Коментари - Русия ще достави на САЩ последната партида ракетни двигатели РД-180 | IT.dir.bg

Коментари - Русия ще достави на САЩ последната партида ракетни двигатели РД-180 | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Чета и виждам, че има едно неразбиране. Тъй наречените санкции срещу Русия са санкции срещу няколко фирми и физически лица замесени в окупацията на Крим. Виж, нисичкия вече, наложи сериозни санкция на Русия като забрани да се внасят редица стоки с надеждата да удари лошо икономиката на ЕС и донякъде САЩ. ЕС, учудващо не се разпадна след този могъщ удар на руския богатир, но всеки момент ще се разпадне. Само вижте руските тролове какво твърдят в другите новини... :)

се разпадне Русия вече я разпадзнаха поне 600 пъти до сега във форумите и по телевизора,обаче те не знаят.

30 парчета на склад... ще има за найлон муск да запали жипката към Луната...

Мъск Ползва 27 двигателя само в една ракета.

Договорните отношения със САЩ в контекста на РД-180, както и 20-и годишния патент изтекоха скъпи/скъпа. Американците получиха това което договориха и днес след повече от 20-и години притежават единствено около 30 резервни двигателя РД-180 - НИЩО ПОВЕЧЕ НЕ ПРИТЕЖАВАТ. Патентните права, авторските права, производството на РД-180 днес е собственост единствено и само на Руската Федерация (без значение дали е представена от частно руско или държавно руско дружество/корпорация/компания). На САЩ не и трябва РД-180, тя си има една сюрия разработени ракетни двигатели - дали американските ракетни са по-добри от руските това е обект на много сложна дискусия в зависимост от това за какво ще се използват самите ракетни двигатели. Факт е, че РД-180, както и предшествениците му РД-170 и НК33 върху който е базирана технологията на двигателите РД са изключително надеждни, и икономични. Технологията използвана в НК33 (подобрена на по-късен етап в РД двигателите) за задвижване на бустер компресора нагнетяващ ракетното гориво в горивната камера на двигателя е уникална и революционна за времето си. Горивния нагнетателен/бустър компресор на НК33/РД използва част от енергията от горивната камера на двигателя за да бъде задвижван и съответно да нагнети горивото - това спестява до 30% разхода на ракетно гориво, и по този начин полезния товар на ракетата се вдига значително. За сведение - преди НК33 и технологията за нагнетяване на ракетното гориво изобретена от Кузнецов и неговия екип са се използвали ракетни двигатели при които бустър компресора изгаря част от ракетното гориво за да нагнети такова в горивната камера на двигателя. Горивото което изгаря тази помпа е достигало до 30% от запаса ракетно гориво и за съжаление без да добавя мощност/тяга - просто загуба. За съжаление Корольов навремето не е успял да убеди съветските комунистически космически политтъпунгери този звигател да се наложи в Съветската Космическа Програма, затова и за него се чу основно след разпада на СССР. САЩ са изразходвали колосални средства за да разработят подобна технология, завършила неуспешно и за съжаление с два трагични инцидента коствала живота на конструктори и инженери от НАСА. В НАСА темата за разработване на ракетен двигател ползващ бустър помпа задвижвана от реактивната тяга в горивната камера на ракетния двигател е била забранена за обсъждане тема, поне забранена тема до разпадането на СССР. Въпреки всичко НАСА е имала съмнения че в СССР са работили по този проблем и са предполагали дори, че имат успехи за разлика от тях, което и се оказва вярно. Има документален филм, американски, направен за този двигател. В този филм два двигателя от Русия пътуват до САЩ, с разрешението на Елцин, придружени от служители на ФСБ за да бъдат тествани на установка там. След направените тестове американците признават че това което са изобретили руснаците/СССР е наистина уникално, и разбира се на по-късен етап завъртат доходоносен бизнес използвайки икономическите трудности в които изпада съветската/руската космическа програма. А за китайската космическа програма .... тя е базирана на съветската космическа програма. Ако СССР не им беше предоставила технологиите за да почнат от някъде те днес нямаше да са на това ниво. Ако СССР не им беше предоставила и технологиите за изграждане на ядрени реактори а също и атомната бомба Китай нямаше да бъде това което е днес дори и в тези технологии. И до ден днешен има негласно сътрудничество между Русия и Китай в някои сфери от космическите, ядрените технологии и въоръжението (самолети, танкове, пушки, въртолети, кораби, подводници) но днес то е по-скоро предпазливо отчитайки факта, че Китай не е на 100% портньор на който може да му се има доверие. САЩ дадоха на Китай индустрия - но никога не са давали каквото и да е свързано с космическа програма, ядрени технологии или въоръжение. За съжаление на САЩ - Китай излязоха по-умни и вместо да се молят на САЩ за технологии, изпратиха огромен брой студенти финансирани от държавата да се изучат в най-престижните университети в САЩ, Великобритания, ЕС, които "откраднаха" със старанието си да учат най-иновативните идеи и технологии от западния свят и днес децата на Китай от преди 50/30 години изучили се в Западните Общества са движестата сила на китайския технологичен прогрес.

