Президентът на мобилното подразделение на Samsung Ди Джей Ко обяви, че компанията е в процес на цялостно преразглеждане на стратегията си за мобилните телефони в средния ценови сегмент. Причината за този ход на корейците е засилената конкуренция от страна на китайските производители, които сериозно застрашават пазарните позиции на Samsung.
Ко заяви, че бъдещите модели от средния клас ще включват много повече модерни технологии, за да останат конкурентни и привлекателни за потребителите, които не искат или нямат възможност да си закупят флагман. Промените ще засегнат основно моделите от A серията, които ще се сдобият с повечето функционалности, които до момента бяха ексклузивни за флагманите от S и Note линиите на Samsung.
Първите резултати от променената визия за средния сегмент ще станат факт до края на годината, когато ще бъдат представени и новите устройства от средния клас.
Крайната цел на концепцията е да се спечелят сърцата на младите потребители и в същото време да се възстановят позагубените позиции на ключови пазари като този в Индия, където клиентите са особено чувствителни към цената.
Ко добави, че в миналото Samsung са запазвали иновациите и новите технологии изцяло за флагманския сегмент докато сега това ще се промени и новостите ще започнат да дебютират и по-евтините смартфони. В интервюто си за CNBC Ди Джей Ко също така споменава и за възможността модели от средния ценови клас да бъдат пускани и на по-къси интервали от сегашните.