Учени: Старите автомобили са по-екологични от новите

Колкото по-често сменяме колата, толкова повече въглероден диоксид се отделя, твърди японско изследване

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Епа, тези коли,електрическите,ги ,,натресоха", като пишман ваксините. Толкова са добри, че за нищо не струват. Закаляването на обикновените хора- продължава.

КАжете го на лобистите платили за новия закон за стикера на предното стъкло заемащ 1/2 от него и ограниченията за влизане в центъра спрямо ГОДИНИ на колата, а не на база замърсяване !

Да де ама мръсотията им се изсипва в града концентрирано докато другите за производството им се използват различни технологии в различни места на света не се изсипва концентрирано в големи градове където живеят много хора и го дишат това нещо

Учените казали, че не е екологично да си сменяш често колата. Дир-а: “старите автомобили са по-екологични от новите". Неграмотни жълтури си бяхте, такива си останахте.

Така е! Ис женките е така!

Експертите са сравнили електрическия автомобил Tesla Model 3 и конвенционална бензинова Toyota Corolla и изчислиха колко километра трябва да измине колата на ток, за да компенсира щетите, причинени на екологията. В държави като Полша и Китай, където енергията се добива по „най-мръсния начин“ - изгаряйки въглища, електромобилът ще стане по-екологичен от конвенционален модел след изминаването на 126 655 км. В Норвегия, където подобен добив отдавна е забранен, равновесието се постига след пробег от 14 000 км. За САЩ, където 1/4 от общото производство на електроенергия идва от изгарянето на въглища, тази цифра е 21 735 км. Бaтeриятa нa Tеslа изкaрвa 3.5 милиoнa килoмeтрa. 3 бaтeрии издържaхa 10 хиляди цикълa нa зaрeждaнe и рaзрeждaнe, изчиcлeни зa прoбeг oт 350 килoмeтрa вcякa. При цикли нa зaрeждaнe и рaзрeждaнe oт 0 дo 80%, кoeтo ce рaвнявa нa oкoлo 350 килoмeтрa прoбeг в cъврeмeннитe eлeктрoмoбили Tеslа. Cлeд 10 хиляди цикълa бaтeриитe вce oщe ca в изпрaвнocт c приeмливo нивo нa влoшaвaнe нa кaчecтвoтo нa зaрядa, което е eквивaлeнтнo нa 3.5 милиoнa килoмeтрa зa aвтoмoбил.

Цифрите са ок, но като се замислиш, че трябва за една разходка да висиш на контакта цяла нощ..и после ако тръгнеш на някъде и ти трябват парно или климатик.... не знам

В Норвегия не се оплакват.

Дада, не знам дали осъзнаваш какви глупости си написал!

Проф. Кагава: не бързайте да сменяте старата си кола каквото и да е тя, но като я смените след време си купете електрическа. Какво чуват феновете на немски трошки: дизеловият Опел е сто пъти по-екологичен от колите на батерии.

В света ресурсите Li се оценяват на около 40 мил. тона. Основния добив сега е от пегматити, главните находища са в Южна Америка (Бразилия, Аржентина, Чили). Литиевосъдържащи минерали има и в някои гранити и седименти. Повече от около 80 % от световните запаси на Li са в Америките. Европа е доста бедна на Li като цяло.

Литий колкото щеш на Луната, което обяснява заслиеноят интерес в космически туризъм от една страна и тайконавтика от друга. В перспектива са приятел две държави ще орат там…

На средно интелигентен човек е ясно,че "балона зелена икономика",се надува от определени лобита! Някой да е видял анализ за екологичната съвместимост на електроавтомобилите?Как ще се произвеждат и рециклират техните акумулатори? Кои са най-големите замърсители на въздух,води,природа?Може би само пластмасовите опаковки и прибори за еднократна употреба генерират по целия си цикъл -производство,употреба,рециклиране(Колко е то?),много повече вреди от много други нарочени... Нищо чудно,ако след като ЕС се "зачена" от идеята за общ пазар на въглищно и стоманопроизводство,сега да погине от прибързаната идея за "стоп" на въглища,газ и други такива енергийни източници....

