Топ 5 на най-лошите съветски изтребители
Използването на неправилни материали понякога се допълвало от инженерни грешки
Обратно в новинатаКоментари - Топ 5 на най-лошите съветски изтребители | IT.dir.bg
Коментари
Малко инфо за прелетелия 900 км Миг-23 без пилот. Понеже прочетох за язвителни коментари и спекулации по случая. Самолетът е руски и излита от източна Полша на тестов полет след ремонт. Въоръжен само с учебни снаряди за тежест. След излитането падат оборотите на двигателите безконтролно, светват аларми. Пилотът решава, че има сериозна повреда, насочва самолета към морето и катапултира. Самолетът обаче не пада, а се издига на 12 км височина и сам започва да лети на запад с оптимална скорост. Преполага се заради настройките на крилата. Апаратурата "свой-чужд" работи и поляците не му обръщат внимание. Решават, че това е поредният недисциплиниран руснак летящ за ГДР без да ги уведоми. Източно-германците постъпват по същия начин. Усещат се, че нещо не е ред едва когато самолета вече е на границата със западна Германия. Там го пресреща двойка западно-германски изтребители. Именно те докладват, че самолетът е без пилот. От земята не им разрешават да го свалят, защото районът е гъстонаселен и въобще не е ясно къде ще паднат парчета и евентуално въоръжението му от 12 км. височина. Самолетът прелита ГФР, влиза в Холандия и после в Белгия. През цялото време са го придружавали изтребители. Останал без капка гориво самолетът пада върху една къща и убива един младеж. Това си е един инцидент със самолет, поредица от техническа неизправност, случайности и небрежност с фатален край. Много военни се прощават с пагоните си. И е единиственият случай в който руснаците плащат солидна компенсация без да оспорват размера й. Има и други случай когато пилот напуска/катапултира от самолет и го оставя. Например пак в тези години в Антлантическият океан от един транспортен кораб забелязват падащ самолет. Започват да търсят пилота. И други кораби се насочват към района да помагат в спасителната операция. Чак след 7-8 часа от Англия им съобщават, че самолетът е бил Сий Хариер и без пилот за спасяване. Бил катапултирал.
Абе, защо направо не се върнахте в Каменната ера, да давате примери за прохождащата авиация!? Смешници... Сякаш, краварите, например не са имали провали в тази материя или немците или французите или британците… Никога не съм бил русофил, ама тая евтина пропаганда вече взе да втръсва!!
Навсякъде върви пълна АГИТАЦИЯ за да повярват хората на ЦвЦв ,за да изпълне заповедтта на господарите си ! Не ни трогват такива хибридни статийки , МиГ и СУ , най-добрите истребители за сега в света ,а всичко друго е менте !
изключително некомпетентна статия... за МиГ 23 (всички модификации, защото те са над 20) имаше много сериозно настояване от страна на НАТО да бъдат нарязани, защото представляваха сериозна заплаха. Аналогичен е британският Торнадо, който въпреки че е с по-слаби характеристики е все още на въоръжение в Кралските ВВС. ЛаГГ-3 - да, не е по-добър от германския Ме-109, но и повечето британски, френски и американски самолети от онова време не са по-добри. Което не означава, че германците не капитулират.
SpaceX летят с руски двигатели. Американските астронавти - с руски ракети.
А Роскомикс летят с американски двигатели. Спейс Х летят само с двигатели Мерлин, които са по добри от който и да е руски двигател с невиждано отношение тяга собствено тегло от 200.
