През второто тримесечие на годината Huawei е успяла да продаде 54 милиона смартфона и да заемат 15.5% пазарен дял. Apple от своя страна са продали 41 милиона бройки, а пазарният им дял е 11.8%.

Така китайците заемат второто място, като златото се държи от Samsung, които са продали 73 милиона бройки и имат 20.4% пазарен дял.

Непосредствено под Apple остава Xiaomi, които са реализирали 31.9 продажби и държат 9.1% от пазара на смартфони. Петото място е заето от още една китайска марка - Oppo,  която е направила 30 милиона продажби и има 8.6% пазарен дял.

Успехът на Huawei се дължи на силните продажби на P20 и P20 Pro в премиум сегмента, като извън Китай доставките им са почти два пъти повече в сравнение с тези на предходните флагмани P10 и P10 Plus. Ключово за успеха на новите флагмани е факта, че те първи предложиха тройна основна камера, а характеристиките им превъзхождаха тези на конкурентите.

Huawei са постигнали успех и със своето подразделение Honor и със смартфоните си в средния сегмент.

Xiaomi също са постигнали рекорден успех, защото са успели да изместят Samsung по продажби в Индия.

Що се отнася до Apple, американците разкриват, че въпреки по-малкото търсене спрямо други години, те са увеличили печалбите си - заради по-високите цени на техните нови смартфони. Средната продажна цена на iPhone е нараснала с 20 процента, а повечето потребители на марката за предпочели да закупят скъпия iPhone X. В САЩ ценовата му листа започва от 999 долара, а в България iPhone X може да се намери в диапазона от 1807 лв. до 2369,50 лв.