сам

значи у българско си караме супер екологично с 70% коли на 15+ год....

Един учен който да мисли с главата, а не с гъза си. Защо не помислиха за природата преди да почнат да произвеждат никому ненужни боклуци и ширпотреба. Същото е с храните, затова хората са болни от 1000 болести придружаващи естествено.

Всеки бяга от факта, че автомобилите са причина за едва 15% от замърсяването на планетата! А фокуса е върху тях - САМО ЗАРАДИ ПАРИ! Ако на някой толкова му дремеше какъв въздух дишате, първо щяха да забранят цигари, нархилета и прочие! Автомобила е средство постоянно да се цоцат милиарди човеци - данъци, винетки, еко такси, акцизи! Затова този замърсител със своите 15% е толкова интересен за ръчкане! Залените активисти да си разправят каквото искат!!!

Реалността е следната - колкото по-дълго ползваш нещо, толкова по-добре за екологията. Тук не говоря за разпорени коли, дето оставят масло и сажди 50 метра след тях !! Вместо светът да се съсредоточи към това една вещ да изкара максимално дълго и само да прави части за нея, ние правим обратното - планирано остаряване. Всичко се разпада на момента след като мине гаранцията и цените стават като да си вземеш ново. После обаче ми викат вземи си Еко кола, все едно тя няма да почне да умира след гаранцията?! И за капак - всичко мръсно и опасно го мятаме в 'третия свят', щото да покажем на света колко ние сме Еко, а другите били мръсни. Лицемерие на всички нива!!!

Щом закарахме на баба ми и дядо ми старата печка на вилата и още си работи, а само на 20 години. Новите в магазина продава ми вика е тая ще ръждяса след 5 години другата може и след 3. Произвеждат пълни поклуци само да купуваш нови. Да задържат всички производители да ги правят така, че минимума на работа да е 10 години и ще има по-малко боклуци, ама хем пари искат да лапат, хем били загрижени за екологията. Като толкова им пука да забранят формула 1, части, гориво и какво ли не за една глупост да обикалят писта. Състезанията с коли пак няма ползва от тях.

Цялата им екология се основава на това къде ще изхвърлиш буклука, а не колко ще изхвърлиш... Не може да ми говорят едновременно за екология и модерен живот. Ако искаме екология трябва всички да хванем пещерите и да живеем като индианците.

"животът на една кола в страната, от производството до завършването й в автоморга е 13 години" я пак... 13 години си е НОВА кола в България :)))

батериите се рециклират вече на 95% В Германия се отвори и завод за Литии и добиването му дори е в Германия, както и завода на Тесла и всичко това е 2 провинции в източната част. Няма СО2 отпрчатък.

Нулев въглероден отпечатък при добива на литии и рециклирането на батерии?!?! Ти вярваш ли си?!?! Я се разрови малко да видиш каква енергия е нужна за това и дали енергия от 5 слънчеви колектора на покрива на фабриката стигат за това!!! Ей аман от невежи фанатици! Заради такива като вас, които подкрепят това безумно псевдоекологично малтретиране на хората скоро ще има бунтове!!! Все още няма нищо екологично в електрическите коли, освен личното ти осещане, че не замърсяваш, щото не виждаш ауспух!! А ги налагат като османец ислаяма!! А съм сигурен, че ти нито автомобил ползваш, а си някой захлюпен екоактивист който по цял ден стои вкъщи на студено пред лаптопа!!!

Рециклиране с нулев СО2 отпечатък? Съмнително... А СО2 ли е най- опасния замърсител? Някакви други замърсители дали има, като канцерогенни например?

