КРС изиска от Vivacom вътрешна проверка за срива на мрежите на 25 април
Какви са причините за инидента?
Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) изиска от "Виваком България" ЕАД (Vivacom) провеждането на вътрешна проверка заради инцидента със значително въздействие върху мрежите и услуги на предприятието от 25 април 2025 година.
Съгласно чл. 17 от Правилата за минималните изисквания за сигурност на обществените електронни съобщителни мрежи и услуги и методи за управление на риска за тяхната сигурност (Правила), след възникване на инцидент със значително въздействие, се извършва вътрешна проверка или вътрешен одит за установяване причините за възникване на инцидента.
КРС очаква от "Виваком България" ЕАД да установи причините за инцидента и да представи предприетите мерки за намаляване на риска. Комисията трябва да бъде уведомена за резултатите от проверката в седемдневен срок.
На 25 април в Комисията за регулиране на съобщенията е постъпило уведомление от "Виваком България" ЕАД за възникнал технически проблем в мрежата на предприятието.
Същия ден е извършена спешна проверка от регулатора в предприятието и са извършени специализирани измервания в София, Пловдив, Велико Търново, Бургас и Варна. Констатиран е проблем при използване на всички технологии - 2G/3G/4G/5G в мрежата на Vivacom.
Установена е пълна загуба на гласова услуга на 2G/3G технологии и частична или пълна загуба на интернет услуги в мрежата на Vivacom.
На 28 април са проведени контролни измервания от КРС, при които е констатирана нормална работа на мрежата на Виваком и не са констатирани проблеми при ползване на предоставяните чрез нея услуги по всички технологии (2G/3G/4G/5G).
КРС очаква резултатите от вътрешната проверка на "Виваком България" ЕАД, като ще предприеме действия по компетентност по реда на Закона за електронните съобщения.