Много добре и датйлно написано. Имаш повече търпение от мен :-) повтарям линка от мой предишен коментар https://www.youtube.com/watch?v=TMbl_ofF3AM

Бая глупости има по отношение на американските разработки. Тъпаците така и не разбраха вече 50 години, че Совалките са с двигатели на затворен цикъл.

И кога совалките с двигателите си са напуснали Земята и стигали околоземна орбита? Написах двигатели много както американски, така и руски. Въпроса е кои двигатели за какво служат. И да попитам днес колко совалки летят с двигателите си които са също на затворен цикъл но нямат нищо общо с РД/НК33 тъй като са двигатели с малка тяга която не може да изведе обект в космоса а се ползват само да добавят допълнителна тяга при отделяне на ракетата носител, за маневри в космоса и евентуално при кацане. Армагедон е филм, там совалката излита от астероида, ускорява, каца и т.н. ама на филм.

Когато ни набримчат извънземните пришълци ще ни е все едно какви двигатели ползваме

Абе,гяури какво се напъвате да коментирате какво не можела или можела Русия?Държава на 1300г половината в робство какви люде да излезнат?Васали и блюдолизци,огледайте се.Какво се прави и произвежда в България,нищо?Тръгнали да коментират Русия,с най големият тъпак на света мислите че имате държава ли,а гяури?Само да ви свирнат ония от САЩ и вие отивате да лижете,без достойнство и чест.Какво произвеждате вие,бе ?Един моп не можете да направите?

Е, поне се изяснихме кой какво лиже.

Какво стана със санкциите..........

За кравария Америка може и да спира доставката, но затова пък започва за китайците. Спокойно, руснаците ще има на кого да продават ракетните си двигатели. Всеки иска евтини мощни и най важното за разлика от краварските бангии НАДЕЖДНИ двигатели за свойте ракети.

Надявай се... китайците не са прости, да купуват антики на тройни цени. Имат си свои двигатели. Лошото е, че като секнат приходите в твърда валута, ще ти намалят и на тебе заплатата...

Объркал си се. Конкурентите на Старлинк ползват само руски ракети, защото другата опция е да ползват ракета на конкурентите или на УЛА, ама там вече е много скъпо

Aко се върнем по назад във времето разбираме че основата на РД180 е НК33 на Н. Кузнецов :-) https://www.youtube.com/watch?v=TMbl_ofF3AM самите Американци го казват. Мисля че ако сме обективни трябва да дадем заслуженото на уникален конструктор като Н. Кузнецов и на Руските ракетни двигатели :-)

Бидоните за зеле на Мъск ще останат без ракети

Лекарствата.

сега разбрах що гърмят бидоните на мъск... щото руските ракети са многУ "качествени". от де ви намират бе.. неможете да се дракате дори.

А сега уточни какво е това ракета в тъпотиятя която си написал.