Сериозно ли бе? А що купуват ор руснаците двигатели на поразия? Щото не мога да си направят сами. Тоя еврейски смешник Мъск има достъп до всички технологии и ноухау в говедаристан и пак не може да се справи. Там държавата изсипва милиарди. Ефект - нулев. Или гърмят или падат степени в океана. Като резултат никой астронавт на НАСА не смее да се качи на тия ракети. На всеки му е мил живота. Даже и на говедарите
Какво казва статисиката: Авариите на Ф-16 са от 3 до 10 пъти по-малко от авариите, на който и да е руски боен самолет. На всичко отгоре летят по около 8000 часа или с по 12 пъти повече летателни часове от руските таралясници Миг-29 с 600 летателни часа на двигателите. Руслямските самолети са с около 1000 часа полети на едно разбиване, докато Ф-16 е с 15000 часа полет на едно разбиване. От Миг-29 са произведени 1600 броя от които в момента работят около 400, докато Ф-16 са произведени 4588 от които активни са 2950 и 637 на склад, т.е. едва 1 от всеки 4 Миг-29 все още може да лети, докато при Ф-16 летят 3 от всеки 4 произведени самолета . Отделно във въздушен бой нито един Ф-16 не е свален докато Миг-29 са свалени десетки. Статистиката при Миг-23 е още по отчайваща за Руслямска държава. Дори при СУ-27 от произведени 809 броя активни в момента са около 280 до 315 броя, всичко друго е паднало, свалено или непоправимо. Или в най-добрия случай са оцелял един на всеки 3. А това били най-добрите самолети на Руслямска държава и те по статистически данни са на нивото на най-лошите американски самолети.
а ще има ли Топ 5 на най-лошите съветски перални Топ 5 на най-лошите съветски юрии Топ 5 на най-лошите съветски телефони Топ 5 на най-лошите съветски коли хайде топ 3.... че нямат 5 от тях
една китайска ютия в русия е 2 пъти по евтина отколкото тука бе . тва е благодарение на европейските мита и такси
Ами отиди да живееш в Русия, кой те спира? Или си направи контрабанден канал и си внасяй ютии без мита и такси.
питайте мен.Преди години работех в Бенина близо до военното летище пайон Бенгази-Либия.Арабите масово купуваха МИГ 23 и масово катастрофираха с него в съседните нивя, най-често като се забиваха в тях.А ние се обзалагахме,ще излети ли или ще се забие .
Тази статия да не е отговор на интервюто за f-16.Идете на f-16.net и прочетете колко аварии са станали с f-16.
виж какво глупаче погледни колко боя са спечелили руските и американските изтребители по модели. Само това има значение. не ме интересува колко пъти си паднал в банята а дали си добър на ринга. точка по въпроса.
Четем, че авариите на Ф-16 са от 3 до 10 пъти по-малко от авариите, на който и да е руски самолет. На всичко отгоре летят по около 8000 часа или с по 12 пъти повече летателни часове от руските таралясници Миг-29 с 600 летателни часа на двигателите. Руслямските самолети са с около 1000 часа полети на едно разбиване, докато Ф-16 е с 15000 часа полет на едно разбиване. От Миг-29 са произведени 1600 броя от които в момента работят около 400, докато Ф-16 са произведени 4588 от които активни са 2950 и 637 на склад, т.е. едва 1 от всеки 4 Миг-29 все още може да лети, докато при Ф-16 от 3 летят от всеки 4. Отделно във въздушен бой нито един Ф-16 не е свален докато Миг-29 са свалени десетки. Статистиката при Миг-23 е още по отчайваща за Руслямска държава. Дори при СУ-27 от произведени 809 броя активни в момента са около 280, всичко друго е паднало, свалено или непоправимо.
бла бла бла... а днес SpaceX изпрати в орбита и последните 8 сателита на Иридиум. Така санаха 75 от 75. А вие тука защитавайте консервените кутии на СССР които са спрени от производство преди 30-60 години.
Руснаците изтреляха преди няколко дни ракета със спътници, е и ? Кво кат лудите кравари са изтреляли ракета, която по чудо не се е взривила! Всеки знае колко са ненадеждни краварските бараки, затова и никой не ги обсъжда.
Абе наАКания боклук, последните 3 години САЩ имат 86 изстрелвания и нито един провал, докато Руслямска държава са с 59 полета с 4 гръмнали ракети. Протон имат 9% провали, докато Фалконите примерно са с 1%
2019 г. сме какъв миг 1 и какви якове и лагове ви гонят?!? Вижте за времето им дали са били добри или лоши, а сега говорете за сегашните модели. По тъпа статия не може да се напише. Или ви е страх ,че миг 2 може да се окаже по добър от ф16 модификация пъпеш и тичате пред вятъра?
