Учени тестват хиперзвуков реактивен двигател, който може да достигне 19 000 км/ч
Китайският екип все още разработва проекта
Обратно в новинатаКоментари - Учени тестват хиперзвуков реактивен двигател, който може да достигне 19 000 км/ч | IT.dir.bg
Коментари
пак счупия тъпомера! двигателите за ракети се изпитват про "огниви изпитания " , а не във въдухарски митод ,дуфащ у глави на пуйки!!
Двигателят не лети сам. Двигателят задвижва ... И заедно с ... летят. ;-)
Първо ще го монтират на автомобилите от F1 да го изпробват на земята, после и на самолетите.
19000 километра в час са тествани във въздушен тунел. Егати тунела. Нема такова животно.
Идеята на Мъск, изказана още през май 2019 год. е да използва Старшип, за полети Земя-Земя със скорост, близка до 20 Маха (25 000 км / ч; 15 000 мили в час) с приемлив полезен товар.
На чертожната дъска всичко може да се направи....въпроса е къде се тества това нещо...ако е в атмосферата е измислица....от самото триене температурите стават невероятни...
Краварите са се наср@ли вече. Минаха години от последното им "победоносно влизане" в Китайско море. Гледам нещо го избягват, що така? Ало, сороститутките, мъцнете нещо по въпроса бе.
То хубаво ще стигнеш за 2 часа, ама ще трябва да те изтържат със шпатула като кацнеш.
Същия тип двигател задвижва противокорабната ракета Циркон със скорост около 8000 км/час
Не е същият. Вероятно е ramjet. За скорости над 12M двигателите трябва да са тип Shcramjet
съгласен съм за забележката, но е scramjet (supersonic combustion ramjet) не shcramjet циркон за момента е все още в тестова фаза и дали реално ще се превърне в противокорабно оръжие времето ще покаже, но малко бъркаш до колкото знам максималната достигната скорост е към 9-10 000 км/ч или към 8М (8М не означава 8000 км/ч, а 8 пъти скоростта на звука). Циркон също е с scramjet двигател. в миналото ракети с ramjet се ползват от 60те от различни армии, САЩ и Канада ползват CIM-10 Bomarc, Великобритания ползва Bloodhound. Главната им задача е била противникови бомбардировачи, но с времето балистичните ракети заменят бомбандировачите като основен носител на ядрено оръжие и съответно и двете са снети от въоръжение.
Въпросът е дали е в атмосферата. За космоса няма ограничения. А за атмосферата дали ще издържат материалите. Това не е като да подмениш на самолет двигател. Целият ще се разтопи и разпадне.
Веднага признавам че не съм нито инжинер нито учен но не стана ли ясно че е по добре да изтреляш обекта в стратосферата и от там да се насочиш към желаната дестинация на земята?
Идеята е да се ползва кислород от атмосферата и самолет да носи само горивото, като ползва подемната сила на въздуха при скорост. Така няколко тона гориво са достатъчни. При другия метод с ракета горивото е стотици тонове.
Ами да има такива името им е балистични ракети...всички ядрени междуконтинентални ракети са такива...
има предвид, че в статията се говори за реактивни двигатели, ramjet и scramjet по същество са разновидности на реактивен двигател. също така имай предвид, че в статията става въпрос за научен експеримент не за прототип за икономически изгоден метод за летене. всъщност и в момента пътническите реактивни самолети летят на ръба на стратосферата - около 10-11 000 км. летят оптимално високо съобразявайки се с ефективността на реактивните двигатели. биха летели и по-високо ако двигателите можеха да им осигурят нужната тяга с удачен разход на гориво. с други думи дори и в момента реално изстрелваме хора в стратосферата и ги возим към нужната дестинация.
Пари дадени на вятъра. Реактивните двигатели са остаряла форма за воени цели ,за космоса да не говорим....
И според теб с какви двигатели се изстрелват спътници понастоящем и, както изглежда - в близките 20 години - с антигравитационни ?
Няма други двигатели и няма да има. Това е основен физически принцип, на който се основава всяко превозно средство на Земята. Напротив такъв двигател ще е революция точно за изстрелванията в космоса. Престави си двустепенна ракета с първа степен атмосферен реактивен двигател достигащ скорост 19 000 км. Първата степен на Спейс Х се отделя при скорост 8 000 км/ч. При 19 000 км/ч втората степен или цяла ракетка ще е по-малка. А изстрелването значително по-евтино.
Това е скорост на струята от двигателят. А за да лети с тази скорост, ще трябва да решат още няколко "дребни" проблема, като материала за носовата част на самолета.
Скоростта на струята на двигателите е спрямо самите двигатели и няма никакво значение, защото придава ускорение, а не скорост. Тъй като принципа е реактивен, то самият двигател спрямо Земята може да придобие и "безкрайна" скорост. Тия 19 000 км/ч не знам как ги смятат след като това трябва да е въздушен реактивен двигател. Вероято до 19 000 км/ч на насрещния въздух, който се засмуква от двигателя системата работи. Проблема е, че няма как да създадат струя с такава скорост и повече прилича на партенка.
създадена от налягането на възпламененото гориво излизащо през дифузора на ракетата може би има значение за да помръдне самата ракета от скорост равна на нула до достигане на ускоряване/промяна на скоростта/ до равновесие със съпротивителната сила на средата в случая въздух. Това зависи от материалите, които могат да устоят без да се разрушат. Колкото до виждането ви, че няма връзка между скоростта на струята на двигателя и ускоряването ми се струва, че грешите. Накратко по определение промяна на скорост е ускорение с + или -.
Къде прочете да съм написал, че няма връзка между скоростта на струята на двигателя и ускоряването им. Напротив написал съм ясно и точно обратното: "Скоростта на струята на двигателите... придава ускорение, а не скорост." Реактивната сила е форма на оснсовополагащия 3-ти принцип на механиката, формулиран от Нютон. Това със съпротивлението на въздуха и изравняването на силите е частен случай.
Аеродинамични изпитания във въздушен тунел с 19000 км/ч ? Мале!