Много философ, много трол. Може и по-кратко,разбираемо и еднозначно - "РД-180 был создан в середине 1990-х годов на основе жидкостного ракетного двигателя РД-170[1] под руководством Бориса Ивановича Каторгина, в 1996 году проект РД-180 выиграл конкурс на создание и продажу двигателей для РН США «Атлас-3» и «Атлас-5»[3].ак как целью программы использования двигателя являются запуски коммерческих спутников и спутников правительства США, то для соответствия поставок американскому законодательству совместным производителем РД-180 считается Pratt & Whitney. При этом, несмотря на распространяемые в интернет-СМИ и блогах многочисленные слухи[5][6], патентные права на конструкцию двигателя принадлежали НПО «Энергомаш»[7][8][9] до октября 2019 года (срок действия патента США — 20 лет[10]); на конец 2018 года всё производство двигателя сосредоточено в России[11]. Продажа осуществлялась совместным предприятием «Pratt & Whitney» и НПО «Энергомаш», называемым СП «РД-Амрос» (англ. RD AMROSS); приобретение и монтаж производились United Launch Alliance (ULA). C мая 2014 года заключение новых контрактов временно прекращено по постановлению суда, в связи с иском конкурента — компании SpaceX; поставки двигателей по старым контрактам продолжаются[12]." Това от ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%94-180 с цитирани договори и документи!!! Тролещите да си коригират източниците и да не пишат глупости.

Колко па да е разбираемо когато е написано на рашки ?

Нека да погледнем и тази инфо: https://www.youtube.com/watch?v=TMbl_ofF3AM Май основата на РД180 е НК33 :-)

Руснаците планират до края на 2021г 2 пилотирани полета до Марс ако го изпълнят май пак ще са номер 1.

Забравяш , че гнома нареди и на Сатурн да стъпят рашките ? Иначе планират и да не вдигат цената на олиото ама нещо не им се отдава :)

Отде ви изравят бе.

Дебил!

ми санкцииите или те са за будалите от ЕС , васалите на САЩ?

Не се наврещя ей.

Какво се оказа? ЕС не иска руския газ, САЩ не иска руските двигатели? Русия без троловете си е една държава от ранга на Мозамбик. Вече ставам чайнофил.Ще ям мишки с ориз.

Като 20 г. ги купуват? Да не говорим, че ватниците една микровълнова не могат да направят, а продават 20 г. ракетни двигатели на САЩ...

В последните няколко години руските медии (както и един определен кръг от българските) лансират следната опорна точка за американската космонавтика: „Американската космонавтика е изцяло зависима от Русия, защото американските ракети летят и досега с руски двигатели. Ако по някаква причина Русия прекрати производството на тези двигатели, цялата американска космонавтика ще се срине“. Каква е истината? Днес попаднах на редица източници за историята на проекта „Атлас“, за историята на руския двигател „РД-180“ и за това как се е стигнало до едно интересно сътрудничество между Русия и САЩ. От тях разбираме също така, че опорната точка за зависимостта на американската космонавтика от Русия поради двигатели е една опашата лъжа. На първо място трябва да подчертаем, че твърдението „американски ракети летят с руски двигатели“ е силно обобщено и поради тази причина не е вярно. Най-мощната действаща в момента ракета „Делта IV – Хеви“ е американско производство и работи изцяло с американски двигатели. Разработената наскоро ракета на харизматичния Илон Мъск „Фолкън 9“, която извежда спътници в орбита и кораби до „Международната космическа станция“, също е изцяло американска. Американска е и „Ню Шепърд“ на Блу Ориджин. Единственото ракетно семейство в САЩ с руска следа е семейството на ракетите „Атлас“. И ако всичко мине наред, новият вариант на частната „Антарес“ на Сигнус също ще използва модернизирани двигатели с руски произход „РД-181“, но това е в бъдещето. Историческият уебсайт на НАСА ни разказва, че проектът за балистични ракети „Атлас“ на военновъздушните сили на САЩ започва още през далечната 1946 година. През 50-те години на миналия век става ясно, че ракетите „Атлас“ не са достатъчно ефективни за справяне със съветската военна мощ и поетапно те са предадени за нуждите на зараждащата се космическа програма. Действително в края на 50-те и 60-те години преобразени „Атлас“-и се използват за редица важни космически изстрелвания. През 80-те години на миналия век пък в СССР се разработва гигантската ракета „Енергия“, с помощта на която е изстреляна един единствен път совалката „Буран“. За страничните ускорители се използват ракетни двигатели „РД-170“. В началото на 90-те години на миналия век се случват важни исторически събития. СССР се разпада, а пък в САЩ по това време за изстрелвания се използват масово ракети „Титан“, които обаче летят с отровно гориво, базирано на хидразин и азотен окис. По това време в хангарите има още запазени ракети „Атлас“ и е взето решение ракетите „Титан“ да бъдат пенсионирани, а вместо тях трябва да се намери начин „Атлас“-ите да бъдат екипирани с по-мощни двигатели. След разпадането на СССР настъпват трудни времена за руската космическа индустрия и още през 1992 година НПО Енергомаш и американската компания Прат енд Уитни подписват първия договор за съвместна маркетингова дейност. Това го пише на самия уебсайт НПО Енергомаш. А през 1995 година американската компания Дженерал Дайнемикс, отговорна за ракетите „Атлас“, открива търг за разработката на нов двигател. Търгът е спечелен от НПО Енергомаш, които предлагат най-изгодната и най-евтината оферта. Прат енд Уитни спечелват пък правото да представляват новия двигател „РД-180“ (базиран на „РД-170“) за ракетата „Атлас IIAR“. „Няма такова нещо като руски двигател РД-180“, пише журналистът Андрей Шипилов. „Всеки един двигател „РД-180″ е създаден в рамките на руско-американско сътрудничество, при това по поискване от САЩ, и той понастоящем се произвежда от американската компания Прат енд Уитни в руските производствени съоръжения“. На практика руското предприятие НПО Енергомаш е предоставило всичките права и цялата си документация по производството на „РД-180“ на американците и те съобразно условията на търга започват продукцията в руските производствени съоръжения, тъй като там се намира цялата налична техника. Нещо повече – както знаете днес Русия се опитва да разработи нови ракети, които да заменят „Протон“ и „Зенит“. Това са ракетите „Ангара“. Неочаквано се оказа, че според договорните отношения руснаците нямат право да произвеждат „РД-180“ за новите си ракети, а трябва да ги закупуват от Прат енд Уитни. Бихме могли да направим следното заключение. Някои руски политици много обичат да разиграват следния сценарий: ще се съобразявате с нас, защото ще ви спрем поръчките за двигатели и ракетите ви ще останат без такива. Само че това са празни закани. Ако Русия действително предприеме подобно деяние, НПО Енергомаш ще се лиши от най-основния си партньор за поръчки и последиците биха били катастрофални за предприятието. Вярно е, че днес НПО Енергомаш разработва изцяло нов двигател „РД-191“ за „Ангара“, пак базиран на „РД-170“, но необременен с договорните отношения със САЩ, но все още е далече времето, когато „Ангара“ ще се използват редовно и ще са конкуретни на западните ракети.