четейки материала оставам с впечатлението, че МиГ 23 е първият автономен самолет със СТЕЛТ технология, да прелети 900 км над вражеска територия и да не го усетят, та това си е постижение
СУ-29 от ЧЕТИРИ БРОЯ за две седмици се разбиха ТРИ при кацане на димящия самолетоносач за 2 семици и 30 полета. Това са най-добрите самолети на Руслямска държава. Най-лошите американски били такива, защото не успявали да се приземят на смолетоносач венъж на ХИЛЯДА пъти.
Най ми се яде , ама по ми се.......... Нови висоти във военната журналистика- "макар и по някои показатели да е по-добър от Harrier - съветският самолет е доста по-бърз." Чета и се пуля с обратна захапка.....
Тая статия все едно я е писал Цецо Цветанов! Най големия разбирач на аероплани! А те щото другите нации всичките им самолети са успешни и с дълъг ресурс и лесни за подръжка :))
Ами миг29-изтребител за отбрана на далечната приводна станция?!? Щот по далече не може да иде да се бие.
За изсттебители питайте бай Пешо от кварталната кръчма той знае и за Миг и за Су и особено много за F
Мче то добри има ли? Известни са само с наглостта на пилотите, изпълняващи заповеди с риск за живота си.
За краварските щайги ли говориш? За ридаещите запдногермански вдовици, загубили свойте мъже-пилоти на летящия краварски ковчег Ф-104, за тях говориш, нали?:) Здравей Ф-14 Производителя на вдовици, и здравей Ф-16 летяща тухла!
Аз съм виждал F14/ 2бр. /над главата си, като военен моряк/бяхме заедно с руски кораби в Средиземно Море/ мога да кажа че си бяхме живи мишени, също и F104 турски ,така че не пиши простотии, ако ти е възможно ........
За МиГ 23 информацията е лъжа, а като се гледа класацията ... Ми браво на руснаците , ако това са им "лошите" самолети значи наистина са едни от най-добрите производители на изтребители ш света. Знаем, че Ф-35 е копие на ЯК 141 - просто в зората на демокрацията американците са работили заедно с конструкторите от ЯК. :))) Ф-35 е смешен самолет за много пари, който го продават силово на страните от НАТО, както силово ни наложиха на нас Ф-16. После нека пак американците да ни лъжат за свободния пазар, за конкуренцията и за това, че печели този с най-добра оферта :))))
'американците са работили заедно с конструкторите от ЯК'. Не са. Просто са купили за смешните $500 000 техническата документация с резултатите от изпитанията на няколкото протипа. Подемната система на F35 е с вентилатор (няма нищо общо) и е разработена не от американците а от Rolls Royce. Апропо, Як къде е днес, хм? Там накъдето отиват и МиГ и Ил - в Историята.
Като не знаеш мойто момче, не шитвай твойте глупости, а? Краврите купуват цялата техническа документация на Як-141 от руснаците КБ Яколев. Преди това жалкарите, 40 години се опитват да създадат свръхзвуков самолет с вертикално излитане и кацане, и не успяват..РУСНАЦИТЕ УСПЯВАТ! Трябва да си сляп дебил или малоумник, за да не видиш най малкото визуалната прилика между Як-141 и това кошче за смет Ф-35. и да те светна нещо, двукилевия стабилизатор с разположено между него сопло си е чисто ОЧЕВАДНО копие от руския Як-141, да не говориме за разположението на подемния вентилатор зад пилотската кабина с отварящите се люкове като при Як-141 и Як-38. Квото и да серете прости козяци, фактите са си факти. като не знаете, не пишете.
стига сте повтаряли тази лъжа бе. Истина няма да стане. Значи казваш най-скапания проект които СССРе имала и го е затворила след 4години (87-91ва) щото виждаш ли бил много добър. И точно него го окрали руснаците и сега куцо и сакато се натиска да купува от тях точно този модел. Абе вие акъл имате ли бе?? Кой ви избира и кой ви плаща бе?
За съжаление Миг 23 беше основен многоцелеви самолет на българските ВВС. Много пари на вятъра, снеха ги от въоръжение. А страните купили по това време Ф16 още ги ползват.Все пак друго си е да имаш самый лучший во всем мире...
От Съветския съюз до Белгия 900 км. Ами той автора май много бягал от часовете по география.
