Двугодишният цикъл на смартфоните е почти мъртъв | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Двугодишният цикъл на смартфоните е почти мъртъв
Снимка: Apple

Двугодишният цикъл на смартфоните е почти мъртъв

Хората са по-осъзнати за неща като цена и функционалност

| Редактор: Стоян Гогов 45 38863

Повечето хора вече използват мобилните си телефони поне по три години, преди да си купят ново устройство, според ново проучване на Ting Mobile. Само 10 процента от потребителите сменят телефона си заради мерак просто да имат най-новия и най-модерен модел, предава Technews.bg.

Беше време, когато хората нямаха търпение да изплатят телефона си, за да хукнат към най-новия и най-актуален на пазара модел - но това време е минало. Днес хората изчакват възможно най-дълго, преди да се сдобият с ново устройство.

Доставчиците на мобилни телефони искат потребителите да си купуват колкото може повече - всяка година нов смартфон, ако може и по-често даже. Ала проучване на Ting Mobile показва, че двугодишният цикъл за смяна на телефона е минало за все повече хора. Потребителите се стараят да използват устройството си дори повече от три години - докогато изобщо е възможно, според проучването.

Това е добра новина в светлината на "пристигането" на новото поколение 5G смартфони, за които специалистите предупреждават, че би било прибързано да се купуват точно сега.

От 3640 души, които фирмата е анкетирала, 47 процента са казали, че притежават последния си телефон в продължение на три до пет години. Има даже 8 процента, които са изчакали повече от пет години, преди да си купят нов модел. 30 на сто са сменили устройството на втората година от придобиването му, а 15 процента са купили нова джаджа след една година или по-малко.

"Много години хората бяха подложени на натиск да преминат към нов телефон, въпреки че старият им апарат си е с перфектна функционалност, затова сега е окуражаващо да видим, че толкова много от анкетираните използват своите устройства значително по-дълго", коментира пред Medim директорът на Ting Mobile - Андрю Мур-Криспин.

По неговите думи, хората са по-съзнателни за неща като цена и основна функционалност на телефона. Те не се интересуват толкова много от това да разполагат с най-новата, най-готина технология - нещо, което може да не е чудесна новина за големите производители тази година.

Само 10 процента от анкетираните са казали, че са си купили нов телефон от мерак просто да имат най-новата, най-модерна и "яка" марка. Други 32 процента са сменили устройството си, тъй като предишният им телефон вече не е работел както по-рано, а 23 процента са го направили, защото телефонът им е бил счупен, повреден или загубен.

Както може да се очаква, по-младите са по-напористи за купуване на нов телефон: 40% от хората на възраст до 24 години са сменили телефона си след около една година ползване. Най-склонни да ползват устройството си колкото се може по-дълго са възрастните: в групата 55-64 г. половината от хората са намерили начин да ползват телефона си между 3 и 5 години.

Интересни данни разкрива проучването за съдбата на старите телефони. Така например, 4% от потребителите, сменили телефона си, са забравили да изтрият личните си данни, преди да предадат за рециклиране устройството, да го дарят или подарят на някого.

Цели 42% признават, че старата джаджа спи някъде в някое чекмедже в дома им. От тези, които са "рециклирали" телефона си, 28% реално са продължили да го ползват под друга форма - например като музикален плейър. Мнозина са го подарили на свой близък, най-често - на дете от семейството.

На фона на усилията на телеком-оператори по цял свят да разгърнат пето поколение мрежи (5G) в идните месеци ще стават все по-настойчиви рекламите и предложенията за придобиване на нов телефон с 5G функционалност. Специалистите обаче предупреждават, че все още е рано да се купуват подобни устройства.

5G мрежите са едва "в зародиш", на много места все още не са потвърдени честотните диапазони за новото поколение мрежи. Затова потребителите не бива да се поддават на агитациите на производителите да си купят 5G телефон, въпреки че търговците ще се опитат да ги убедят, че с подобна покупка си "гарантират бъдещето".

