Расте търсенето на обикновени телефони | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Расте търсенето на обикновени телефони
Снимка: KaiOS

Расте търсенето на обикновени телефони

Продажбите им се увеличават по-бързо, отколкото на смартфоните

| Редактор: Стоян Гогов 8 3540

Проучване на пазара на мобилни телефони през второто тримесечие на годината показва интересна тенденция - продажбите на обикновени апарати са нараснали с 5%, докато при смартфоните увеличението е само 2%, сочат данните на Counterpoint, цитирани от technews.bg.

Пазарът на смартфони в периода април-юни възлиза на 363 млн. броя (2% ръст на годишна база) в глобален мащаб, срещу 111 млн. броя за обикновените телефони (5% ръст), според доклада на анализаторската компания.

Лидери на пазара за смартфони са познатите играчи Samsung, Huawei, Apple, Xiaomi, Oppo, Vivo и LG. При обикновените телефони обаче ситуацията е напълно различна - на този пазар доминират Jio, iTel, HMD, Tecno, Samsung, Lava и Symphony.

Очаквано, продажбите на обикновени телефони са концентрирани на развиващите се пазари като Индия и Африка. Популярността на брандовете варира значително, в зависимост от региона, показва още проучването.

Анализаторите обръщат внимание и на огромния ръст в продажбите на смартфони Nokia - с около 782% на годишна база, докато обикновените телефони на възродения бранд бележат ръст от 37%.

Расте търсенето на обикновени телефони

Расте търсенето на обикновени телефони

Продажбите им се увеличават по-бързо, отколкото на смартфоните

| Редактор : Стоян Гогов 8 3540 Снимка: KaiOS

Проучване на пазара на мобилни телефони през второто тримесечие на годината показва интересна тенденция - продажбите на обикновени апарати са нараснали с 5%, докато при смартфоните увеличението е само 2%, сочат данните на Counterpoint, цитирани от technews.bg.

Пазарът на смартфони в периода април-юни възлиза на 363 млн. броя (2% ръст на годишна база) в глобален мащаб, срещу 111 млн. броя за обикновените телефони (5% ръст), според доклада на анализаторската компания.

Лидери на пазара за смартфони са познатите играчи Samsung, Huawei, Apple, Xiaomi, Oppo, Vivo и LG. При обикновените телефони обаче ситуацията е напълно различна - на този пазар доминират Jio, iTel, HMD, Tecno, Samsung, Lava и Symphony.

Очаквано, продажбите на обикновени телефони са концентрирани на развиващите се пазари като Индия и Африка. Популярността на брандовете варира значително, в зависимост от региона, показва още проучването.

Анализаторите обръщат внимание и на огромния ръст в продажбите на смартфони Nokia - с около 782% на годишна база, докато обикновените телефони на възродения бранд бележат ръст от 37%.