Мдаммм... Щом такива самолети като МиГ-23 и ЛаГГ-3, и двата абсолютно боеспособни, са изкарани като най-лоши, предлагам следващата статия да е за най-добрите. Между другото Як-38 въпреки недостатъците му е голям пробив за времето си.
'Як-38 въпреки недостатъците му е голям пробив за времето си' Не само че е бил абсолютно безполезен, но е нанесъл огромна вреда и на флота. Хвалбите на Яковлев че щял да направи пълноценен самолет с вертикално излитане води до грешната концепция за недосамолетоносачи като Киев вместо пълноценни като американските. Отделно че летците са отказвали да летят с него след като е напълнил 1 гробище с техни колеги..
Има само едно име за руските самолети "коптори" всичко друго е дрънканици.
Ти виждал ли си руски самолет на живо? Или американски ? А пилотирал ли си руски или американски ? Май приказваш супер глупости щото много са ти измили мозъка електроните игри.
То затова от руските коптори лудите крави яко пълнят гащите, а уж летят на най-добрите летящи ковчези в света! Колко сълзи са пролели западногерманските вдовици и колко са проклинали краварския летящ ковчег Ф-104 Правещия вдовици.
Не ни занимавайте с руски боклуци. Снощи израел отново е нагъзил сирийците край Дамаск. Всяка седмица Израел безпрепятствено унищожава каквото си поиска в Сирия. И това е факт. Няма никакво руско, или сирийско ПВО. Няма заключено небе над Сирия. Това са лъжи само за руските алкохолици.
Ще ти се! Всичко, което е било над зоните, охранявани от ПВО е дало фира.
Така ли? Виж тииии...То затова сигурно усраелските свине не смеят вече да навлезат в сирийското въздушно пространство, а самолетите им изстрелват само ракети прикривайки се зад цивилни лайнери...То и от тия юдейски ракети 16 на брой само две не са свалени....А краварските бараки Ф-16 и Ф-15 падат като летящи ковчези, сваляни дори от старите съветски комплекси С-200 Вега от 60 години на миналия век. Дори краварската барака Ф-35 беше повредена от такъв, та еврейските гниди побързаха да го извадят от зоната на бойните действия преди две години:) То той Ф-35 и не лети много де:)
Какво са свалили? Аз освен за един руски Ил свален и един Ф-16 за други не се сещам, бе говньо. Съветските комплекси гърмят един след друг, включително и руските С-300. Митичните руслямски комплекси успяват да свалят основно свои самолети. А сега дори не виждат Ф-35 и стрелят на сляпо каквото уцелят. Сега се надяват пак някоя птица да повреди някой самолет за да го обявят за успех.
F-16 е копиран от МиГ-23 с първоначалните му дефекти. МиГ-23 1965, F-16 1970
В русия върлува нова неизличима смъртоносна болест: Путинизм головного мозга...Да си русофил значи да подкрепяш отровителите, Асад, да мразиш САЩ и Европа, да славиш Ленин, Сталин, комунизма и православието, КГБ, ЧК, ГРУ и Рамзан Кадиров. Пълна шизофрения.
Да си козяк значи да си платена краварска гнида, да ходиш да целуваш паметника на лудите говеда бомбардирали София и убили и ранили десетки хиляди българи! Да се въргаляш в прахта пред паметника на говедарските убийци в Южния парк в София, и да им лижеш подметките с език за няколко цента, и да се оплакваш че лудите говеда са убили малко българи при бомбардировките на София и България през 1944-1945.
Какви глупости говориш бе? Миг-23 е с 2 двигателя, а F-16 - с един. Миг-23 е с променлива стреловидност на крилете, а F-16 - не. Капакът на кабината на F-16 е издигнат над фюзелажа, за да има пилотът видимост на 360 градуса, а на Миг-23 кабината е свряна надолу като на Миг-21.
Информацията за българските истребители, леки коли, ракети, влакове, градове с широки улици и размерите на еднократна помощ след раждане на дете. Тръгнали са те да търсят кусури на кого ли не, а сами са в тотална мизерия и кочина мръсна. Баси и наглостта!
ще ги сравняваме по природни ресурси, територия на държавата или по население. А родиноотстъпнико и руска подлого?
