добиват до 440 кВт. За сравнение първите параходи са били с двигатели с мощност около 150 кВт а сега средният двигател за кораби е около 1500 кВт

_stankow

440 W/м2 може да се добива само в много слънчев ден в слънчева България. Около 30 дена в годината. на бургаския плаж. Но в мъглива северна Норвегия ? Вероятно един ден на всеки 2-3 години ... А в годината са 365 дни. Впрочем, проверено, слагали сме панели за захранване на отдалечено оборудване. През зимата има по цели седмици, в които някакво зареждане на акумулаторите има от 11:30 до 13 часа. В останалото време - няма заряд. Ни един ват-час !

Колко струва експлоатацията , включително цената за рециклиране на батериите ?

По-добре не питай. Финансова безсмислица

Експлоатацията е в пъти по-евтина. Рециклирането на батериите е нищожна цена спрямо ползата през целият цикъл на живот.

Еййй, добре, че Путин направи война та да ни се отворят очите къде била далаверата - в батериите :-)))))))

поредните глупости

а гроздето е много кисело ше знаеш. Тъпак!

Наистина ли ? Или просто се отделят на друго място ?

1) НЕ е вярно че това е първия такъв кораб в света. Всички кораби с атомни реактори са изцяло електрически. Руснаците имаха даже атомен контейнеровоз. 2) Това е тотално антиекологично, по-добре с платна и запасен дизел, щеше да е много по-екологично.

Тъпотии на малоумник. Корабите с атомни реактори се задвижват от пара, а не от електричество. Ма къде тъп и прост путлераст да знае тези неща. За тъпака антиекологично било да се ползват батерии зареждани със 100% зелена електроенергия.....

Това се отнася за америкаснктие самолетоносачи, там предпочитат да връзват парната турбина директно. Повечето схеми са трубогенератор-двигател.

_stankow

>"Корабите с атомни реактори се задвижват от пара, а не от електричество" Не всички. Например най-новият руски атомен ледоразбивач "Арктика" има двигателна схема: Парата от два атомни реактора по 170 MW върти два турбогенератора по 36 MW всеки. Три гребни винта с фиксирана стъпка се въртят от 6 електродвигателя с общо 60 MW - по два двигателя на на всеки от трите вала. Предимството е гъвкавата характеристика на електродвигателите, която позволява винтове с фиксирана стъпка. А те са с фиксирана, защото са по-устойчиви при обледеняване. Самолетоносачът трябва икономично да поддържа продължително време постоянна максимална скорост срещу вятъра, за да запуска и приема самолетите. Затова е с парни турбини - мощна, икономична схема, но парната турбина много бавно променя оборотите си. Ледоразбивачът трябва непрекъснато да променя мощността, условията при наличие на плаващ лед са много променливи. Тук електродвигателите са ненадминати, макар че схемата е с по-ниско КПД.

Разбирам критиките, но и първият ни интернет беше 3-4к, ако имахме късмет. Трийсет години по-късно имаме стотици мегабити. Може и да не е от голяма полза тозо кораб сега, но все от някъде трябва да се започне.

Не разбираш. Това дето го казваш го приказваха още преди 20г.Викаха, дайте да платим малко повече за ток от соларки да се развие технологията. Те, "разви" се "технологията". Тока е лукс вече от "развиване". Значи има неща дето верно могат да се развиват още бая - примерно аотмната енергетика. И има неща, дето са опрели в физически ограничения и нема накъде да ги развиваш - примерно перка, соларка, химическа батерия.

Тока не е лукс, бе кретенче. Просто много засилиха прехода и спряха ТЕЦ-ове и АЕЦ-и предварително. А и все още има проблем със съхранението на електроенергия. В Германия делът на ВЕИ е вече близо 55%, така че нещата стават, а технологиите определено се подобряват и все по-ускорено.

Отлично, използваме огромни количества токсични и невъзобновяеми материали, за да направим батерии, които имат много ограничен живот, за да направим електрически кораб. Баси якия кораб - може да се движи цял час с едно зареждане на батерията. Това, ако не е напредък, здраве му кажи. Я да видим, кака ще задвижат с ток, някой контейнеровоз, който трябва да направи 10 000 (десет хиляди) километрово пътуване от едно пристанище до друго?

Аз бих казал, отлично ни гъбаркат....ама овцете реват и казват зелена енергия. Кое му е зеленото? Зелен ток, добиван от зелен ТЕЦ? Или ако е от перки или панели - акумулатора, или панела който не подлежи на регенериране, или перката със витлата които също немогат да се рециклират? Докато дървото си е възобновяем енергоресурс. Да не се възстановява за 1-2 години но се възстановява. Истината е, че трябва да спре това поголовно пътуване. Всеки да си отглежда сам храната и така. Само така ще спасиме планетта, ако наистина искаме.... Но ми се струва че никой не иска. Всеки иска пари....и затова е този лай. Накараха хората да са зависими от тока, и сега с тока ни еб...

Батериите за колите издържат 3 милиона километра или над 10 000 заряд-разряда изравняват се по въглероден отпечатък с бензиновите коли на 43 000 километра пробег за Норвегия на 16 000 км., заради ВЕЦ. Само тъпак не може да направи разликата която се получава при 3 милиона километра пробег. Колкото до кораба зависи колко са батериите и приложението. В случая ясно пише че 30 минути е максималната линия. Презокеанските кораби могат да имат фотоволтаични панели и да си добиват сами енергията за път. Но очевадно тъпите освен бедни духом сте и низши ментално.

На презокеански кораби с фотоволтаични панели могат да зхранят най-много котлоните и фурните на готвача.