всичко което пишеш е вярно но ако се върнем по назад във времето разбираме че основата на РД180 е НК33 на Н. Кузнецов :-) https://www.youtube.com/watch?v=TMbl_ofF3AM самите Американци го казват. Мисля че ако сме обективни трябва да дадем заслуженото на уникален конструктор като Н. Кузнецов и на Руските ракетни двигатели :-)

Историята наистина започва с Н-1 на С.Королёв и лунната програма на СССР. Тогава, поради страшния раздор между СК и Глушко, СК поръчва на Кузнецов да направи двигатели за Н-1 (НК-15, НК-33). Тогава ракетата така и не успява да полети повече от 107 сек., главно заради недоправените двигатели, и това проваля т.н. 'посадка'. После на Глушко му идва друг 'акъл' и за Енергия преминава на LOX/Керосин а не на хиперголичните двигатели от балистичните ракети. А САЩ просто са взели един страхотен и евтин двигател, хем защото вече е разработен, хем с идеята да дадат работа на руснаците за да не се занимават да правят ICBM's за разни други държави дето още нямат такива. А вече частните компании имат ресурс сами да си разработват космическа техника. Това е. Незнам какво толкова тролите, нещата са прости и ясни.

Великите САЩ купуват "скапана" руска техника! Не може да бъде! Русия нали е изостанала!!!

Не се наврещя ей.

Истината за американските ракети с руски двигатели (нерегистриран) Цяла доктуратура си написал по-долу. НО - хамериканците качват хората си и товарите си със Союз на МКС. Сам си отговори защо.

И тая поприключи приятел, почнаха и това сами пак да правят. Не че има какво да ви топли кой как си качва горе товарите ама да си поврякате срещу цивилизацията и западния свят щото се чувствате неразделна част от кремълския феодализъм.

Ми щот е по-евтино ,бре ! Полетите със совалките излязоха извън контрол като разходи , и разбира се, винаги се търси по-изгодното предложение. Що мислиш , че половината стоки в САЩ са китайски ??? Щот са евтини !