Вторият свръхзвуков самолет в света е сглобен в "Капрони-България", Казанлък през 1943г - Месершмид. Тогава фабриката вече е държавна а германците от съображения за сигурност сглобяват вторият си свръхзвуков самолет в Казанлък. Оказва се, че главният инжинер на фабриката е италиански КОМУНИСТ и на Девети 1944г бяга при комисарите с чертежите. Така руския МИГ15 е дялано копие на казанлъшкия Месершмид но с допотопни двигатели и ламарина. Ще минат години преди алуминиевите сплави да станат на самолети а "реактивните" МИГове да станат реактивни.
Веднага става ясно, че ЛаГГ-3 отстъпва драматично по всички показатели на немския Messerschmitt Bf 109...Абе автора..Вземи се в ръце момче, и не пиши глупости! Да! Месера е превъзхождал в някои характеристики ЛаГГ-3, НО НЕ ВЪВ ВСИЧКИ!!! ЛаГГ-3 е БИЛ МНОГО, АМА МНОГО ПО ДОБРЕ ВЪОРЪЖЕН ОТ Ме-109! Ме-109 е имал 15мм картечница и две 7.7мм картечници! ЛаГГ-3 е имал едно 20мм оръдие, две 12.7мм картечници!!!! И още две 7,62 мм картечници СуперШКАС с двойно по голяма скорострелност от немските! Я се сети кой е по тежко въоръжен! ЛаГГ-3 е бил и по здрав от Месера и по трудно се е пали заради делта дървесината. По хоризонтална маневреснот са били равни а по вертикала и по скорост Ме-109 е бил по-добър. факти които ги има написани в нета. А да, и още нещо! ЛаГГ-3 е имал двойно по голям обсег! Затова и е бил с по ниски характериситики от Ме-109, преди да му добавят допълнително резервоари и гориво, ЛаГГ-3 е имал сходни характеристики с немския Ме-109.
са били аматьорски самоделки пред технологичният Месершмид. Доказва го началото на войната - съветските летци са нямали шанс пред технологичните месери и отлично обучени немски летци. Германия напада СССР само с асове.
Краят на войната е показал, че Сталин не е успял да завладее цяла Европа. А след края на войната? Къде е победителят СССР и къде са победените Германия и Япония.
Бате, бате..тъпо парче си! Тъпо, най-тъпо и най-дебилно! Като не знаеш Кончи, което дори не е ходило в казармата, не се е интересувало от техника и изобщо не знае за какво става дума, просто не сери! Да те светна нещо! От тези така наречени самоделки, швабите, италианците и японците яко пълнят гащите по време на войните в Испания Халхин Гол и езерото Хасан. Съветския Поликарпов И-16 през 30 години на 20 век е бил първия в света изтребител моноплан, с прибираем колесник, затворена кабина, бронезащита, и свръхскорострелни картечници ШКАС...По това време западните говеда са имали само някви бараки биплани, без броня и с по две слаби картечници, летящи със скорост близо 100км по малка от тази на И-16 Ратта. Първите серийни на Ме-109 отстъпват на И-16, и чак след края на войната в Испания, се появяват по модерни месери. Съветските бомбардировачи ТБ-3 са първите в света четримоторни моноплани с, както са първите в света и руските четримоторни бомбардировачи Иля Морумец. Така че кат не знаеш, не сери.В началото на втората световна война съветските Як-1 са с близки показатели до тези на Ме-109, а съветските МиГ-3 са превъзхождали Ме-109 по всички показатели на височина над 5000 метра. ЛаГГ-3 е превъзхождал Ме-109 по въоръжение, обсег и здравина, отстъпвал е по скорост и набор на височина. Единственото предимство на немците е, че са нападнали изненадващо, и са унищожили руските самолети по летищата.Към края на войната, руските Як-3 и Ла-7 превъзхождат немските витлови самолети тотално. Немските пилоти от Луфтвафе са имали специални инструкции, при никакви обстоятелства да не влизат в бой с Як-3, защото това е значело сигурна смърт. А никой през втората световна война, не е имал такъв самолет като щурмовика Ил-2.И това са факти, които всеки нормален човек може да провери в източниците достъпни в нета.
Е що е повтаряте тази информация По света има стотици самолети където неса видяли голям успех.
