Коментари - Създадоха електромотор без магнити с КПД около 95% | IT.dir.bg
назад

Създадоха електромотор без магнити с КПД около 95%

Новият двигател е по-екологичен, икономичен и безопасен

Обратно в новината
| Редактор : Стоян Гогов

Коментари - Създадоха електромотор без магнити с КПД около 95% | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Тесла преди около стотина години не е ли разработил такъв двигател под простото название "асинхронен електродвигател"?

Изобщо не е същото... Чел си, но не достатъчно...

Тесла още преди сто години е открил всичко, което има да се открива. Сега само преоткриват, откритията му. Така ми каза, една жена на пазара.

Чудесна новина, но докато не се реши въпроса с начина на електрозахранване, а именно, с акумулатоните батерии, всичко се умножава по 0....

Най-обикновеният асинхронен двигател също няма магнити и е с КПД над 98%... Да уточняват за какво пишат, мамка му.

Че то няма мотор който да се върти на магнити. Ползват се в генераторите за първоначално възбуждане. Всички електродвигатели се движат с електромагнитно действие. И съвременните са с трансформаторно предаване от статора към ротора. Примерно асинхронните. Сега любопитното тук е ако се използва сврвъхпроводимостта вместо феромагнетизма ама за това нищо не пише

"Немски изследователи успяха да създадат първия електрически мотор без магнити" Електродвигатели без магнити има от преди повече от 130 години. Нека да измислят електрически мотор без електромагнити и тогава да се хвалят.

Класическия асихронен индукционен мотор (изобретен от Никола Тесла) има ефективност до 97%. Тая статия е пълнеж без съдържание - повече информация моля!

Това ще е поредната партенка платена от Мътск, за да може да си продава тенекиите и да има пари да плаща на Холивуд да правят анимациики за ракети и за кацания на Луната. Такъв двигател технически е невъзможсе, аз отдавна чрез много сложни математически изчисления съм го доказал, както и за Аполо фейка наречен от мен Аполо Нанайси.

Статията е неясна но от сайта на Mahle става ясно че това е синхронен двигател, който вместо ротор с постоянни магнити използва електро магнити, които се захранват безжично. Dr. Martin Berger explaining the new MAHLE traction motor: https://player.admiralcloud.com/?v=34a065e8-47e7-4a52-b679-fc46edea94f5

като кажеt А, кажи и Б - "Немски изследователи успяха да създадат първия електрически мотор без магнити и с ефективност около 95% – нещо, което досега беше постигано само от автомобилите на Формула Е."

Какво е измислил тесла на теория е едно, в случая говорим за техническа реализация. То първия таблет е показан в научно-фантастичен филм 60-те години, но нямат право да го нарекат изобретение понеже показват идея, а не техническа реализация. Ако подаваш патент, няма да мине ако е само гола идея, трябва да покажеш малко или много как ще го реализираш. Очевидно повечето сте само теоретици, защото очевидно не правите разлика от това да измислиш нещо на теория и да го направиш наистина.

всъщност 3 изобретателя изобретяват този двигател независимо един от друг горе долу по едно и също време - Галилео Ферарис, Никола Тесл и Михаил О. Доливо-Доброволски. Дори Ферарис демонстрира двигателя си пръв - 1885 г. а Тесла чак 1887 последен Доливо-Доброволски 1890 г., но Тесла пръв патентова двигателя 1888 г. Отделно освен прототип доказващ принципа на работа Тесла не работи по въпроса. Тъй че не бързай да приписваш заслуги на Тесла, реално съвсем други хора (главно от Уестингхаяс и Генерал Елекстрик) работят по тези двигател в годините, Тесла само цоцка от патента и си приписва заслуги (браво на него и аз така бих направил ;). В общия случай това, което говориш е все едно да припишем заслуги за създаването на съвременен дизелов двигател днес 2021 г, на Рудолф Дизел който пръв е разработил такъв тип двигател. Много вода е изтекла от двигателя на Дизел до днешните разработки. От двигателите на Ферарис/Тесла/Доброволски също.

И каква е разликата между този двигател и асинхронният?

Да ти кажа, струва ми се, че си много умен. Не само, че американците не са стъпили на луната, но самите американци не същесвуват! ОСвен това и Луната не съществува - математически съм го изчислил. Освен това доказано друга държава освен България не съществува. Аз не съм ходил в други държави и си мисля, че щом не съх ходил, явно няма как да съществуват. Всичко с което ни манипулират в училище и медиите е измислено и то не от киноцентъра в Холивуд (който очевидно е измислица и не същесвува), ами в киноцентъра в Бояна (доказано същесвува, защото съм бил лично!) и там конспиративно се опитват да ни лъжат, че съществуват и други народи освен българския и че има други държави освен България. Ако се замислиш и го изчислиш, ще видиш, че няма как да не съм прав.