15 май 2016 г. 17:50 ч. (+ малка редакция на 10 януари 2018 г. за актуализиране на информацията) Светослав Александров. В последните няколко години руските медии (както и един определен кръг от българските) лансират следната опорна точка за американската космонавтика: "Американската космонавтика е изцяло зависима от Русия, защото американските ракети летят и досега с руски двигатели. Ако по някаква причина Русия прекрати производството на тези двигатели, цялата американска космонавтика ще се срине". Каква е истината? Днес попаднах на редица източници за историята на проекта "Атлас", за историята на руския двигател "РД-180" и за това как се е стигнало до едно интересно сътрудничество между Русия и САЩ. От тях разбираме също така, че опорната точка за зависимостта на американската космонавтика от Русия поради двигатели е една опашата лъжа. На първо място трябва да подчертаем, че твърдението "американски ракети летят с руски двигатели" е силно обобщено и поради тази причина не е вярно. Най-мощната действаща в момента ракета "Делта IV - Хеви" е американско производство и работи изцяло с американски двигатели. Разработената наскоро ракета на харизматичния Илон Мъск "Фолкън 9", която извежда спътници в орбита и кораби до "Международната космическа станция", също е изцяло американска. Американска е и "Ню Шепърд" на Блу Ориджин. Единствените две ракетни семейства в САЩ с руска следа са семейството на ракетите "Атлас" на ULA (използващо двигатели "РД-180") и на "Антарес" на Орбитал (което разчита на модернизирани двигатели с руски произход "РД-181" и на произведена в Украйна първа степен). Историческият уебсайт на НАСА ни разказва, че проектът за балистични ракети "Атлас" на военновъздушните сили на САЩ започва още през далечната 1946 година. През 50-те години на миналия век става ясно, че ракетите "Атлас" не са достатъчно ефективни за справяне със съветската военна мощ и поетапно те са предадени за нуждите на зараждащата се космическа програма. Действително в края на 50-те и 60-те години преобразени "Атлас"-и се използват за редица важни космически изстрелвания. През 80-те години на миналия век пък в СССР се разработва гигантската ракета "Енергия", с помощта на която е изстреляна един единствен път совалката "Буран". За страничните ускорители се използват ракетни двигатели "РД-170". В началото на 90-те години на миналия век се случват важни исторически събития. СССР се разпада, а пък в САЩ по това време за изстрелвания се използват масово ракети "Титан", които обаче летят с отровно гориво, базирано на хидразин и азотен окис. По това време в хангарите има още запазени ракети "Атлас" и е взето решение ракетите "Титан" да бъдат пенсионирани, а вместо тях трябва да се намери начин "Атлас"-ите да бъдат екипирани с по-мощни двигатели. След разпадането на СССР настъпват трудни времена за руската космическа индустрия и още през 1992 година НПО Енергомаш и американската компания Прат енд Уитни подписват първия договор за съвместна маркетингова дейност. Това го пише на самия уебсайт НПО Енергомаш. А през 1995 година американската компания Дженерал Дайнемикс, отговорна за ракетите "Атлас", открива търг за разработката на нов двигател. Търгът е спечелен от НПО Енергомаш, които предлагат най-изгодната и най-евтината оферта. Прат енд Уитни спечелват пък правото да представляват новия двигател "РД-180" (базиран на "РД-170") за ракетата "Атлас IIAR". "Няма такова нещо като руски двигател РД-180", пише журналистът Андрей Шипилов. "Всеки един двигател "РД-180" е създаден в рамките на руско-американско сътрудничество, при това по поискване от САЩ, и той понастоящем се произвежда от американската компания Прат енд Уитни в руските производствени съоръжения". На практика руското предприятие НПО Енергомаш е предоставило всичките права и цялата си документация по производството на "РД-180" на американците и те съобразно условията на търга започват продукцията в руските производствени съоръжения, тъй като там се намира цялата налична техника. Нещо повече - както знаете днес Русия се опитва да разработи нови ракети, които да заменят "Протон" и "Зенит". Това са ракетите "Ангара". Неочаквано се оказа, че според договорните отношения руснаците нямат право да произвеждат "РД-180" за новите си ракети, а трябва да ги закупуват от Прат енд Уитни. Бихме могли да направим следното заключение. Някои руски политици много обичат да разиграват следния сценарий: ще се съобразявате с нас, защото ще ви спрем поръчките за двигатели и ракетите ви ще останат без такива. Само че това са празни закани. Ако Русия действително предприеме подобно деяние, НПО Енергомаш ще се лиши от най-основния си партньор за поръчки и последиците биха били катастрофални за предприятието. Вярно е, че днес НПО Енергомаш разработва изцяло нов двигател "РД-191" за "Ангара", пак базиран на "РД-170", но необременен с договорните отношения със САЩ, но все още е далече времето, когато "Ангара" ще се използват редовно и ще са конкуретни на западните ракети. Покрай текущата политическа криза между Русия и Украйна, както и по отношение на санкциите, които пречат на това да се прехвърлят компоненти между Русия и САЩ, бяха разгледани различни варианти - включително и този да се прехвърли производството на "РД-180" на територията на Щатите. Но това вече не е нужно. Двигателят "РД-180" може да е добър, но вече е морално остарял. Технологиите се развиват и вече в САЩ тече разработката на ракети "Вулкан". Те ще използват двигатели "БЕ-4", предоставени от компания "Блу Ориджин". Това е същата компания, която си има собствена възвращаема суборбитална ракета "Ню Шепард" и която извърши успешно няколко поредни полета до суборбиталното космическо пространство. А пък първият полет на новите "Вулкан" е предвиден за 2019 година. До 2019 година не остава много време, а за "Атлас"-ите вече са закупени достатъчно количество ракетни двигатели за продължаване на полетите им докато "Вулкан" е готов. Така че американската космонавтика е далеч от колапс. Пък и светът не се върти около "Атлас"-ите. Нови авангардни фирми в САЩ вече предлагат космически услуги на далеч по-достъпна цена и произвеждат собствени ракети със собствени двигатели. Източници: НАСА, НПО Енергомаш, Локхийд Мартин, Частна информационна агенция на Андрей Шипилов

