Коментари - Учени: Старите автомобили са по-екологични от новите | IT.dir.bg
назад

Учени: Старите автомобили са по-екологични от новите

Колкото по-често сменяме колата, толкова повече въглероден диоксид се отделя, твърди японско изследване

Обратно в новината
| Редактор : Стоян Гогов

Коментари - Учени: Старите автомобили са по-екологични от новите | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Това естсествено няма да бъде чуто от политиците, защото те са купени от големите компании, които пък чрез политиците реализират уж "еко" идеи, но крайната цел си е по-голяма печалба!

Добрютро!

Малка японска кола е по-екологична от нов голям SUV с гуми на камион и тегло поне 4 тона.

Кел сюрприз!

Това трябва първо да се чуе от потребителите. Да не бързат да купят нова кола.

Човека ене може да промени природата и климат защото е една частица от нищо...Просто ще стане тор за почвата :)))

"ЗЕЛЕНАТА ДАЛАВЕРА ще бръкне във всеки джоб и направи Китай богат

Добър ден! Ама тия изследвания въобще не се харесват на големите акули, които трябва да смучат огромни пари под благовидния предлог на екологията... Това, че производството на акумулатори е изключително скъпо, енергоемко и замърсяващо се знае мноого отдавна. Немците бяха публикували изследване, че 1 Тесла току-що слизаща от конвейера, вече има въглеродния отпечатък на 10 годишен бензинов Голф. Ама всичко потъва в Екомъглата.. Каквото и да ти говорят, знай че става дума за пари... И накрая, за всичко, го отнася дребният потребител, както винаги!

Освен това, от морална гледна точка - предпочитам да карам бензинова или дизелова кола, произведена от задоволени работници, отколкото да карам електрическа кола, за направата на батерията на която е ползван детски труд.

Те и така не бързат, обаче като ти забранят да я караш а имаш нужда от кола кво прайм?

Е, как и кога ще ги настигнем японците ?

Kliment

Интерсно коя ел. кола се изхвърля след 2 години ? Като се има в предвид че японците(Nissan) дават 8 години гранция на батериите (или160 000 km)

"Твърде малко са моделите, успяващи да навършат 10 години, без батерията да влоши драстично характеристиките си. След това електромобилът трябва да се изхвърли или да се предприеме скъпоструваща смяна на батерията." подобен изказ е смехотворен. ми то и обикновена кола, даже няма нужда да чакаш 10 г, стигат 4-5 и батерията и (акумулатора) сдава багажа и това води меко казано до драстично влошаване на характеристиките и, а реално - не пали, демек и метър не минава без бутане. и въпреки това никой не разглежда варианта с изхвърляне. за десет години една нормално карана кола по 10-20 хил.км годишно и се случват много неща по поддръжка, дори да говорим за чистонова кола. да не говорим, че около 200тате хиляди или към 10тата година, се случват накуп доста скъпоструващи смянки.

Всичко това е вярно но днес гласът на разума е глас в пустиня. "цивилизованият" свят е омотан в лъжи.

Хубаво, че някой се сети да събере малко данни по въпроса и да лъсне истината за новите "еко" коли. С които хората стават роби на банките и си отделят от комфорта и стандарта за да седнат в лъскава нова играчка. Която обикновенно е пластмасова сапунерка с тъч скрийн, маломощна и чуплива, закапсулирана, неподлежаща на ремонт, така че за елементарна повреда се налага да купиш цял агрегат от фирмения сервиз, където ти режат главата! Една 10-15 г кола е много по-здрава и направена от качествени материали. Ако избереш читава такава и я стегнеш, след което я поддържаш, сменяш консумативи, въобще се грижиш за нея ще спестиш абсолютно излишни няколко десетки хиляди лева. И ще получиш същия ефект, ако не и по-добър!

Като ти е толкова смешно, правиш ли разлика между оловния акумулатор на обикновен автомобил и литиевите батерии на хабридните и електрическите автомобили и известно ли ти е какъв е експлоатационния им ресурс?

А, добрутро! Това го говоря от няколко години, без да съм кой знае колко учЕн...

да един акумулатор струва колкото подмяната на една литиева батерия на ел кола ....

Като започнаха пак лобистките кампании срещу старите (бих казал (класическите" коли"), това лято си купих една нова кола (произведена веровтно в края на 2020).Т1 беше от производител, който ме возеше преди 40 години съотношение кубарура /мощностбеше старата 1100 кубика/46 к.с., новата 1000кубика/110 к.с. Със старата изкарах 200 хил. Интерсно с новата какво ще се нарърти, Междувременно минах тхнически преглед на един 30 годишен Пасат (гаражен. гледан) Всичко беше наред докато се стигна до екологията. Механикът мери, вдига колата. гледа отдолу. Питах го "Проблем ли има?". "Не, не.Малко неочаквани показания. Но е първа група. Има си наредба -над 30 години първа група". Аз нямам претенции за групата, но ми стана интересно. Попитах от любопитство колко са показанията. "Не, не по наредбата над 30 години = най ниската категория" Поиска ми телефон да ме подсети за следващия път. Ама мисля да потърся някой който като ми вземе 20 лв за определяне на категория да ми дава показнията, а не да ми говори за "необичайни показания. ама по наредбата..."

