Може ли изкуственият интелект да съществува без естествения? Какви са различията между поколенията? Кога "не знам" е полезна фраза и по какъв начин компаниите могат да изграждат силни и сплотени екипи?

Тези теми се разгръщат в специалната подкаст поредица на Yettel в Youtube, реализирана в партньорство с медийната платформа Teen Station. Под надслов "Супер хора. Супер подкаст", проектът идва като продължение на рекламната кампания "Супер хора. Супер технологии", която телекомът проведе тази година.

В нея AI-базирано приложение преобрази служители на оператора, като ги представи с техните дигитални аватари. По този начин кампанията изразява посланието, че в Yettel работят супер хора, а супер технологиите са неизменна част от тяхната работа.

Служителите на телекома продължават да бъдат в главната роля, но този път в четирите епизода на подкаст поредицата. Именно експерти на Yettel влизат в студиото, за да дискутират различни теми с водещия Петко Кралев.

В първия епизод гостите разговарят за ролята на вътрешните инициативи за мотивацията на екипите и обясняват защо е важно служителите да се срещат и опознават в неформална обстановка - докато участват в спортни предизвикателства, включват се в ESG инициативи или подкрепят различни каузи като доброволци.

Вторият епизод разглежда актуалната тема за диалога между различните поколения. В студиото се срещат двама представители на поколението Z и двама на поколението X, за да дискутират по какво се различават един от друг, каква е ролята на възпитанието и може ли културата, присъща за едно поколение, да бъде трансформирана от културата на екипа и работната среда.

Към разговора за хората в третия епизод се добавя и темата за технологиите и изкуствения интелект. Гостите сравняват фазите, през които минава обществото днес, с електричеството преди години - в началото хората се отнасят към него с подозрение и дори страх, след това активно навлиза в живота им и всички искат да го имат, до момента, в който вече не могат без него.

Днес изкуственият интелект е навсякъде около нас и осъзнато или не, ние активно го ползваме. Той е в лицевото разпознаване при смартфоните, в алгоритмите в социалните мрежи, в редица приложения и много други дейности, които ежедневно извършваме. AI доказва своята ефективност и в работните процеси, където има потенциала значително да помага, като оптимизира процесите, подобрява резултатите, улеснява служителите и спестява финансови средства.

Въпреки позитивите, които носи обаче, човешката модерация остава задължителна - за да управлява рисковете и да съблюдава етичните и морални норми, подчертават участниците в разговора.

Последният четвърти епизод на поредицата дава различен поглед към професионалното израстване, като изтъква ролята на фразата "не знам".

Не е страшно, че не знаем - важно е обаче да сме любопитни и проактивни в търсенето на верния отговор и в надграждането на знанията, които ни липсват, единодушни са служителите на Yettel, които участват в този епизод. Те разказват за своя кариерен път в телекома, за моментите, в които открито са признавали, че нямат верния отговор, и за програмите и обученията, с които Yettel им помага да стават по-подготвени и да растат в професията.

Епизодите на поредицата могат да бъдат гледани в официалния Youtube канал на Yettel тук.

Съдържание на: Yettel