Вземете и двамата да се пообогатите КАК се рециклират и тогва плямпайте и плюйте. Лития беше фактор когато се носеше от Южна Америка с кораби. Ама дори и това не знаете. Лапайте аспусите и дишайте там. на мене ми е важното В ГРАДА КЪДЕТО ЖИВЕЯ ДА НЕ ДИШАМ ПУШИЛКИТЕ.Както и моите деца. За сведение на невежите тука - НЕ КАРБОНОВАТА ЕЛЕКТРО енергия в ГЕРМАНИЯ за последните 2 годни надминава тази на КАРБОНОВАТА ВЪПРЕКИ ЧЕ НЕ ПОЗЛВАТ ВЕЧЕ АТОМНИ ЦЕНТРАЛИ... говири ми после "за 5 слънчеви колектора" троле

Хайде обясними смешко как се добива литии! Хайде обясни ми как се отваря и рециклира 600кг капсулована батерия с нулев отпечатък на замърсяване! Аз знам как - няма как! Много е лесно да кажеш - ти си невеж, защото не си съгласен с мен! Дай факти - името на завода в Германия, средногодишен добив, средногодишна консумация на енергия, доставчика на тази енергия да го водим какъв процент му е зелена! Дай да си поговорим и за хилядите коли на Тесла които стоят по моргите и никой не им пипа батериите, щото адски лесно, евтино и без въглероден отпечатък се рециклират!!! Хайде отговори на невежия!!!

Дай адреса на базата данни и ще ти го посоча... Тарикат бе... а имената на работниците и социалната им осигуровка. Doku Mediathek -> TESLA BRANDENBURG. Там е филма за това... Или не те устройва. Искаш имената с исигуровките за по-дигурно.

Как ще има отпечатък... те старите батерии като влезнат в завода и сами се рециклират без да хабят нито ток, нито реактиви нито нищо, даже няма отпаден продукт.... да не говорим, че архитекта като е начертал завода и на другия ден е пораснал сам от екрана на монитора, машините в завода сами са се произвели и са влезнали вътре, а тока за завода идва от вътрящи педалите работници... ама и те пущините ядат и дишат.... пак неможем да докараме нулев отпечатък...

kgoranov

Преди са сипеш глупости Прочети какво е нулев C02 отпечатък А рециклирането на лития от батериите е много по-чисто производсвто от добивантео му от мини. Ама е важно да се плюят ел. колите като голям замърсител. Защо ли ? А жълтината за автоморги пълни с тесли въобще няма да коментирам

skromna35

Еййй, явно тия от Дир-а са баба Внга номер 2! "прЕдвиждането на съществуващи вече автомобили."

Прави са хората. Обаче в същото време всички развити държави наказват употребата на стари коли - данъци, по-чести прегледи, тук не можел да влиза, там не можел да влиза. Така за нормалния човек 'там', му излиза по-на далавера да вземе новия модел. Нали и тук така искат да ни го наложат, ама се иска пари, па то няма!

Цялата работа е, че производителите правят всичко възможно, за да продават. И си плащат за мантри за чисти производства и автомобили!

Ако са 30 годишни нафтови печки е най-добре. Изобщо всичко над 5000 лева не е екологично.

фокус на 15 г 1,6 тдци с евро 4 е по екологичен от чисто нова тесла. Отдавна казаха, че една тесла за да излезе на плюс с парниковите газове трябва да надживее 8 г . И пак остава въпросът от къде идва токът в контакта за ежедневното й зареждане. Същото е и с вятърните генератори и соларите. Много повече замърсяват и потребяват, отколкото произвеждат. Дори в началото има даваха 30 г брейк ивън пойнт на избиване на инвестицията.