...мдааа, обожавам когато "видни" прредставители на нацията изобретила чушкопека, докато люпят семки се изказват по теми като авиация, космонавтика и т.н. Сигурен съм, че "експертната" им помощ е високо ценена от конструкторските бюра на авиационните производители. Айде сега "експерите" да си сипят по една гроздова, да набият жената и да си пуснат чалгийка, инак какви "експерти" са?
мноу лош тва як 38 и най-вече наследниът му Як 141 дето го копираха "най-великите" авиатори и напраиха F-35 ...дето и той много не летял разпраят хих
вЕрваш ли си? И що тогава ЯК 141 не го продават на куцо и сакато, ами глупавите народи купуват Ф-35? :))) ей... като почнете с измишльотините та нямата спирка бе деца глупавички.
Мнооо просто мунчо! Защото корабите на които се базират Як-38 и Як-141 биват разпродадени на китайци и индийци! те и затова сега имат самолетоносачи, защото това са бившите руски самолетоносачи! А малоумно кочни кат тебе, да вземе да прочете как лудите говеда и за 30 години не успяха да направят свръхзвуков самолет с вертикално излитане и кацане, и затова купиха цялата техническа документация от конструктурското бюро на Яколев..Ф-35 едно некадърно копие на Як-141.
много тъпо парче си бе нАКан... големи измислици. Най-големия провал на русия които едва лети 4 години бил копиран от САЩ след 30 години и цял свят се напира да го купува. А Су57 дори индийците не го искат. Много глупаво дете си ей.
малоумните комунопитеци измъдряха всякакви идиотски лозунги като "съветските болни са най-здравите болни". те така и с руските самолети, дето уж са по-малко лоши от западните
охранявах МиГ -23 на Чешнингирово със зенитната батарея няколко години на ротационен принцип Нямам впечатлението или отзиви от летците че е калпав самолет Един още стои на пиедестал на стария международен път Пловдив -Хасково на разклона за Чешнингирово А за ЛаГГ-3 просто е проектирван за мотор М-107 но не са успели да го построят навреме и се е взело решение да го пуснат с по слабия М105 Същият е използван при ЯК- 1 и ИЛ-2 поради което е имало недостиг на мотори от серията М-105 което принуждава руснаците да спрат производството на ЛАГГ-3 положението в последния момент спасява Швецов който предлага на Лавочкин мотора АШ-82 доста по мощен с въздушно охлаждане Получава се ЛА-5 -отличен самолет който ако не превъзхожда то поне не отстъпва по нищо на немските При ЛА-7 вече на спокойствие и без заплаха от спиране на поточната линия го доусъвършенстват външно поради бързането при преминаване от редови с водно на звездообразен въздушно
Така де, само че Ил-2 е летял с мотор АМ-38 (не М-105), който първоначално е бил монтиран на МиГ-3.
МИГ 21 и МИГ 23 НАИСТИНА СА СТРАШНИ. Излитат и не се знае в коя къща ще кацнат. В много населени места в България има самолети МИГ 21 и 23 като надгробни паметници на загинали в мирно време пилоти. Няма руски самолет при който сигурността на пилота да е по важна от военната мощ . Изобщо руска работа - зделано.
F104 половината от пилотите си оставят жените щастливи вдовици
Статистика до 2015 без излагациите на Русия в Сирия. Победи-загуби-свален от земята: F-16 Falcon 76-1-5 F-15A/C/I/S Eagle 102-0-0 F-14 Tomcat 135-4-4 F-4 Phantom 306-106-545 MiG-21 240-501-ххх MiG-23 25-102-ххх MiG-29 6-18-1 Е тука се разбира кой самолет колко струва. Това какво има на хартията като го чертали, колко бомби носил, колко бързо летял - ала бала. ТОВА ТУКА Е СТАТИСТИКАТА !!! РЕАЛНО КОЛКО ЕДИН ИЗТРЕБИТЕЛ Е ДОБЪР Е КОЛКО ДРУГИ САМОЛЕТА Е СВАЛИЛ !!!!
Юного интересна статистика браво че има и смислени постове тук. Интересно е че F4 fantom 2 е с най лоша статистика, предполагам заради войната във Виетнам. Но там противникът му е МИГ-21 Лошите резултати на МИГ-а са вероятно при използването им от развиваши се страни.