Доста постен материал. Разработчикът дава малко информация за прототипа и ще им трябват поне 2 години да започнат масово производство ако има интерес. Очевиден опит да се избегне зависимост от Китай като основен доставчик на редкоземни елементи. Не са измислили нещо ново, но са комбинирали познати методи и технологии по ефективен начин. Не е лесно да запазиш почти постоянен висок кпд при различни режими на работа и сравнително ниска цена. Изглежда като постояннотоков двигател с безконтактен колектор работещ по индуктивен път, който би бил подходящ за едностепенна скоростна кутия. Решението вероятно не е подходящо за ултракомпактни двигатели като електрически велосипеди, както и за големи постоянни натоварвания като електрически камион.

Правиш ли разлика между "магнит" и "ЕЛЕКТРОмагнит"?

И каква е разликата между този двигател и асинхронният?

В края на април Германия получава 85% от електроенергията си от възобновяеми източници. ..годината е 2021. ... и обеднялата Русия продължаваше да марширува и с празен стомах крещеше "ще повторим" ..

Пишат колкото да пълнят съдържание. Доколко е съдържателно обаче, това е въпрос на дискусия :)

Нещо да е електро без магнито е като монета да е с ези, но без тура.

Те само колко проблеми създават и трябват мощности тип акумулатори, че да се съхранява, че дават ток от дъжд на вятър. ;) За второто в прекият смисъл на думата.

Сещам се за поне 3 вида ел.двигатели без постоянни магнити: асинхронния, който е най-използвания двигател в индустрията към днешна дата, стъпковеия, който обаче не може да постига големи въртящи моменти но е прекрасен за задвижване на не натоварнеи механизми поради факта ,че може да работи като остворена система без датчик за обратна връзка и switched reluctance двигателя, който може да се каже, че е вид стъпков мотор.

Те за това от Ябълката постоянно патентоват идеи, нали?

Стъпковия е с магнити :)

А бе тия преоткриха асинхронния двигател ли..... що ли? Поне от представения материал нищо не се разбра... Ама то и без това живеем в абсурден свят дето на няколко if-then-else му се вика изкуствен интелект :/

не, просто имат много добри адвокати.

Сигурен ли си? Стъпковия използва индуцирания тока от статора които се иднуцира в ротора, който изглежда като звезда, като вектора на магнитната сила е срещуположен на тази на индуциращата намотка (от физиката която се учи в средното). Сигурно се бъркаш с т.нар brushless, които се позлват предимно в компютърните вентилаторчета.

това е тайният план на РАН-ЪТ, който човек е зъл соросоид, който в злобата си, че живее в измислена несъществуваща държава иска да затрие единствената съществуваща държава България, а другата единствено съществуваща държава е Россия. (ПП фактологическите грешки са съвсем нарочни)

Исках да кажа, че използва тока идващ от намоткана на статора, който се иднуцира в роторната му намотка, представляваща нещо като звезда, където всеки лъч е конкретната стъпка на мотора.

Принципно електро-моторите съществуват защото използват взаимодействието на електро-магнитни полета. В тоя ред на мисли и погледнато отгоре-отгоре електро-мотор без магнити не съществува. Все пак различните хора казват "магнит" на различни неща, това налага ДИР-а да пише малко по-грамотно статиите, МОЛЯ!!!

Искали са да кажат без постоянни магнити, нека не очакваме от журналята повече :D

Постоянно токовите ползват магнити

Ми не е асинхронен. Съответно се управлява по-точноя съответно с по Голям КПД при различни честоти.

Това не е точно така, когато има междусистемни връзки...

Поредният, който не е чувал за лента на Мьобиус.

Няма как да се разбере от материала нещо както трябва. Все пак Гогов го е писал, а от него не се очаква да пише смислени неща. Поне с такива впечатления оставам от "творчеството" му.

КПД на асинхронния двигател е между 84 и 92%. Най-често около 87-88%. От там нагоре става много скъпо. А 5% КПД отгоре в дългосрочен план (примерно 5-7-10 години) си е доста.

Отвори един стъпков от старо флопи или CD и ще видиш че е с магнит или магнити. Това за което говориш е токовете на фуко които се генерират насрещно. Но те не помагат за развъртането а имат спирачен ефект. ПС: Безчетковите мотори и стъпковите са едно и също нещо като принцип на работа.

Защо не я приложиш към една единствена монета? Пък после ни я покажи.

Аз попитах каква е разликата с асинхронният?

В статията нищо не казват за принципа на работа.

До сега промишлениете елекртически двигатели постигаха 94%, един отгоре - е все е нещо !