не съм чел целия чаршаф... защото още като прочетох, че ракетата на Мъск "Фолкън 9" извежда ракети до МКС - ми стана ясно колко е вярно написаното. "Фалкън 9" още е в изпитетелна фаза и няма нито един успешен опит - постоянно се взривява. Никой не качва хора за никъде с такава ракета. АБСУРД! Кото не вярва, на чукщни в Гугъл "Фалкън 9"

Se taia

Абе идиот, коя точно фалкън 9 се е взривила последно? Като лъжеш, поне прочети малко преди това, че си смешен. В момента успеваемостта на фалкъна води всички комерсиални ракети досега над 99% успеваемост. Дори прехвалените Съюз са под 90%.

11 декември 2020 г. 11:05 ч. Разгеле! След отлагания, продължили близо четири месеца, американската космическа ракета "Делта IV - Хеви" на Юнайтед Лонч Алайънс (обединението между Локхийд Мартин и Боинг) най-после излетя и изведе в орбита разузнавателен спътник. Днешната мисия бе една от последните за "Делта IV-Хеви". Остават само четири полета за нея - всички с военно назначение, след което ракетата ще бъде пратена в историята. "Делта IV" в среднотоварен вариант вече бе изведена в експлоатация миналата година. Оттук насетне Юнайтед Лонч Алайънс ще се фокусира върху ракетите от ново поколение "Вулкан", които ще заменят не само "Делти"-те, но и летящите с руски двигатели ракети "Атлас".

Ще ти цитирам малко факти, за да видиш какви глупости си писал: "!РД-180 был создан в середине 1990-х годов на основе мощнейшего в мире жидкостного ракетного двигателя двигателя РД-170 под руководством Бориса Ивановича Каторгина, в 1996 году проект РД-180 выиграл конкурс на создание и продажу двигателей для РН США «Атлас-3» и «Атлас-5»В 1996 году право на использование двигателя приобрела компания General Dynamics. Так как целью программы использования двигателя являются запуски коммерческих спутников и спутников правительства США, то для соответствия поставок американскому законодательству совместным производителем РД-180 считается Pratt & Whitney. При этом, несмотря на распространяемые в интернет-СМИ и блогах многочисленные слухи, патентные права на конструкцию двигателя принадлежат НПО «Энергомаш» (срок действия закончился 06.11.2019)"

След спирането на совалките НАСА никакви ги няма. Хувабо, че ги качват с руските Союз на МКС.