Двугодишният цикъл на смартфоните е почти мъртъв

Двугодишният цикъл на смартфоните е почти мъртъв

Хората са по-осъзнати за неща като цена и функционалност

| Редактор : Стоян Гогов 45 38863 Снимка: Apple

Повечето хора вече използват мобилните си телефони поне по три години, преди да си купят ново устройство, според ново проучване на Ting Mobile. Само 10 процента от потребителите сменят телефона си заради мерак просто да имат най-новия и най-модерен модел, предава Technews.bg.

Беше време, когато хората нямаха търпение да изплатят телефона си, за да хукнат към най-новия и най-актуален на пазара модел - но това време е минало. Днес хората изчакват възможно най-дълго, преди да се сдобият с ново устройство.

Доставчиците на мобилни телефони искат потребителите да си купуват колкото може повече - всяка година нов смартфон, ако може и по-често даже. Ала проучване на Ting Mobile показва, че двугодишният цикъл за смяна на телефона е минало за все повече хора. Потребителите се стараят да използват устройството си дори повече от три години - докогато изобщо е възможно, според проучването.

Това е добра новина в светлината на "пристигането" на новото поколение 5G смартфони, за които специалистите предупреждават, че би било прибързано да се купуват точно сега.

От 3640 души, които фирмата е анкетирала, 47 процента са казали, че притежават последния си телефон в продължение на три до пет години. Има даже 8 процента, които са изчакали повече от пет години, преди да си купят нов модел. 30 на сто са сменили устройството на втората година от придобиването му, а 15 процента са купили нова джаджа след една година или по-малко.

"Много години хората бяха подложени на натиск да преминат към нов телефон, въпреки че старият им апарат си е с перфектна функционалност, затова сега е окуражаващо да видим, че толкова много от анкетираните използват своите устройства значително по-дълго", коментира пред Medim директорът на Ting Mobile - Андрю Мур-Криспин.

По неговите думи, хората са по-съзнателни за неща като цена и основна функционалност на телефона. Те не се интересуват толкова много от това да разполагат с най-новата, най-готина технология - нещо, което може да не е чудесна новина за големите производители тази година.

Само 10 процента от анкетираните са казали, че са си купили нов телефон от мерак просто да имат най-новата, най-модерна и "яка" марка. Други 32 процента са сменили устройството си, тъй като предишният им телефон вече не е работел както по-рано, а 23 процента са го направили, защото телефонът им е бил счупен, повреден или загубен.

Както може да се очаква, по-младите са по-напористи за купуване на нов телефон: 40% от хората на възраст до 24 години са сменили телефона си след около една година ползване. Най-склонни да ползват устройството си колкото се може по-дълго са възрастните: в групата 55-64 г. половината от хората са намерили начин да ползват телефона си между 3 и 5 години.

Интересни данни разкрива проучването за съдбата на старите телефони. Така например, 4% от потребителите, сменили телефона си, са забравили да изтрият личните си данни, преди да предадат за рециклиране устройството, да го дарят или подарят на някого.

Цели 42% признават, че старата джаджа спи някъде в някое чекмедже в дома им. От тези, които са "рециклирали" телефона си, 28% реално са продължили да го ползват под друга форма - например като музикален плейър. Мнозина са го подарили на свой близък, най-често - на дете от семейството.

На фона на усилията на телеком-оператори по цял свят да разгърнат пето поколение мрежи (5G) в идните месеци ще стават все по-настойчиви рекламите и предложенията за придобиване на нов телефон с 5G функционалност. Специалистите обаче предупреждават, че все още е рано да се купуват подобни устройства.

5G мрежите са едва "в зародиш", на много места все още не са потвърдени честотните диапазони за новото поколение мрежи. Затова потребителите не бива да се поддават на агитациите на производителите да си купят 5G телефон, въпреки че търговците ще се опитат да ги убедят, че с подобна покупка си "гарантират бъдещето".