погледни пак. 306 победи на 106 загуби??? я пак помисли. миг-21 240 победи на 501 загуби. прав си само кой на кого е бил противник тогава.
Ти си олигофрен мойто момче! Я сега кажи, колко ракети земя въздух тип Стрела, игла, Верба са изтреляни по краварските самолети, и тогава сери! И твоя пост е напълно безумен! Няма никакъв смисъл! Деби като тебе, знае ли аккво значи числено превъзходство а? Я кажи колко самолети са имали иракчаните, сирийците, виетнамците и колко лудите кравари, които не нападат никоя страна, ако нямат поне десет пъти по голяма превъзходство!
Малоумник... не можеш ли да четеш бе?????????????????? ба си педьото глупав. Пише Победи-загуби-свален от земята ПОБЕДИ ЗАГУБИ СВАЛЕНИ ОТ ЗЕМЯТА ЧЕТИ БЕ ЧЕБУРАШКЕ !!!
Колко самолети имат ИД че ви трябваше С400? Не че върши работа? Не бяха ли там руснаците да се бият с ИД? Май не. Видяхме че само срещу АН-чета вършат работа. Сирийците ги правят на луди гъби.
То затова вече и усраелкците не летят над Сирия, ч3е нали им паднаха няколко летящи ковчега Ф-16 и Ф-15..Дори една барака Ф-35 повредиха с някакви съветски антики като С-200.
Тук не съм съгласен по две направления: Първо, Миг 23 е бил страшилището за Нато. Неслучайно новите ни натовски приятели настояват безпрекословно да го нарежем! И да оставим Миг 21! И това преди да нарежем ракетите и да раздадем танковете! Колегата е боен пилот-изтребител от Доброславци. Вярно-О.р. подполковник. Живота му е минал с Миг 21и 23. Та той казва-21то беше много бърз, вярно, но трудно се управляваше във въздуха, кацаше с опасно висока скорост...В сравнение с него 23 беше като мерцедес! Второ-ЛаГГ 3. Той лети до 1943 година, като останалите бройки са изтеглени от фронта в ПВО на Москва.В ръцете на опитен пилот може да бъде опасно оръжие. Това твърди самият Герхард Баркхорн с 300 свалени съветски самолета... През 1942г в околностите на Сталинград на Ме 109Ф той се среща със самотен Лагг 3. Част от неговия разказ: Една привечер близо до линията на фронта атакувах самотен съветски изтребител. Руснакът прие боя и веднага разбрах, че с него няма да бъде никак лесно. Двамата описвахме във въздуха всички мислими и немислими фигури на въздушния пилотаж но напразно. Той не можеше да ме улучи, нито пък аз него... Разделихме се само защото свърши горивото. След около 40минутна схватка като кацнах на летището едва излязох от кабината, а потта така струеше от мене, все едно се бях къпал с дрехите... Руснакът летеше на Лагг 3, и по всяка вероятност принадлежеше към някой от гвардейските полкове, наскоро предислоцирани в района... Толкова за Лагг 3....
Сигурен съм, че разбираш руски Вспоминает Виктор Синайский: Самый неприятный самолет - это «ЛаГГ-3». Ой, неприятный самолет. Тяжелый, со слабым, нежным мотором М-105. На «Лаг-3» летчики не любили летать, но потом свыклись - ну, что сделать. Правда, вооружен пушкой и Давидков даже на нем умудрялся сбивать. В 42-м году был очень тяжелый период и «ЛаГГ-3» все-таки достойно себя вел. Но потери у нас были больше, чем на «Ил-16». Подготовка «ЛаГГ-3» к вылету требовала больше всего времени по сравнению с другими самолетами. Все цилиндры двигателя должны работать синхронно - не дай бог сбить газораспределение! Нам строжайше запрещалось туда лезть! Вот у АШ-82 газораспределение на каждом цилиндре - его легко настроить. Зимой с моторами водяного охлаждения была сплошная морока. Антифриза не было. Гонять двигатель всю ночь не будешь, приходилось под утро заливать его горячей водой. https://iremember.ru/memoirs/letno-tekh-sostav/sinayskiy-viktor-mikhaylovich/
Толкова са добри МиГ 23, толкова са страшни за НАТО, че Русия ги снема от въоръжение 1994 г, че инаече са много силни и равновесието в света е нарушено... За ЛаГГ 3, дето в ръцете на опитен пилот може да бъде опасно оръжие. Това и бебе го знае. Аз например мога с джобно ножче да те победя ако ти си с танк Т34. Това означава ли, че джобното ножче е по-добро от танка?