Мини совалката X37B наскоро се приземи след рекорден по дължина полет - 780 дни, умньо!

Двигателите са Прат и Уитни, американска разработка са, само се сглобяват с Русия, за да има какво да ядат руснаците. Рогозин голям го извади и янките спряха поръчките. Сега рашките ще си ядат гъзовете, корени и трева!

а бе високия ти като няма какво да ядеш понеже си висок не съди за другите по високи от тебе

Уфф ... цървул прост! ... Ако бяха американски, нямаше да ги забранят за ползване!

RD-180 е ракетен двигател, проектиран и изграден в Русия. Той разполага с двойна горивна камера, дизайн с двойна дюза и се захранва от смес RP-1 / LOX. В момента двигателите RD-180 се използват за първия етап на американския ракетен автомобил Atlas V.

Дрън дрън. Двигателя се разработва от времето на СССР. Печели конкурс обявен от американците и им дават право на ползване. В него сигурно няма и един нит измислен от американците.

Чети и се образовай: "РД-180 был создан в середине 1990-х годов на основе мощнейшего в мире жидкостного ракетного двигателя двигателя РД-170 под руководством Бориса Ивановича Каторгина, в 1996 году проект РД-180 выиграл конкурс на создание и продажу двигателей для РН США «Атлас-3» и «Атлас-5» В 1996 году право на использование двигателя приобрела компания General Dynamics. Так как целью программы использования двигателя являются запуски коммерческих спутников и спутников правительства США, то для соответствия поставок американскому законодательству совместным производителем РД-180 считается Pratt & Whitney. При этом, несмотря на распространяемые в интернет-СМИ и блогах многочисленные слухи, патентные права на конструкцию двигателя принадлежат НПО «Энергомаш» (срок действия закончился 06.11.2019)"

Руснаците в момента се прицелват към Марс. Правят изпитания на нов двигател но кога ще го изведат на орбита за изпитания и първи полет засега мълчат. Само един параметър са съобщили - до Марс за около 28 дни.

А един мармот завива пелмените в станиол....

И ще закарат най-новата Лада да я карат по марс! Ще ще ще ще

Каквио 28 дни бе, за 28 минути го правели да иде, дааа. Отде ви изравят бе.

Абе 28 дена! Много е! Ще направят три скока във времето с помоща на Бояршик и са там за три дена. Малко ще им се мотат главите, ама няма да имат нужда ни от крио, ни от манджа ни от кенеф. Чиста работа. Кацат, вадят новата Лада Нива, правят две кръгчета, карбураторът и се скапва, псуват, ритат я , зарязват я, качват се на кораба, напиват се и айде към МАсква.

Какво стана със санкциите срещу Русия? Значи дай си ми куклите, ама няма да ти върна парцалките, типично по америкомутренски.

Договори, тъпако! Има договор отпреди анексията на Крим. Санкциите са за нови договори

НПО Енергомаш не означава "неправителствена организация", а "научно-производствено обединение".

правителсвена ли е организацията?

Аре... закривайте Роскомикс. Няма повече проходи.

мъцаш ли ма

Русия и това финансово перо загуби в космоса, след като загуби комерсиалното изстрелване на спътници, после и пилотируемото изстрелване сега и това. Нищо хубаво не ги чака в Роскомикс, ако рязко не се стегнат.

Да нерантабилни са като всичко държавно, там работят 200к човека срещу само 6000 в СпейсЕкс. Обаче хубави неща си ги чакат, няма как да фалират освен ако самата Русия не фалира, там има голям технически потенциал и знание и много добри специалисти. С една дума Роскосмос може и да не са водещи, но там винаги ще се прави нещо и от време ще излиза по нещо технологично и на ниво. Докато я има Русия и да не искат ще се съобразяват с Роскосмос, нещата не опират само да пари.

Имат нещо, но то е нищо. Само с потенциал не става. Русия вече не е фактор в космоса. Точно както и не стои на световната технологична карта. Там полюсите са два. САЩ и КИтай,

Абе спътници на Англия, Франция, Германия, Япония и така нататък, ги изстрелваха тази година с руска ракета.