Да обобщим - ако няма производство, няма и вредни емисии! Еврика! Сега следва:, обратно в пещерите!

В такъв случай София например би трябвало да е екологичен рай и с най-чистия въздух. Щото масовия автомобил е минимум над 10 години Ама нещо не изглежда така. Иначе за премълчаваните замърсявания при производството на така наречените екологични електрически коли е отделен въпрос.

Добро утро.

Ти въобще не разбираш въпроса.

Важното е търговията да върви и да се събират данъци!

Не разбирам въпроса. Старите коли с изгорелите газове които изхвърлят в атмосферата са супер екологични. Пък новите електрически коли дето само акумулаторите им при производство и при изхвърляне създават страхотно замърсяване. Кое по-точно не съм разбрал? Или не виждам черния Дим дето излиза от колите? Или смога?

Съвременните автомобили определено са с по-ниско качество, даунсайзнати двигатели и пр. Съответно жизненият цикъл им е по-малко. И какво като са по-икономични като разход на гориво, след като за производството им се изискват куп ресурси като стомана, алуминий и пр.

Значи това, че моята кола е на 27 год., а аз я карам от 13 год. не означавало, че съм беден .. Аз съм ЕКО :)

Тоя хахо ако можеше да мисли нямаше да сравнява оловен с литиев акумулатор (явно изобщо не знае каква е разликата) а за съпътстващите дефекти явно електричките нямат такива според "умния" хахо:))))))))

таксито навърта 200К за две години градско и са чао!

Накратко: Има ли смисъл, щом няма значение... ;-)

Мога да добавя още един факт в полза на старите коли. Някои ДВГ от ново поколение имат в пъти по-голям разход на масло, който производителите определят за допустим. За каква екология говорим, ако разхода на масло на новата ми кола е съпоставим с този на стар варбург !?

Нищо не си рзабрал. Замърсяването на въздуха в София се дължи предимно на отопление с каквото дойде и обикновено запрашаване, това е достатъчно ясно ако погледне чвек разликите в замърсяването лятото и зимта а и специализирано изследване излезе, но доста бързо изчезна и никой не му обърна внимание. Друго което не си разбрал е, че хората не ховорят за каране на тотално разбити трошки, които в никоя нормална държава няма да минат годишен преглед, а на нормално поддържана стара кола. Третото което не си разбрал, е че за производството на нова кола се използват голямо количество материали и се отделят вредни емисии, които примерно стара кола ще навакса за няколко години. Четвъртото което не си разбрал е, че тока с който си зареждаш електрическата сапунерка ако е произведен от ТЕЦ - това е просто прехвърляне на замърсяването от едно място на друго, което на глобално ниво няма разлика. И ако ще приказваш локуми за перки и соларки - видяхме ги вече перките и соларките, в цяла Европа индустрията вече реве от цените на тока, а още дори не е станало студено, е те тогаз ще го ядем здравата.

Ако си сложил и газ си още по ЕКО, пък ако гасиш двигателя по надолнището си СУПЕР ДУПЕР ЕКО

Общо взето технологичния напредък на човечеството в последното десетилетие може да се обобще с - Нищо не правим.

Първо, това е изследване на Тойота. Второ- нормално, като използваш нещо по-дълго време по-добре. Обаче Нарочно производителите на коли и други у-ва залагат планирано устаряване точно с обратната цел-да се взимат нови.

Няма Как да разбереш, защото си тъп и прост. Накратко - говори се за автомобили с бензинови ДВГ, не дизелови. После отчита се СО2 отпечатъка при производството на автомобилите. Въглеродния отпечатък при производството на чистите електрички е по-висок от тези с ДВГ. Експлоатационния период на електричките е от 2 до 10 години максимум което в повечето случаи води до пълно бракуване или ако искаш подменяш батерията, която де-факто носи най-високия СО2 отпечатък в електромобила. И за допълнение - една от най-замърсяващите околната среда рециклираща индустрия е тази на батериите, а също и производството им. Днес в света в глобален мащаб се рециклират само 5-6% от литиевите батерии. Допуска се до 10 години този процент да достигне 20%. Разходите за рециклиране на литиевите батерии днес е почти 1,5 пъти по-висок от производствената цена на същата батерия ??? С други думи яко бизнес със субсидии нечии копелтаци с еко-оттенък яко да богатеят.