Експертите са сравнили електрическия автомобил Tesla Model 3 и конвенционална бензинова Toyota Corolla и изчислиха колко километра трябва да измине колата на ток, за да компенсира щетите, причинени на екологията. В държави като Полша и Китай, където енергията се добива по „най-мръсния начин“ - изгаряйки въглища, електромобилът ще стане по-екологичен от конвенционален модел след изминаването на 126 655 км. В Норвегия, където подобен добив отдавна е забранен, равновесието се постига след пробег от 14 000 км. За САЩ, където 1/4 от общото производство на електроенергия идва от изгарянето на въглища, тази цифра е 21 735 км. Бaтeриятa нa Tеslа изкaрвa 3.5 милиoнa килoмeтрa. 3 бaтeрии издържaхa 10 хиляди цикълa нa зaрeждaнe и рaзрeждaнe, изчиcлeни зa прoбeг oт 350 килoмeтрa вcякa. При цикли нa зaрeждaнe и рaзрeждaнe oт 0 дo 80%, кoeтo ce рaвнявa нa oкoлo 350 килoмeтрa прoбeг в cъврeмeннитe eлeктрoмoбили Tеslа. Cлeд 10 хиляди цикълa бaтeриитe вce oщe ca в изпрaвнocт c приeмливo нивo нa влoшaвaнe нa кaчecтвoтo нa зaрядa, което е eквивaлeнтнo нa 3.5 милиoнa килoмeтрa зa aвтoмoбил.

Дада, сбъркал си. Напиши 3.5 МИЛИАРДА киометра, "по-така" звучи!

Трабва ли да си учен, за да установиш това?

Няма Как да разбереш, защото си тъп и прост. Накратко - говори се за автомобили с бензинови ДВГ, не дизелови. После отчита се СО2 отпечатъка при производството на автомобилите. Въглеродния отпечатък при производството на чистите електрички е по-висок от тези с ДВГ. Експлоатационния период на електричките е от 2 до 10 години максимум което в повечето случаи води до пълно бракуване или ако искаш подменяш батерията, която де-факто носи най-високия СО2 отпечатък в електромобила. И за допълнение - една от най-замърсяващите околната среда рециклираща индустрия е тази на батериите, а също и производството им. Днес в света в глобален мащаб се рециклират само 5-6% от литиевите батерии. Допуска се до 10 години този процент да достигне 20%. Разходите за рециклиране на литиевите батерии днес е почти 1,5 пъти по-висок от производствената цена на същата батерия ??? С други думи яко бизнес със субсидии нечии копелтаци с еко-оттенък яко да богатеят.

Всъщност тъпия и простия си ти. Плямпаш изобщо без да знаеш. Тесла избива въглеродния си производсвен отпечатък за от 14 000 до 126 000 км в зависимост от производството на електроенергия. Без въглища за 14 000 и само от въглища за 126 000 км. 126 000 може да ти изглеждат много, но не и когато разбереш, че батериите на Тесла изкарват по 3,5 милиона километра. За какво смена изобщо може да става дума? Отделно смяната е 8-10 000 долара, а поддръжката на кола изминала 126 000 км е също около 8 000 долара.

Първо, това е изследване на Тойота. Второ- нормално, като използваш нещо по-дълго време по-добре. Обаче Нарочно производителите на коли и други у-ва залагат планирано устаряване точно с обратната цел-да се взимат нови.

Общо взето технологичния напредък на човечеството в последното десетилетие може да се обобще с - Нищо не правим.

Накратко: Има ли смисъл, щом няма значение... ;-)

Значи това, че моята кола е на 27 год., а аз я карам от 13 год. не означавало, че съм беден .. Аз съм ЕКО :)

Ако си сложил и газ си още по ЕКО, пък ако гасиш двигателя по надолнището си СУПЕР ДУПЕР ЕКО

Не разбирам въпроса. Старите коли с изгорелите газове които изхвърлят в атмосферата са супер екологични. Пък новите електрически коли дето само акумулаторите им при производство и при изхвърляне създават страхотно замърсяване. Кое по-точно не съм разбрал? Или не виждам черния Дим дето излиза от колите? Или смога?