Да, само дето ЛаГГ-3 не гори разбираш ли! Ама изобщо! Въпреки че е направен от дърво, да но това дърво е делта дървесина! И там където месера ще пламне или ще падне надупчен от снаряди, ЛаГГ-3 още е продължавал да лети! Да не говорим, че въоръжението на ЛаГ-3 е било доста по добро от това на Ме-109. Мето е имал една 13мм картечница и 2 7,7мм а лага е имал батарея от едно 20мм оръдие две 7,62мм картечници супер ШКАС с почти двойна по голяма скорострелност от немските и още една две 12,7мм картечници! Допълнително и ракети въздух въздух РС-82, та ЛаГ-3 е порил немските бомбардировачи като консерви.
Не "лакиран гарантиран гроб", а "ковчег". Гроб на руски значи ковчег на български. Ама кой да учи?
За съветските изтребители е трябвало да търсят още от времето преди Втората световна... а американските са ги събрали само от Виетнамската война;)
Авторът на статията май нещо се е объркал! Не е коректно изобщо да се сравняват Миг-23 и Ф-111. Единият е "чист прехващач" а другият тактически изтребител-бомбардировач. МиГ-23МЛА и МЛД бяха изпипани машини и нашите пилоти от Габровница и Доброславци можеха да "смачкат" всеки западен опонент от същия клас. Говоря за 80 те години.
Бе каквото и да си пишете тука, американските топ 5 най-лоши изтребители са 5-пъти по-лоши и от най-лошия съветски изтребител.
Пак пада яко триене на фактите, като този, че американските са много лоши, щото от време на време не успявали да кацнат на самолетоносач, докато най-добрите Руско-съветтски СУ-29 за 2 седмици от 4 броя три се разбиха на димящия самолетоносач. Въпроса е съответно наистина ли най-скапаните американски самолети са по-добри от най-добрите руски.
И в същото време се разбиха поне 2 американски на самолетеносачи. Единият май някъде около Персийският залив, а другият бе F/A-18E Super Hornet на самолетоносач "Карл Винсън". На руснаците самолетоносачи не им трябват. Те са за нападение. Има вече разбил се Ф-16В, а още при тестовете Ф-22 завършва на пистата по корем.
Не знам колко е бил скъп за поддръжка МИГ23 но аз служех на летище, където си ги поправяхме сами. Имахме си цех/хангар и механиците си ги ремонтираха. Вярно, не най-сложните неща, но си ги правехме ние, не ходеха за щяло нещяло до СССР. Сега като купим F16 къде ще го правим? В БГ няма да можем и винтче да затегнем, убеден съм.
За МиГ 23 не е точно така последните варианти на миг-23МЛД превъзхожда f-16А по почти по всички показатели. Като се започне от скорост Ускорение набор на височина въоръжение и почти същата маневреност по хоризонтала. Проблемите при ЛаГ 3 и МиГ 1, идват от липсата на дур алуминий за производството им просто Съветската промишленост не успява да произвежда в достатъчно големи количества дуралуминий и той се използва основно за съветските бомбардировачи Иначе от миг 1 произлиза относително удачния височинен прихващач миг-3 out ЛаГГ 3 излиза страхотния фронтови изтребители Ла 5 и Ла 7. Същото се отнася и за съветския изтребител с вертикално излитане и кацане як 38 по характеристики се приближава до Британския си хариер а вече от него произлиза отлични як-141 който Всъщност си американците клонират превръщайки го в неуспешният дефектоносец f-35
А да и да добавя су-7 си един съвсем нормален за времето си изтребител-бомбардировач бойния товар от два тона е стандартен за ударните самолети по това време.
той не е и изтребител ама чукча (дир) писател, дир не читател