Трабва ли да си учен, за да установиш това?

Не мисли, че като отидеш при друг категорията ще се промени - наредбата важи за всички. Казали за по наредба, значи по наредба. После иди доказвай, че нямаш сестра. И да ти кажат показанията все тая...

фокус на 15 г 1,6 тдци с евро 4 е по екологичен от чисто нова тесла. Отдавна казаха, че една тесла за да излезе на плюс с парниковите газове трябва да надживее 8 г . И пак остава въпросът от къде идва токът в контакта за ежедневното й зареждане. Същото е и с вятърните генератори и соларите. Много повече замърсяват и потребяват, отколкото произвеждат. Дори в началото има даваха 30 г брейк ивън пойнт на избиване на инвестицията.

Ако са 30 годишни нафтови печки е най-добре. Изобщо всичко над 5000 лева не е екологично.

Прави са хората. Обаче в същото време всички развити държави наказват употребата на стари коли - данъци, по-чести прегледи, тук не можел да влиза, там не можел да влиза. Така за нормалния човек 'там', му излиза по-на далавера да вземе новия модел. Нали и тук така искат да ни го наложат, ама се иска пари, па то няма!

skromna35

Еййй, явно тия от Дир-а са баба Внга номер 2! "прЕдвиждането на съществуващи вече автомобили."

Категорията се определя според вид гориво, ЕВРО категория и години. От там трябва да изпълнява минималните изисквания за да премине. Ако не- връщат те! И на газ да е, и да има 0% вредни, пак няма да е в по-горна категория щото си е 30 годишна. Всъщност за по-старите коли има изключение, че се водят ретро. Не знам дали на д 30 не е в тази графа!?

батериите се рециклират вече на 95% В Германия се отвори и завод за Литии и добиването му дори е в Германия, както и завода на Тесла и всичко това е 2 провинции в източната част. Няма СО2 отпрчатък.

"животът на една кола в страната, от производството до завършването й в автоморга е 13 години" я пак... 13 години си е НОВА кола в България :)))

Цялата им екология се основава на това къде ще изхвърлиш буклука, а не колко ще изхвърлиш... Не може да ми говорят едновременно за екология и модерен живот. Ако искаме екология трябва всички да хванем пещерите и да живеем като индианците.

Нулев въглероден отпечатък при добива на литии и рециклирането на батерии?!?! Ти вярваш ли си?!?! Я се разрови малко да видиш каква енергия е нужна за това и дали енергия от 5 слънчеви колектора на покрива на фабриката стигат за това!!! Ей аман от невежи фанатици! Заради такива като вас, които подкрепят това безумно псевдоекологично малтретиране на хората скоро ще има бунтове!!! Все още няма нищо екологично в електрическите коли, освен личното ти осещане, че не замърсяваш, щото не виждаш ауспух!! А ги налагат като османец ислаяма!! А съм сигурен, че ти нито автомобил ползваш, а си някой захлюпен екоактивист който по цял ден стои вкъщи на студено пред лаптопа!!!

Рециклиране с нулев СО2 отпечатък? Съмнително... А СО2 ли е най- опасния замърсител? Някакви други замърсители дали има, като канцерогенни например?

Вземете и двамата да се пообогатите КАК се рециклират и тогва плямпайте и плюйте. Лития беше фактор когато се носеше от Южна Америка с кораби. Ама дори и това не знаете. Лапайте аспусите и дишайте там. на мене ми е важното В ГРАДА КЪДЕТО ЖИВЕЯ ДА НЕ ДИШАМ ПУШИЛКИТЕ.Както и моите деца. За сведение на невежите тука - НЕ КАРБОНОВАТА ЕЛЕКТРО енергия в ГЕРМАНИЯ за последните 2 годни надминава тази на КАРБОНОВАТА ВЪПРЕКИ ЧЕ НЕ ПОЗЛВАТ ВЕЧЕ АТОМНИ ЦЕНТРАЛИ... говири ми после "за 5 слънчеви колектора" троле

Реалността е следната - колкото по-дълго ползваш нещо, толкова по-добре за екологията. Тук не говоря за разпорени коли, дето оставят масло и сажди 50 метра след тях !! Вместо светът да се съсредоточи към това една вещ да изкара максимално дълго и само да прави части за нея, ние правим обратното - планирано остаряване. Всичко се разпада на момента след като мине гаранцията и цените стават като да си вземеш ново. После обаче ми викат вземи си Еко кола, все едно тя няма да почне да умира след гаранцията?! И за капак - всичко мръсно и опасно го мятаме в 'третия свят', щото да покажем на света колко ние сме Еко, а другите били мръсни. Лицемерие на всички нива!!!