Нищо не си рзабрал. Замърсяването на въздуха в София се дължи предимно на отопление с каквото дойде и обикновено запрашаване, това е достатъчно ясно ако погледне чвек разликите в замърсяването лятото и зимта а и специализирано изследване излезе, но доста бързо изчезна и никой не му обърна внимание. Друго което не си разбрал е, че хората не ховорят за каране на тотално разбити трошки, които в никоя нормална държава няма да минат годишен преглед, а на нормално поддържана стара кола. Третото което не си разбрал, е че за производството на нова кола се използват голямо количество материали и се отделят вредни емисии, които примерно стара кола ще навакса за няколко години. Четвъртото което не си разбрал е, че тока с който си зареждаш електрическата сапунерка ако е произведен от ТЕЦ - това е просто прехвърляне на замърсяването от едно място на друго, което на глобално ниво няма разлика. И ако ще приказваш локуми за перки и соларки - видяхме ги вече перките и соларките, в цяла Европа индустрията вече реве от цените на тока, а още дори не е станало студено, е те тогаз ще го ядем здравата.

Не виждам германците да реват за цените на тока.

Важното е търговията да върви и да се събират данъци!

Добро утро.

В такъв случай София например би трябвало да е екологичен рай и с най-чистия въздух. Щото масовия автомобил е минимум над 10 години Ама нещо не изглежда така. Иначе за премълчаваните замърсявания при производството на така наречените екологични електрически коли е отделен въпрос.

Ти въобще не разбираш въпроса.

Да обобщим - ако няма производство, няма и вредни емисии! Еврика! Сега следва:, обратно в пещерите!

Съвременните автомобили определено са с по-ниско качество, даунсайзнати двигатели и пр. Съответно жизненият цикъл им е по-малко. И какво като са по-икономични като разход на гориво, след като за производството им се изискват куп ресурси като стомана, алуминий и пр.

Като започнаха пак лобистките кампании срещу старите (бих казал (класическите" коли"), това лято си купих една нова кола (произведена веровтно в края на 2020).Т1 беше от производител, който ме возеше преди 40 години съотношение кубарура /мощностбеше старата 1100 кубика/46 к.с., новата 1000кубика/110 к.с. Със старата изкарах 200 хил. Интерсно с новата какво ще се нарърти, Междувременно минах тхнически преглед на един 30 годишен Пасат (гаражен. гледан) Всичко беше наред докато се стигна до екологията. Механикът мери, вдига колата. гледа отдолу. Питах го "Проблем ли има?". "Не, не.Малко неочаквани показания. Но е първа група. Има си наредба -над 30 години първа група". Аз нямам претенции за групата, но ми стана интересно. Попитах от любопитство колко са показанията. "Не, не по наредбата над 30 години = най ниската категория" Поиска ми телефон да ме подсети за следващия път. Ама мисля да потърся някой който като ми вземе 20 лв за определяне на категория да ми дава показнията, а не да ми говори за "необичайни показания. ама по наредбата..."

Не мисли, че като отидеш при друг категорията ще се промени - наредбата важи за всички. Казали за по наредба, значи по наредба. После иди доказвай, че нямаш сестра. И да ти кажат показанията все тая...

Категорията се определя според вид гориво, ЕВРО категория и години. От там трябва да изпълнява минималните изисквания за да премине. Ако не- връщат те! И на газ да е, и да има 0% вредни, пак няма да е в по-горна категория щото си е 30 годишна. Всъщност за по-старите коли има изключение, че се водят ретро. Не знам дали на д 30 не е в тази графа!?

А, добрутро! Това го говоря от няколко години, без да съм кой знае колко учЕн...

Хубаво, че някой се сети да събере малко данни по въпроса и да лъсне истината за новите "еко" коли. С които хората стават роби на банките и си отделят от комфорта и стандарта за да седнат в лъскава нова играчка. Която обикновенно е пластмасова сапунерка с тъч скрийн, маломощна и чуплива, закапсулирана, неподлежаща на ремонт, така че за елементарна повреда се налага да купиш цял агрегат от фирмения сервиз, където ти режат главата! Една 10-15 г кола е много по-здрава и направена от качествени материали. Ако избереш читава такава и я стегнеш, след което я поддържаш, сменяш консумативи, въобще се грижиш за нея ще спестиш абсолютно излишни няколко десетки хиляди лева. И ще получиш същия ефект, ако не и по-добър!

