Коментари - Турция е втората страна в НАТО с бойни амфибии | IT.dir.bg
Коментари
В България се произвеждаха бойни самолети, преди да ни покоси приятелството на руснаците...
Амфибия със 7 възела скорост??? Или има печатна грешка или нещо не е наред с амфибията :)
Като си имат амфибии, могат да бомбардират Сирия когато и както си искат и никой не може да им налага санкции. Дано не решат да бомбардират и Кърджали, че тогава НАТО няма да ни защити.
Няма река до Кърджали, която да им свърши работа! Просто турците са направили продукт, който ще се продава според мениджмънта им.
Например? Произвеждали са се самолети ЛаЗ, които са били по-скоро учебни. Това естествено не трябва да омаловажава постигнатото, напротив.
В Държавната самолетна фабрика са произвеждани следните типове самолети. „ДАР-9 Синигер“ е произведен през пролетта на 1943 г. В 3 последователни серии са построени 40 броя самолети. „Авиа-135“, чехословашки изтребител – доставен на части. Монтирани са, изпитани и предадени 12 броя на Въздушните на Н.В. войски. „ДАР-10“ е замислен като дивизионен разузнавач. Неговата разработка е започнала в ДАР, но прототипът е изграден в ДСФ. Това е високоскоростен моноплан, маневрен, със сигурно управление, бързо набиращ височина. Инж. Петко Попганчев, който изпитва машината, свидетелства, че този самолет е по-бърз от „Авиа-534“. Прототипът е унищожен при катастрофа в мъгла през 1942 г. „ДАР-10Ф“ е разработка на инж. Ц. Лазаров. С двигател „Фиат“ самолетът има скорост 460 km/h и притежава качествата на много добър многоцелеви самолет – за разузнаване, за щурмови действия, за бомбардиране (хоризонтално и с пикиране), за въздушен бой. Самолетът е изпитан от инж. Попганчев през март 1945 г. Въпреки върховото конструкторско постижение, този самолет не влиза в серийно производство. След войната ВВС се готвят за превъоръжаване на армията с нов тип самолети, произведени в СССР и с реактивни двигатели. „Лаз-7“ и „Лаз-7М“. Самолетът е конструиран от инж. Лазаров и колектива му от конструктори по повод участие в конкурс за учебни самолети с двигател до 160 hp. Двуместен моноплан долноплощник, предназначен основно за първоначално обучение и квалификация на щурмани и военни пилоти. Това е изключително успешен учебен и учебно-боен самолет и е най-масово произвежданият летателен апарат в България. В серии са произведени общо 160 броя „Лаз-7“ и 150 броя „Лаз-7М“. Независимо от търсенето на международния пазар на този тип самолет, производството е прекратено през 1954 г. със закриване на самолетното производство. „Лаз-8“ е четириместно въздушно такси. Представлява моноплан долноплощник и е изработен само прототип в чест и като подарък от самолетостроителите на провеждания конгрес на Българската комунистическа партия през 1948 г.
Не можах да намеря много данни за тази ZAHA, но като го гледам снимката - най-обикновен плаващ въоръжен верижен транспортьор. Който може да преплава разстоянието от десантния кораб до необорудвано крайбрежие (0.5 до 1 км максимум). И да поддържа с огън спешаването на пренасяното отделение (а може би и повече, 10 човека ?). Сложили са му гордото название MAV, но това не го прави друг клас машина. Няма принципна разлика с МТЛБ, който се произвеждаше и в България, преди половин век още ... При това на въоръжение в Турските ВМС гледам са "цели" 27 броя. А от МТЛБ са произведени 55,000 бройки. А в БА и до ден днешен имаме 150 бройки. Гледам тази ZAHA - с дистанционно управляем стрелкови модул, 12.7 мм. На МТЛБ колко бойни модули са слагани - десетки. И с 12.7 и с 14.5 мм и с 25 мм, и с 30 мм. Фабрични или самоделни, и ръчно и дистанционно управляеми ... Прочее хиляди МТЛБ в момента воюват в Украйна, и от двете страни. Лека, евтина, надеждна машина. Проходима, плаваща. Транспортира, съпровожда, управлява. Аз лично ѝ намирам само един недостатък - когато върви вътре не може да се спи. Голям шум и вибрации. Какво да я правиш, верижна ... Но воюва добре ! Така че - плюс за рекламата на турската техника. Но и след 50 г. още не са надминали нашите оръжейници. При това техните "съюзници" не ходеха по техните бази да режат де що видят.
преди плаване на МТЛБ-то има към 1 час потготовка за плаване. има ъгъл на влизане във водата, който трябва да е много малък. нашите успяха да потопят едно и после източваха язовира
Първите доставки на съветско оборудване пристигат веднага след края на ВСВ и се състоят предимно от витлови машини, като Илюшин Ил-2 (120 Ил-2 и 10 Ил-2У), Илюшин Ил-10, Туполев Ту-2. До средата на 1950-те години тези машини са изведени от експлоатация, тъй като Корейската война маркира началото на „реактивната ера“. След 1955 г. идват нови доставки, включващи изтребители Миг-15, Миг-17, МиГ-19, бомбардировачи Ил-28, както и първите хеликоптери Ми-1. Голяма част от тези машини са снети от въоръжение през 1970-те години, когато започва нова вълна на модернизация. През юни 1979 г. са приети на въоръжение щурмови вертолети Ми-24. През 1988 г. са доставени 40 броя Су-25К и 21 броя Су-22М4. От 60-те г. до 1989 г. българските ВВС са получили и експлоатирали общо: 226 МиГ-21, 90 МиГ-23, 4 МиГ-25, 22 МиГ-29, 23 Су-22, 40 Су-25, 44 Ми-24, 18 Ми-8s всичко ~460 машини. Покосиха те краварите отвъд океана. Изброй каква техника имаме от тях. Снимките на Ф-16 не ги броим.
Ти сега какво? Опитваш се да ме убедиш, колко полезно и хубаво е било за България, да си закрие самолетостроенето и да купува от СССР техника? Наистина ли?
Турция е втората страна в НАТО с бойни амфибии
ВМС на Турция ще може да извършва морски десанти с новата ZAHA
Обратно в новината