Huawei отчете първото си тримесечно увеличение на продажбите от края на 2020 г., когато САЩ наложиха санкции над китайския технологичен гигант, пише Bloomberg.

През второто тримесечие на 2022 година приходите са нараснали с 1,4% до 170,6 милиарда юана или до 25,3 милиарда долара, допълва CNBC.

Санкциите на САЩ бяха въведени точно в момента, в който Huawei се бе превърнал в най-големия производител на смартфони в света. Те обаче не успяха да спрат развитието на компанията.

Huawei инвестира изключително много в разработката на нови технологии и цели да разшири дейността си в други технологични сектори.

Компанията планира да увеличи инвестициите си автомобилния бизнес, като наеме 2000 нови инженери и вложи половин милиард долара. На пазарът в Китай вече се продава автомобила Aito M5, който е създаден с технологии на Huawei.

Друга област на инвестиции са соларните панели. Най-големият фотоволтаичен парк в Китай може да произвежда 2,2 гигавата електроенергия. Съоръжението зависи от инверторите на Huawei, за да работи гладко и надеждно.

Изкуственият интелект продължава да е една от най-важните области за развитие на Huawei, като той е интегрирани в почти всички продукти и решения на компанията.