Мога да добавя още един факт в полза на старите коли. Някои ДВГ от ново поколение имат в пъти по-голям разход на масло, който производителите определят за допустим. За каква екология говорим, ако разхода на масло на новата ми кола е съпоставим с този на стар варбург !?

Всичко това е вярно но днес гласът на разума е глас в пустиня. "цивилизованият" свят е омотан в лъжи.

"Твърде малко са моделите, успяващи да навършат 10 години, без батерията да влоши драстично характеристиките си. След това електромобилът трябва да се изхвърли или да се предприеме скъпоструваща смяна на батерията." подобен изказ е смехотворен. ми то и обикновена кола, даже няма нужда да чакаш 10 г, стигат 4-5 и батерията и (акумулатора) сдава багажа и това води меко казано до драстично влошаване на характеристиките и, а реално - не пали, демек и метър не минава без бутане. и въпреки това никой не разглежда варианта с изхвърляне. за десет години една нормално карана кола по 10-20 хил.км годишно и се случват много неща по поддръжка, дори да говорим за чистонова кола. да не говорим, че около 200тате хиляди или към 10тата година, се случват накуп доста скъпоструващи смянки.

Като ти е толкова смешно, правиш ли разлика между оловния акумулатор на обикновен автомобил и литиевите батерии на хабридните и електрическите автомобили и известно ли ти е какъв е експлоатационния им ресурс?

Тоя хахо ако можеше да мисли нямаше да сравнява оловен с литиев акумулатор (явно изобщо не знае каква е разликата) а за съпътстващите дефекти явно електричките нямат такива според "умния" хахо:))))))))

да един акумулатор струва колкото подмяната на една литиева батерия на ел кола ....

kgoranov

Интерсно коя ел. кола се изхвърля след 2 години ? Като се има в предвид че японците(Nissan) дават 8 години гранция на батериите (или160 000 km)

таксито навърта 200К за две години градско и са чао!

Е, как и кога ще ги настигнем японците ?

Освен това, от морална гледна точка - предпочитам да карам бензинова или дизелова кола, произведена от задоволени работници, отколкото да карам електрическа кола, за направата на батерията на която е ползван детски труд.

За кое е ползван детски труд?

Добър ден! Ама тия изследвания въобще не се харесват на големите акули, които трябва да смучат огромни пари под благовидния предлог на екологията... Това, че производството на акумулатори е изключително скъпо, енергоемко и замърсяващо се знае мноого отдавна. Немците бяха публикували изследване, че 1 Тесла току-що слизаща от конвейера, вече има въглеродния отпечатък на 10 годишен бензинов Голф. Ама всичко потъва в Екомъглата.. Каквото и да ти говорят, знай че става дума за пари... И накрая, за всичко, го отнася дребният потребител, както винаги!

Aха. Бяха смятали, ама без да включват произвадствените емисии на самия Голф. Сравняват произвадствените емисии с разхода направен за 10 години от гоУфа. Ама ина прозводствените емисии на гоУфа са колкото производствените емисии на Тесла. Дребни хитринки, ама сега смятат изцяло да мината на електрички и забравиха тази манипулация. Но явно има и подведени глупаци дето не са я забравили.

"ЗЕЛЕНАТА ДАЛАВЕРА ще бръкне във всеки джоб и направи Китай богат

Човека ене може да промени природата и климат защото е една частица от нищо...Просто ще стане тор за почвата :)))

Кел сюрприз!

Малка японска кола е по-екологична от нов голям SUV с гуми на камион и тегло поне 4 тона.

Добрютро!

Това естсествено няма да бъде чуто от политиците, защото те са купени от големите компании, които пък чрез политиците реализират уж "еко" идеи, но крайната цел си е по-голяма печалба!

Това трябва първо да се чуе от потребителите. Да не бързат да купят нова кола.

Те и така не бързат, обаче като ти забранят да я караш а имаш нужда от кола кво прайм?